Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح اسکرین هاوس، شید هاوس و نت هاوس با هدف ساخت در باغ مرکبات برای جلوگیری از سرمازدگی، محافظت در مقابل تگرگ، کاهش شدت دما و نور خورشید، کم کردن اثر و شدت وزش باد‌های گرم و باران‌های سیل آسا، کنترل جمعیت آفات و خسارت آن‌ها و کنترل بیماری‌ها و علف‌های هرز و جلوگیری ازآفتاب سوختگی، کمک به رشد رویشی و جوانه زنی مناسب، جلوگیری از تبخیر و تعرق زیاد از سطح درختان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مزایای محصور نمودن باغ‌ها با پوشش‌های اسکرین هاوس، شید هاوس و نت هاوس، افزایش راندمان آبیاری درختان مرکبات، بالابردن تولید در واحد سطح و عمر اقتصادی درختان، تولید محصول با کیفیت و بازار پسند و مدیریت هزینه‌های تولید از جمله کاهش مصرف سموم، کودها، استفاده مطلوب از وسایل و اتصالات سیستم‌های آبیاری، بالابردن عمر اقتصادی و صرفه جویی در هزینه‌های کارگری است.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدید دوره‌ای از باغ‌های مرکبات با پوشش توری بوسیله باغداران و توجیه بهره برداران برای نتایج مطلوب در مدیریت، نگهداری و تولید محصول باغداران به اجرای این نوع طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف تمایل دارند که اختصاص اعتبار و اعطای تسهیلات کم بهره با معرفی شرکت‌های توانمند در این زمینه شرایط خوبی برای اجرای این طرح‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: امسال درصورت محقق شدن اقدامات ذکر شده، عملیات شید هاوس در یک هزار هکتار از باغ‌های مرکبات استان فارس اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ت

اجرای طرح اسکرین هاوس در باغ های فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس