Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:06:40 GMT

چرامرحوم مهدوی‌کنی راضی به انتشارخاطراتش شد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۷۰۲۷

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ترویج اخلاق سیاسی آیت‌الله مهدوی‌کنی برای سیاستمداران لازم است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ترویج اخلاق سیاسی آیت‌الله مهدوی‌کنی برای سیاستمداران لازم است. حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق صبح امروز (سه‌شنبه ۲۵ مهر) در همایش آیت‌الله مهدوی‌کنی، با اشاره به آیات قرآن درباره مرور زندگی بندگان صالح، گفت: خداوند تنها داستان‌ها را بیان نمی‌کند، بلکه اولیا و انبیاء را با ذکر خیر مثال می‌زند و این کلمات و اوصاف تقدیر از بندگان صالح است تا الگو قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اشتیاق انسان‌ها به بندگان صالح امری فطری است. زندگی بندگان صالح باید مکررا بازخوانی شود تا تجربه و راه آن‌ها برای انسان‌ها باز شود.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: وقتی از آیت‌الله مهدوی خواستند خاطراتش را بیان کند، ایشان ابتدا ممانعت می‌کرد، اما وقتی راضی شدند سعی کرد رخداد‌ها و حوادث را با نگاه خودشان منتشر کنند. علت اینکه خاطرات‌شان را بیان کردند این بود که در برخی خاطرات زاویه دید محدود وجود داشت و حتی در برخی کتب خاطرات حواشی می‌نوشتند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی با بیان اینکه آنچه در خاطره ایشان جدای از تلاش برای اعتلای کلمه حق دیده می‌شود، برخی قسمت‌ها که به زحمات ایشان برمی‌گشت پاک کردند، گفت: تنها برخی اوقات تجربیاتش را با دانشجویان در میان گذاشته بود تا ببیند در مسیر انقلاب چه سختی‌هایی کشیده شده است.

وی افزود: اگر خاطرات ایشان مرور شود دوره نخست‌وزیری را به چند پاراگراف خلاصه کردند که فرمودند: من تجربه ریاست‌جمهوری را در برهه‌ای داشتم، اما از آن گذشتم و در شب انتخابات از مقام معظم رهبری حمایت کردند.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه جا دارد ذکر خیر این صبوری‌ها و فداکاری‌ها گفته و ترویج شود، اظهار داشت: امروز در میان سیاستمداران ما این اخلاق سیاسی لازم است. این مصادیق باید باید برای سیاستمداران و مدیران ما گفته شود، چرا که این ویژگی‌های اخلاقی، انسان‌ساز و جامعه‌ساز است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)

مراسم ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام از امشب در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام از امشب(پنجشنبه 13 اردیبهشت) و به مدت سه شب(تا شنبه 18 اردیبهشت) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

 

در شب اول این مراسم به کلام حجت الاسلام و المسلمین طحان آل یاسین و حجت الاسلام و المسلمین زمانیان برگزار می‌شود.

محل برگزاری هیئت در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق (ع) است.

 

دیگر خبرها

  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • شهادت رئیس مکتب تشیع تسلیت باد
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • بیداری انسانی در جهان در حال گسترش است
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند