Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
طلا در معاملات سه‌شنبه ۲۵ مهرماه بازار جهانی به دلیل قوی شدن ارزش دلار از صعود بازماند اما تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و شبه جزیره کره کمک کرد قیمت این فلز ارزشمند ثابت بماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۲۹۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک، ‌هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۵.۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱.۶۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش داشت و در ۱۳۰۳ دلار بسته شد.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، عوامل زیادی که در حال حاضر بر قیمت طلا تاثیرگذار هستند، ژئوپلیتیکی هستند اما تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی بر قیمت‌ها قابل ارزیابی نیست.

دلار روز سه‌شنبه بدنبال گزارشی که نشان داد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با افزایش نرخ‌های بهره موافق است، در برابر سبدی از ارزهای رقیب افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اریک روزنگرن، رییس بانک فدرال بوستون اظهار کرده با توجه به ادامه کاهش نرخ بیکاری و رشد تورم، بانک مرکزی آمریکا احتمالا نرخ‌های بهره را در دسامبر افزایش می‌دهد و پس از آن سه تا چهار دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده صورت خواهد گرفت.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل، به قیمت طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، آسیب می‌زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷.۱۷ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۲۷.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۷۶.۵۰ دلار رسید.

در همین زمینه: دوشنبه ۲۴ مهر | طلا کوتاه آمد طلای جهانی گران‌تر می‌شود چهارشنبه ۱۹ مهر | نوسان طلای جهانی در مرز ۱۳۰۰ دلار سه‌شنبه ۱۸ مهر | صعود طلای جهانی به مرز ۱۲۹۰ دلار دوشنبه ۱۷ مهر | معاملات طلای جهانی با افزایش گشوده شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵