Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- رئیس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی فارس گفت: از هداف مهم برگزاری اجلاس جهانی فدراسیون های کوهنوردی و صعود های ورزشی به میزبانی ایران که روزهای بیست و هفتم تا سی ام مهرماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد، کسب کرسی برای ایران در هیات مدیره این فدراسیون است.

حمید رضا ایزدی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عضویت در هیات مدیره فدراسیون جهانی کوهنوردی و صعودهای ورزشی اتفاق مهمی برای کشورمان است که امیدواریم محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: 35 کشور برای شرکت در اجلاس جهانی فدراسیون های کوهنوردی و صعودهای ورزشی که از بیست و هفتم تا سی ام مهرماه در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود، اعلام آمادگی کرده اند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس افزود: در این اجلاس، اعضای فدراسیون جهانی برای اضافه شدن رشته یخ نوردی به رشته های المپیک2022 پکن نیز برنامه ریزی خواهند کرد و مقرر شده در سال 2018 این رشته به صورت نمایشی در کره جنوبی برگزار شود لیکن مدال های برگزیدگان آن در رده بندی (رنکینگ) جهانی منظور نخواهد شد.
ایزدی ادامه داد: در حاشیه برگزاری اجلاس جهانی فدراسیون های کوهنوردی و صعودهای ورزشی در شیراز، 2 برنامه کوهپیمایی و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری این استان نیز برای شرکت کنندگان در این اجلاس پیش بینی شده است.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم پس از این اجلاس، مسابقات مختلف کوهنوردی و صخره نوردی را در سطح جهانی به میزبانی شیراز برگزار کنیم ضمن اینکه این اجلاس می تواند در صعنت گردشگردی هم برای استان فارس نقش مهمی ایفا کند.
ایزدی گفت: باید به میهمانان خارجی شر کت کننده در این اجلاس ثابت کنیم که ایران کشور امنی است که می تواند میزبان برگزاری رویداد های مختلف ورزشی باشد.
7368 /6118
خبرنگار: حمید رضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی طهایی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی، اظهار کرد: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می‌کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس ۵ مسابقه و بالاترین رتبه‌ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می‌کنند. این امتیاز برمبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده اند. 

وی افزود: این رنکینگ‌ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او دبل یو که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می‌شود و ۳۷۰ امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه‌ای در رده‌های دی اف، جی اف و‌ای بی سی دی‌ای اف برگزار می‌شود. 
مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات اف ۱۵ امتیازی است و قهرمانی کشور‌ها در رده ب قرار می‌گیرد و ۱۰۰ امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال ۲۰۲۳ فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه‌ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی‌تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی‌شوند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۶ ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون و دکتر معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا مسابقات قهرمانی کشور ایران ۱۰۰ امتیاز  دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است، اما با پیگیری‌های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در ۲۷ و ۲۸ خرداد و مردان که در ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود، در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد. 
طهایی گفت: خداراشکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت‌ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد