Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@14:02:41 GMT

کلاهبرداری میلیاردی با تصادف‌های ساختگی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۰۷۷۴۰

کلاهبرداری میلیاردی با تصادف‌های ساختگی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از دستگیری باند تصادفات ساختگی در طبس خبر داد و گفت: متهمان بر اساس شواهد اولیه از این طریق بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند.

به گزارش مشرق، علیرضا سیفی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از دستگیری باند تصادفات ساختگی در طبس خبر داد و گفت: در چند روز گذشته گزارشی مبنی بر وقوع چند تصادف مشابه با سازوکاری شبیه به هم به دادستانی واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از وصول گزارش و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد چند متهم با نام خانوادگی مشابه به صحنه سازی تصادف اقدام کرده و از این طریق پول‌های فراوانی را در قالب هزینه دیه از شرکت بیمه دریافت می‌کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: این متهمان خودروهای ارزانقیمت و فرسوده را تهیه کرده و سپس با روش‌های خاص خود مثل چپ کردن خودرو یا غیره به صحنه سازی تصادف در کنار جاده اقدام می‌کردند.


وی ادامه داد: این افراد سپس یک یا دو نفر از اعضای باند خود را توسط یک فرد، به طرز حرفه‌ای کاملا بیهوش کرده و سپس با دیلم و امثال آن به شکستن دست و پا و حتی فک و بینی افراد بیهوش شده اقدام می‌کردند تا نهایتا به بیمه و پزشکی قانونی وانمود کنند که خودرو دچار تصادف و افراد هم دچار جراحت شدید شده‌اند.

وی گفت: پزشکی قانونی پس از بررسی پرونده یکی از این تصادفات، متوجه می‌شود که چند پرونده مشابه در رابطه با تصادفات جاده‌ای وجود دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه نهایتا این افراد به بهانه دریافت بیمه به شرکت بیمه دعوت شده و در آنجا بازداشت می‌شوند، افزود: در حال حاضر دو نفر از این متهمان در بازداشت هستند و افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: متهمان بر اساس شواهد اولیه از این طریق بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند.

وی گفت: اقدامات قضایی و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد و بر اساس بررسی‌ها احتمالا در چند استان دیگر همین اقدامات مجرمانه را مرتکب شده باشند.

منبع: میزان ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد روز دوشنبه افزود: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

 
 

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری