Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم معارفه ژاله حساس خواه به عنوان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم معارفه ژاله حساس‌خواه با حضور اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت برگزار شد.

ژاله حساس خواه، عضو هیات علمی دانشگاه و عضو ارشد شورای اصلاح‌طلبان گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در دوران انتخابات رئیس ستاد ویژه حسن روحانی در گیلان و از اعضای اصلی ستاد مرکزی وی دراستان بود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی به قاچاق نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این رویه پیش از انقلاب توسط برخی از یهودی‌ها انجام می‌شد. - اخبار فرهنگی -

سیدمحمدرضا رضاپور، رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به برنامه‌های سال جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال جدید عکس‌برداری از نسخ و اسناد خطی مجموعه‌ها و کتابخانه‌های مختلف را در نظر داریم تا نسخه پشتیبان به صورت رایگان تهیه شود؛ از این نظر در فراخوانی از مجموعه‌داران اعلام کردیم تا در صورت تمایل برای این امر به کتابخانه آستان قدس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خرید از نسخ خطی با در نظر گرفتن اولویت‌ها از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید خواهد بود.

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی از قاچاق نسخ خطی به خارج از کشور اشاره و اضافه کرد: متاسفانه این امر وجود دارد اما اطلاعات ما از تعداد نسخی که از این طریق از ‌کشور خارج می‌شود، کم است. به همین دلیل همیشه فراخوان داده‌ایم تا صاحبان نسخ با تهیه نسخه پشتیبان یا ارائه آنها برای خرید، از تلف شدن میراث ایرانی اسلامی پیشگیری کنند.

رضاپور یادآور شد: متاسفانه هر سال نسخه‌های خطی ارزشمند به دلایل مختلف و با دست‌های متعدد از کشور خارج می‌شود و سر از حراجی‌های دنیا در می‌آورد.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن بودجه لازم برای خرید و نگهداری میراث ایران و اسلام در مراکز معتبر و استاندارد، گفت: همچنین نیازمند هم‌گرایی کتابخانه‌های‌ بزرگ کشور برای حفظ این نسخ خطی هستیم. متاسفانه هر از چندگاهی شاهد انتشار خبری از عرضه این نسخ خطی در حراجی‌های بزرگ دنیا هستیم که در نهایت سر از کتابخانه‌های واتیکان، آلمان، انگلیس، سرزمین‌های اشغالی و ... در می‌آورند.

قدیمی‌ترین قرآن جهان کجاست؟

وی افزود: این رویه پیش از انقلاب نیز وجود داشت. در آن زمان برخی از یهودی‌ها به تهیه این نسخ خطی و انتقال آن به کتابخانه‌‌های سرزمین‌های اشغالی می‌پرداختند. در آن زمان از بازاریان و کسبه، مردم و مالکان نسخ خطی، اقدام به خرید این منابع و انتقال آن به خارج از مرزهای کشور می‌کردند.

قاچاق نسخه‌های خطی که میراث ارزشمند فرهنگی و علمی کشور است، در سال‌های اخیر همواره از سوی اهالی فرهنگ هشدار داده شده است. هرچند این امر، پدیده جدیدی نیست اما در یک‌دهه گذشته رشد بیشتری داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد