Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نوسازی یک هزار واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان 540 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز سه شنبه در نشست ساماندهی بافت فرسوده افزود: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده است و براساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تاکنون نوسازی 500 واحد مسکونی تکمیل و عملیات اجرایی بازسازی 500 واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک در حال اجراست.
پنج هزار و 400 واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد.
براساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و 700 واحد مسکونی شهر تا سه سال آینده با یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال 1387 تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال 1394 عملیات اجرایی آن شروع شد.
وی ابراز داشت: برای هر یک از این واحدهای مسکونی بهره برداری شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
تاجگردون بیان کرد: تخریب رایگان، جمع‌آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
22 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
مساحت و سرانه کاربری اراضی بافت فرسوده در محدوده مورد مطالعه طرح شامل مسکونی 70 هزار و 832 متر مربع، تجاری و خرده فروشی 49 هزار و 19 متر مربع، تجاری و خدمات مالی و بانکی 6 هزار و 723 متر مربع، تجاری و خدمات خانگی و خودرو پنج هزار و 678 متر مربع، پارک و فضای سبز 52 هزار و 372 متر مربع، اداری 15 هزار و 235 متر مربع، مذهبی و فرهنگی شش هزار و 717 متر مربع است.
تاجگردون گفت: 90 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 184 واحد مسکونی برای بازگشایی معابر بافت فرسوده پیش بینی شده که تاکنون 50 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی افزود: عملیات اجرایی بازگشایی رینگ 20 متری معابر خیابان کیامرثی شهر دوگنبدان در آینده نزدیک شروع می‌شود.
تاجگردون بیان کرد:102 واحد مسکونی برای اجرای عملیات بازگشایی در دامنه کوی کیامرثی از مالکان بافت فرسوده خریداری شده و تعدادی از این واحدهای مسکونی از سوی مالکان تحویل متولیان اجرای طرح بازگشایی رینگ 20 متری قرار گرفته است.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیر گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در حاشیه دیدار با سعید جغتایی رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که به جهت پیگیری مطالبات سفر رئیس‌جمهور انجام گرفت، اظهار کرد: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صددرصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأکید شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 747462

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت