Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي گفت:مردم بايد از سلامت برنج و غلاتي که از مبادي قانوني وارد کشور مي شوند، مطمئن باشند و به شايعات در اين حوزه توجه نکنند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، حسن هاشمي روز يکشنبه در همايش روز جهاني غذا در سالن همايش صدا و سيما افزود: موضوع غذا صرفا به وزارت بهداشت مربوط نيست اگرچه طبق قانون ، ناظر اين حوزه است و در مواردي نيز سازمان ملي استاندارد ، همکاري دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: خوشحالم که در دوران رياست جمهوري روحاني، همکاري خوبي بين دو دستگاه وزارت بهداشت و سازمان ملي استاندارد شکل گرفته است ؛ البته وزارت صنعت ، جهاد کشاورزي و سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش مهمي در اين حوز دارند.
وي خاطرنشان کرد: نظارت وزارت بهداشت در سطح کشور مربوط به مواردي است که از مبادي قانوني، وارد کشور مي شوند و مردم بايد درباره اين محصولات مطمئن باشند و به شايعات توجه نکنند اما مشکلات کم و بيش هست.
وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي گفت: وزارت بهداشت ثابت کرده در مورد سلامت مردم طبق وظيفه قانوني، بدون رودربايستي عمل مي کند و اهل مسامحه نيست اما مواردي هست که قاچاق در بازار پيدا مي شود و آنها از ديد ما و از حوزه مسئوليت ما خارج است اگرچه که مطالبه گري ما بايد مداوم باشد.
هاشمي افزود: در طول يک سال گذشته موفق شديم مجمع ملي سلامت را با حضور رئيس جمهور برگزار کنيم و آيين نامه هايي تدوين شده که در همه استان ها اين مجمع ها برگزار شود؛ يکي از کارهاي مهم مجمع ملي سلامت ، نظارت بر بهداشت حرفه اي و محيط و توجه به غذاي مردم اعم از کارخانه و خرده فروشي و مراکز توزيع مواد غذايي است.
وي ادامه داد: در شوراي عالي سلامت امنيت با حضور 9 عضو کابينه دولت در مورد مصرف نمک و شکر تصميم گيري هاي خوبي شده است و درست است که 10 درصد مصرف نمک را کم کرديم اما مصرف نسبت به استاندارد سازمان جهاني بهداشت زياد است و بيش از دو برابر مصرف نمک داريم .
وزير بهداشت اظهار داشت: مصرف نمک ايراني ها، 85 گرم در روز است که بايد 25 گرم را کاهش دهيم که اين هدف را ظرف چهار سال آينده دنبال مي کنيم.
هاشمي افزود: شوراي عالي سلامت در مورد روغن نيز تصميم گرفت تا اسيد هاي چرب را به صفر کاهش دهد که شدني است.
**کاهش واردات روغن پالم
هاشمي اضافه کرد: روغن پالم نيز از لبنيات و مواد لبني پاک شد ؛ البته تبليغات اشتباهي در جامعه در مورد روغن پالم انجام شد و آن را سرطان زا معرفي کردند درحاليکه مصرف زياد آن مانند نمک يا شکر، مضر است.
وزير بهداشت گفت: واردات روغن پالم از 750 هزار تن به کمتر از 400 هزار تن در سال کاهش يافته است .
وي تصريح کرد: برخي صنايع مانند شيريني ، بستني و شکلات نمي توانند بدون استفاده از پالم ، اين صنايع را ادامه دهند اما کاهش واردات پالم، موفقيت بزرگي براي نظام سلامت به شمار مي رود و علاوه بر آن تعرفه پالم را نيز توانستيم افزايش دهيم.
وزير بهداشت گفت: غني سازي آرد ادامه دارد و شرايطمان بهتر از گذشته است اما نانواها شاکي هستند که وقتي که صرفا آرد ايراني در اختيارشان قرار مي گيرد ، خمير شل مي شود؛ نانواها درمورد چسبندگي نان اعتراض دارند و مي گويند حتما بايد گندم ترکيبي استفاده شود تا نمک بيشتري نزنيم .
هاشمي افزود: نرخ جهاني گندم بين 650 تومان است و ما 1300 مي خريم و مابه التفاوت مي دهيم و نمک را هم نانوا اضافه مي کند . در توليد گندم مستقل شديم و غيروابسته است ولي شايد بشود بخشي از گندم را صادر کرد و در مقابل آن گندمي وارد کنيم که نياز به نمک در پخت آن نداشته باشيم.
وزير بهداشت در ادامه به کالاهاي آسيب رسان به سلامت اشاره کرد و گفت: فهرستي از اين کالاها تهيه شده اما ساز و کاري که مجلس براي وضع عوارض به کالاهاي آسيب رسان به سلامت تعيين کرده، مناسب نيست و اقتصادي ها در اکثريت هستند و آنها اجازه نخواهند داد به نفع سلامت مردم تصميم گرفته شود؛ دولت با وضع عوارض براين کالاها مي تواند مصرف را کنترل کند و درآمد را افزايش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود

استاندار قم با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، گفت: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن تأکید شده که امور خود را با خرد جمعی پیش ببرید.

وی با اشاره به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است، مطرح کرد: خلقت انسان به‌صورتی بوده است که باید مشکلات خود را به‌صورت اجتماعی و گروهی حل کند.

استاندار قم با بیان اینکه نکات بسیاری در رابطه با اهمیت شورا و نقش خواص در شوراها وجود دارد، عنوان کرد: شوراها ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند و بهتر از مشکلات آگاهی دارند.

وی با تأکید بر اینکه اصل هدف خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: باید شکرگذار باشیم که خداوند توفیق خادمی و نوکری مردم را به ما داده است.

آقامیری با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، تصریح کرد: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اصالت روستا را نیز تبدیل به شهری کرده‌ایم، یادآور شد: روستا باید خودگردان بوده و محصولات مورد نیاز خود را توسط مردم تأمین کند.

استاندار قم با بیان اینکه البته واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود، گفت: قطعاً با شورایی که خوش‌نشین را از افراد مهاجر تشخیص ندهد، برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان خواهد بود، اذعان کرد: عملکرد 11 نفر از مدیران کل استانی در حال بررسی است و قطعاً اتفاقی در این راستا رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد