Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ ابوالفضل ایرانی‌خواه سه شنبه شب در همایش روز غذا و تجلیل از واحدها و صنایع تولیدکننده برتر، با اشاره به اینکه مسائل تهدید کننده سلامت انسان از جمله در خصوص تغذیه به مسائل سیاسی و دولت‌ها بر می‌گردد، اظهار کرد: تمامیت سلامت انسان به طور مستقیم و غیر مستقیم به غذای سالم وابسته است و این وابستگی از بدو تشکیل نطفه انسان به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن و در سوره مائده با عنوان غذای طیب از غذای سالم یاد کرده است، عنوان کرد: در بسیاری از مباحثی که امروزه علم ادعای کشف آن را می‌کند با مطالعه آیات قرآن کریم در می‌یابیم که آموزه‌های دینی در نزدیک به هزار و 400 سال پیش به این مباحث تاکید داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه هیچ دستگاه، نهاد و فردی در تامین سلامت مردم جامعه بی‌تاثیر نیست، مطرح کرد: بعد اصلی سلامت تغذیه سالم و مناسب است و متاسفانه امروزه به دلیل غذای ناسالم و رفتارهای اشتباه شاهد بروز بیماری‌هایی مانند نارسایی کبد در کودکان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سلامت جامعه چاقی مردم است، تصریح کرد: از نظر علم پزشکی چاقی یکی از عوامل سوء تغذیه است که این مشکل نیز ناشی از رفتارهای نادرست و ناهنجار تغذیه‌ای و مصرف غذای ناسالم است که امروزه سلامت جامعه را به صورت جدی تهدید می‌کند.

ایرانی‌خواه با تاکید بر اینکه مصرف غذای ناسالم یک خطر جدی برای جامعه است و امروزه عامل اصلی بیماری‌های نوپدید و غیر واگیر در جامعه است، خاطرنشان کرد: نمک یک ماده حیاتی است ولی اگر در چارچوب استانداردهای خود قرار نگیرد بسیار خطرناک است همچنین اگر کودکان زیر یک سال نمک مصرف کنند احتمال بروز فشار خون در نوجوانی و جوانی بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و رسانه‌های ملی باید مدتی صحبت‌های خود را اهمیت تغذیه سالم قرار دهند، اظهار کرد: آحاد جامعه باید در انتخاب غذای سالم و مغذی سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/ت

غذای ناسالم عالم اصلی بیماری‌های نوپدید است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: این برنامه روز‌های چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه به بررسی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره شناسایی و معرفی می‌شود. آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه‌ای آن‌ها دغدغه برنامه سازان است.

مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است. این برنامه روز شنبه ۱۹ اردیبهشت به بهانه روز گل محمدی و گلاب به معرفی ایرج رستگار، تولید کننده خلاقی می‌پردازد که در حوزه تولید گل و گلاب تلاش کرده سبک جدیدی را ایجاد کند و به عنوان قهرمان تولید در این زمینه شناخته و برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است