Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: رانش اخیر دفنگاه زباله در سراوان پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان را تخریب کرد.

به گزار ش ایلنا از رشت، رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در نشست مشترک کمیسیون‌های بهداشت و محیط زیست و توسعه و عمران شورای شهر با ارائه ی گزارشی از اقدمات انجام شده، گفت: رانش اخیر دفنگاه زباله در سراوان پروژه ی احداث تصفیه خانه ی شیرابه ی لندفیل سراوان را تخریب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا حاجی پور با تاکید بر اینکه دیگر امکان اجرای پروژه ی تصفیه خانه در این مکان وجود ندارد این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که این رانش همچنین سبب شده حدودا برای ۵ سال مکان برای دفن مهیا شود و پیشنهاد می گردد مکان دیگری برای دفن بهداشتی و مهندسی پسماند در نظر گرفته شود. وی به مجموعه اقداماتی که در لندفیل سراوان انجام شده است نیز اشاره کرد و گفت دیواره سازی و نصب گاردریل در ورودی محل دفنگاه و همچنین فنس کشی دور لندفیل سبب شد تا از ورود احشام به محل دفن زباله جلوگیری شده و از گسترش و پراکنش آلودگیها پیشگیری گردد. وی به سمپاشی مستمر زباله ها نیز اشاره کرد و خاطر نشان نمود: این اقدام مانع از رشد و تکثیر حشرات موذی در لندفیل سراوان شده است. علیرضا حاجی پور سپس گفت: برای پیشگیری از خطر انفجار زباله های دپو شده در لندفیل سراوان ۲۴ حلقه چاه در کوه زباله ها حفر شد و با لوله هایی گازهای متان و دی اکسید کربن تولید شده که می توانست خطرساز باشد از لندفیل خارج گردید. وی تاکید کرد همراستا با این اقدامات یک سلول بهداشتی جدید نیز برای دفن اصولی زباله ها در نزدیکی لندفیل سراوان ایجاد گردید تا بسیاری از زباله های تولیدی رشت در این سلول به شکل اصولی و فنی دفن شود. وی گفت: ویژگی این سلول بهداشتی این است که می تواند شیرابه های زباله را از پایین به هر سمت که طراحی شده هدایت نماید و در نهایت پس از پر شدن کامل سلول روی آن با شن و خاک پر شده و حتی فضای سبز روی زباله های دفن شده در سلول بهداشتی ایجاد گردد. وی خواستار حمایت و همکاری اعضای شورای شهر رشت برای تهیه ی ماشین آلات مورد نیاز و خرید تجهیزات لازم برای اجرای پروژه های این سازمان شد و گفت: آلان با حداقل امکانات داریم کار دفن اصولی زباله ها را به طوری که برای ساکنان روستاهای اطراف مشکل ایجاد نکند؛ انجام می دهیم. رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در ادامه به وضعیت نامناسب لندفیل سراوان در زمانی که این مکان را تحویل گرفته بود نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیتم در این سازمان در تیر ماه ۹۵ وضعیت لندفیل سراوان بسیار نامناسب بود و بوی تعفن و آلودگی اهالی روستاهای اطراف را به شدت آزرده خاطر کرده و هر لحظه احتمال انفجار و یا بروز بحران در این لندفیل وجود داشت اما هم اکنون با مجموعه اقداماتی که صورت پذیرفته خوشبختانه این مکان از وضعیت مناسب و قابل قبول برخوردار شده و تا پیش از رانش اخیر هم کارها به طور روتین و با برنامه ریزی مشخص پیش می رفته است. حاجی پور در پایان سخنان خود تاکید کرد : برای حل مساله ی سراوان منهای اینکه اقدام اصولی احداث زباله سوز و افزایش ظرفیت کارخانه ی کود آلی است، اعضای شورای شهر و مدیریت شهری باید به لزوم توجه به لندفیل و اختصاص بودجه برای تامین نیازهای دفن اصولی زباله اهتمام ورزند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله از جمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب و باران به پارک ملی هفتاد قله، اظهار داشت: سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش شد که با توجه به نزدیکی به ایام گرم سال نیز ضرورت تأمین آب برای حیات وحش منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتادقله ازجمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و زیستی پارک ملی هفتاد قله در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و لزوم رسیدگی هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده، بیان کرد: بازسازی هرچه سریعتر آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار دارد تا خسارت‌های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه وجود نداشت، اما این سیل همچنین آسیب‌هایی به تأسیسات آبرسانی وارد کرده، که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان