Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به کمبود منابع جاری در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی گفت: اجاره بهای خوابگاه‌ها بر اساس رتبه بندی کیفیت به صورت عادلانه تغییر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا فراهانی در نشستی با نمایندگان شوراهای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه در تالار علامه طباطبایی دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به اینکه خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی به لحاظ وسعت و کیفیت رتبه بندی شده اند، گفت: بر اساس این رتبه‌ها اجاره بهای خوابگاه‌ها عادلانه تغییر می‌کند و روش‌های مطلوبی برای پرداخت آن تعیین می‌شود تا پرداخت هزینه‌های سنگین بر دوش دانشجویان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: در هیچ جای دنیا آموزش عالی رایگان نیست؛ هر چند تامین اعتبارات مورد نیاز برای ارائه خدمات به دانشجویان دنبال می‌شود اما باید به سمت فضایی حرکت کنیم که از مشارکت دانشجویان نیز به صورت درست استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در مجموعه‌های آموزشی تازه تاسیس به ویژگی‌ها مورد نیاز و استانداردها توجه شده است، گفت: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران مختلف در راستای تامین امکانات مورد نیاز دانشجویان استفاده کنیم.

همچنین در این نشست کاظم احمدگل دبیر شورای صنفی دانشکده پزشکی قم با اشاره به اینکه شوراهای صنفی باید به جایگاه‌های اصلی خود در دانشگاه‌های سراسر کشور برسند، اظهار کرد: بر اساس قانون باید ردیف بودجه‌ای برای امور رفاهی دانشجویان وجود داشته باشد تا با استفاده از این ردیف مشکلات رفاهی رفع شود.

وی اضافه کرد: موقعیت مکانی مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم درگیر پراکندی است به همین علت برای تامین سرویس دانشجویان باید روزانه شاهد رفت و آمد گسترده اتوبوس‌ها باشیم؛ خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مشکلات مختلفی دارند که امیدواریم با نگاه ویژه مسؤولان این مشکلات رفع شود.

علی ابوترابی دبیر خوابگاه برادران امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ایجاد خوابگاه متاهلان نیز برای دانشجویان اهمیت بسیاری دارد؛ تسهیلات بانکی که برای دانشجویان بومی و غیربومی نیز اختصاص داده می‌شود باید متفاوت باشد چرا که دانشجویان غیربومی با هزینه‌های بیشتری روبرو هستند.

زهرا حیدریان دبیر شورای صنفی دانشکده بهداشت نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم باید برای اشتغال دانشجویان نیز برنامه ویژه داشته باشد تا علاوه بر اینکه آینده اشتغال دانشجویان تضمین می‌شود به اشتغال دانشجویان در زمان تحصیل نیز توجه شود.

فراهانی همچنین در جمع مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های تازه تاسیس در حوزه زیرساخت‌ها مشکل دارند، گفت: منابع جاری برخی دانشگاه‌ها کافی نیست و رشد پذیریش دانشجو نسبت به رشد امکانات بیشتر است و به هر میزانی که تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را نسبت به رشد دانشجویان تامین کنیم.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۳ میانگین بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی ۹۰۰ هزار تومان بود اما امسال این رقم به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارتقا یافته است که این بدین معناست که در طول سه سال گذشته رقم تقریبا دو برابر شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ما در ستاد وزارتخانه از سه سال قبل تلاش خود را مصروف اصلاح زیرساختها و تامین منابع انسانی و تغییر قابل توجه سرانه های فرهنگی و دانشجویی کردیم که نیاز به تعاملات وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه داشت و تلاش داریم در ۴ سال جدید دولت دکتر روحانی به اهداف مان نزدیک تر شویم.

وی بر لزوم ایجاد زیرساختهای لازم در دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: مشکلات و نیازهایی در دانشگاه های علوم پزشکی به لحاظ رفاهی، صنفی، فرهنگی و... وجود دارد که قطعا با سفرهای دانشگاهی که اخیر در دستور کار قرار داده ایم، درصدد هستیم با نشست هایی که با مدیران و دبیران کانون های دانشگاه ها داریم مشکلات را به حداقل برسانیم.

فراهانی بابیان اینکه در دولت دوم دکتر روحانی مسئولیت و استراتژی ما در وزارت بهداشت این است که حضوری منسجم و قوی تری در دانشگاه ها داشته باشیم و این مراکز دانشگاهی را ارزیابی کرده و با مشکلات شان آشنا شویم اضافه کرد: در دولت جدید نیز به دنبال این راهبرد هستیم که در دانشگاه‌ها حضور قوی‌تری داشته باشیم و بتوانیم عملکرد چهار سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم تا موانع موجود را برطرف و نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم.

دکتر حکیم الهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در این نشست گفت: ‌برای گسترش فرهنگ قرآنی و رسیدن به موفقیت‌های مورد نظر در این حوزه طرح‌های مختلف را با مشارکت وزارتخانه دنبال کرده‌ایم و امروزه نزدیک به ۱۰ درصد دانشجویان در عرصه حفظ قرآن فعال هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم با وجود عمر کم دستاوردهای بسیاری داشته است، اظهار کرد: این دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر و استان قم توانسته در حوزه‌های مختلف درمان و آموزش بسیاری از کمبود را رفع کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه مشکلات خوابگاه پسران قابل توجه است، تصریح کرد: خوابگاهی با ظرفیت ۵۰۰ نفر را برای دختران ایجاد و بخشی از مشکلات را رفع کردیم.

حکیم الهی از فعالیت سه تشکل مختلف به غیر از مجموعه بسیج دانشجویی یاد کرد و گفت: ‌برای گسترش فرهنگ قرآنی و رسیدن به موفقیت‌های مورد نظر در این حوزه طرح‌های مختلف را با مشارکت وزارتخانه دنبال کرده‌ایم و امروزه نزدیک به ۱۰ درصد دانشجویان در عرصه حفظ قرآن فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ازدواج دانشجویان نیز فعالیت‌های کارشناسانه نیز به صورت ویژه دنبال شده است، عنوان کرد: هر چند توان مالی بسیاری نداشته‌ایم اما تا کنون توانسته فعالیت‌های قابل توجهی را رقم بزنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی رفع کردند.

به گزارش ایرنا، در نشست علنی روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران درباره طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان برای تامین نظر این شورا با اصلاحات اعمال شده موافقت کردند.

طبق مصوبه کمیسیون عمران در ماده ۱۱ اصلاحات ذیل انجام می‌شود:

الف - در صدر ماده عبارت و سکو پلتفرم‌های بخش غیردولتی حذف می‌شود و متن زیر به انتهای ماده ۱۱ اضافه می‌شود:

اسناد ثبت شده را در استعلامات بعدی منعکس کند و همچنین سازمان ثبت و املاک کشور مکلف است امکان استعلام، ثبت و صدور سند تمامی اسناد قابل تنظیم در دفاتر اسناد رسمی را با دسترسی مستقیم و استفاده از امکانات سامانه‌ای موجود خود، برای تمام اشخاص و به صورت غیرحضوری و غیرمستقیم، توسط عاملان بدون حق تحریریه فراهم کند.

اجرای این ماده از جهت شرایط و ضوابط حاکم بر رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مصوب ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است گزارش عملکردی اجرای این ماده از جمله پاسخ به استعلامات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ارائه کند. "

ب - در تبصره (۵) عبارت سامانه املاک و مستغلات و سامانه ثبت اسناد جایگزین سکو می‌شود.

پ - تبصره (۸) به شرح زیر اصلاح می‌شود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است شاخص‌های عملکردی از میزان وفای به عهد اشخاص موجر و مستاجر را بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات و سازمان الکترونیکی ثبت اسناد محاسبه کنند و نتیجه آن را در هنگام معامله به اطلاع معامله کنندگان برسانند و با همکاری بانک مرکزی، زیر ساخت‌های انعکاس این اطلاعات را در رتبه اعتباری اشخاص فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، دو فوریت طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در جلسه ۲۸ اردیبهشت ماه و کلیات آن اول تیرماه سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسید و این طرح نزدیک به یک سال در جلسات متعدد کمیسیون عمران مجلس و کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات این طرح در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نهایی شد و در جلسه روز دوشنبه یکم خرداد سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از چندین بار آمد و رفت بین شورای نگهبان و مجلس در آخرین جلسه روز دوشنبه ۲۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ ایرادات این طرح رفع و به شورای نگهبان ارسال شد.

در دی ماه سال ۱۴۰۲ هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، اصلاحیه مجلس شورای اسلامی در «طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را مغایر با آن با سیاست‌های کلی نظام ندانست و آن را تصویب کرد.

اما آخرین اخبار در مورد این طرح بنابر اظهارات سخنگوی شورای نگهبان این است که هنوز ایرادات این طرح به قوت خود باقی است. هادی طحان نظیف در مورد این طرح گفت: طرح ساماندهی اجاره بها در سه ماده ایراد دارد که مجلس باید این ایرادات را برطرف کند و بعد از رفع ایرادات از سوی مجلس، شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی