Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-01@21:34:14 GMT

تنها ۲۵ درصد زنان باردار ورزش می کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۴۰۵۶

تنها ۲۵ درصد زنان باردار ورزش می کنند

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:


رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، گفت: تحقیقات نشان داده کمتر از ۲۵ درصد زنان باردار به طور منظم ورزش می کنند و ۴۰ تا۶۰ درصد زنان در دوران بارداری کاملا غیر فعال هستند.

به گزارش بی‌باک، دکتر فرحناز ترکستانی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران و شعار اولین روز این هفته که به فعالیت فیزیکی مناسب زنان تاکید دارد، اظهارداشت: در طول دوران بارداری، بدن یک زن دستخوش یکسری تغییرات گسترده می شود که اغلب برای سازگاری او با بارداری ضروری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییرات که عمدتا شامل تغییرات فیزیکی و هورمونی است، به تدریج در طی نه ماه رخ می دهند و در این مسیر بدن را برای عملکرد نهایی که خروج جنین است آماده می کنند. بافت اسکلتی، عضلانی، سیستم قلبی عروقی، میزان حجم خون، وزن بدن و حتی وضعیت استقرار بدن تحت تاثیر این تغییرات قرار می گیرند.

وی گفت: هر چند که این تغییرات ضروری هستند، اما گاهی می توانند عوارضی را ایجاد کنند که تحمل آنها سخت و یا ناگوار است، به خصوص در سبک زندگی امروز مردم دنیا به دلیل کم تحرکی، چاقی، تغذیه نامناسب و استرس زیاد، میزان سازگاری بدن مادر با شرایط بارداری کاهش یافته و در نتیجه امروزه ما با افزایش شیوع مشکلاتی نظیر چاقی و اضافه وزن بیش از حد در بارداری، دیابت بارداری، فشارخون بارداری (پره اکلامپسی) و آمبولی مواجه شده ایم که بعضی از این عوارض می‌تواند سلامت مادر را تا حدی تحت تاثیر قرار دهد که منجر به بروز عوارض غیر قابل بازگشت و جبران ناپذیر شود.

ترکستانی خاطرنشان کرد: فعالیت فیزیکی و ورزش یکی از روش های اثبات شده برای تحمل و تطبیق با این تغییرات است. با این حال که نقش ورزش در پیشگیری و کنترل عوارض مهم و نگران کننده ای نظیر دیابت بارداری، اضافه وزن بیش از حد و فشارخون بارداری (پره اکلامپسی) و نیز مشکلات شایعتر و عمومی تر نظیر دردهای نواحی مختلف بدن، اختلالات خواب، گرفتگی ساق پا، یبوست و تنگی نفس مسجل شده است، اما متاسفانه نگرش منفی مردم و حتی ارائه دهندگان خدمت نسبت به تحرک در دوران بارداری، مانع از کاربرد ورزش برای حفظ و ارتقای سلامت دوران بارداری و زایمان شده است. بطوریکه متاسفانه تحقیقات در سایر کشورها نشان داده است که تنها کمتر از ۲۵ درصد زنان باردار به طور منظم ورزش می‌کنند و ۴۰ تا۶۰ درصد زنان در دوران بارداری کاملاً غیر فعال می‌ مانند. این در حالی است که معمولا درصد بسیار کمی از مادران نیازمند کاهش حرکت هستند.

وی ادامه داد: در یک بارداری کم خطر، ورزش های هوازی منظم، به آمادگی جسمانی، عملکرد قلبی تنفسی، بهبود سلامت روانی و کاهش خطر بروز بیماریهای مربوط به کم تحرکی منجر می شود، به همین دلیل زنان باید تشویق شوند تا حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنند (حداقل نیم ساعت ورزش در ۵ روز از هفته) و تمرینات هوازی و قدرتی انجام دهند.

رئیس اداره مادران وزارت بهداشت گفت: از فواید ورزش در دوران بارداری می توان به بهبود سلامت روان بارداری و پیشگیری از افسردگی پس از زایمان، کاهش بدخوابی یا بی خوابی، درد پشت، گرفتگی ساق پا، یبوست و تنگی نفس، پیشگیری از اضافه وزن بیش از حد لزوم و کنترل و یا پیشگیری از دیابت دوران بارداری، پیشگیری از پره اکلامپسی با بهبود گردش خون و تنظیم فشار خون، تقویت عضلات شکم و لگن، افزایش میزان انرژی و آمادگی برای زایمان، سیر مطلوب زایمانی، بهبود سریع تر بلافاصله بعد از زایمان و برگشت سریع به تناسب اندام و وزن قبل بارداری و شیردهی موفق و ایجاد تماس فیزیکی سریع بین مادر و نوزاد اشاره کرد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت

ایتنا - اتریوم پیش از انتشار صندوق قابل معامله در بورس هنگ‌کنگ، به میزان سه درصد کاهش یافت و بیت‌کوین نیز در همان زمان افت کرد.
ارزهای دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.
تحلیلگران بازار انتظار دارند ۲۵ میلیارد دلار به صندوق‌های بیت‌کوین نقدی هنگ‌کنگ وارد شود.

به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۷۳ میلیارد دلار است که  ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۳۹۹.۱۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۷۲.۴۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۶۰۱.۵۰  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۰۴ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۵.۶۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۱۳۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۵ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۲۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۴ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۳۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۶۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۳.۰۳ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۰.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • تغییرات در رأس باشگاه استقلال؛ سمیعی جانشین خطیر شد
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است