Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - جلسه هماهنگی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایداردر مناطق روستایی و عشایری به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، دستگاه های مسئول و بخشداران استان در سالن مرحوم حمیدیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد روز سه شنبه در این نشست با اشاره به اینکه طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت یکی از سه طرح بزرگ دولت در سالجاری بشمار می آید، گفت: 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای این منظور اختصاص یافته است.
حمیدرضا نصیری زاده گفت: بانک های عامل نیز در این قانون موظف شده اند تا معادل منابع صندوق توسعه ملی در طرح مشارکت کنند، از این رو منابع طرح به بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان می رسد.
وی افزود: منابع صندوق توسعه ملی بصورت قرض الحسنه، منابع بانک ها با نرخ سود 18 درصد و 3 درصد یارانه سود به تسهیلات تعلق می گیرد، از این رو نرخ نهایی سود تسهیلات 6 درصد خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: این سازمان بنای ایجاد رقابت میان شهرستان ها بمنظور جذب اعتبارات را ندارد و توسعه پایدار مناطق روستایی از اولویت بالاتری برخوردار است.
نصیری زاده با توصیه به بخشداران مبنی بر تغییر نگاه در جذب تسهیلات اظهار کرد: در اجرای این قانون به دنبال ایجاد واحدهای بزرگ، اختصاص زمین و ایجاد زیرساخت های خاص نیستیم ، بلکه قصد داریم با توجه به پتانسیل های هرمنطقه اشتغال را تثبیت یا ارتقاء دهیم.
وی ادامه داد: این انتظار از بخشداران وجود دارد تا ایده ها و طرح های اقتصادی را که در هر روستا مزیت اجرا دارد، به این سازمان ارسال نمایند، تا درخصوص قابلیت اجرا و جذب سرمایه گذار اقدامات بعدی صورت بگیرد.
مسئول تأکید کرد: در اجرای این قانون هدف جذب تسهیلات بیشتر نیست بلکه تمام تلاش باید بر ایجاد سودآوری بیشتر و اشتغال پایدار برای روستاییان و عشایر و ساکنان مناطق محروم باشد.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست با تشریح مفاد این قانون و پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به هیات دولت ارسال شده، پرداخت.
مجید دهقانی زاده گفت: یکی از مزایای این طرح تعداد محدود دستگاه های اجرایی و بانک های عامل است که فرآیند کار را روان تر خواهد کرد.
وی افزود: همچنین براساس موارد ابلاغی بانک ها حق تسویه بدهی ها قبلی را از محل این تسهیلات ندارند.
در ادامه جلسه مدیران کل و بخشداران مواردی را درخصوص جذب تسهیلات در حوزه های فناوری اطلاعات، بکار گیری اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی، صنایع دستی روستایی، کشت های کم آبخواه مطرح کردند.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت