Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه در عرصه اسلامی شدن علوم انسانی نتوانسته‌ایم به تحول چشم‌گیری دست‌یابیم و بخشی از محتوای آموزشی ما بر اساس علوم غربی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، با اشاره به سخنان اخیر ترامپ و وضعیت جاری کشور اظهار داشت: برخی با پذیرش برجام به خیال اینکه فتح الفتوحی رخ‌ داده ابراز خوشحالی کردند در حالی‌که برجام یکی از ابزار فشار دشمن بود و آمریکا با قبول برجام بر تعهداتش عمل نکرد و تحریم‌ها را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال سیطره بر مواضع دفاعی ایران است، افزود: دشمن با توطئه افکنی به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی است، اما ما نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم و اجازه آسیب رسیدن به ایران را بدهیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کشورمان و منطقه خاورمیانه از شرایط ویژه‌ای برخوردار است از این‌رو با بصیرت افزایی و وحدت از آسیب رسیدن به‌نظام جلوگیری کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ارائه خدمات ویژه از سوی دانشگاه آزاد به مناطق محروم و ستمدیده گفت: همه ما در برابر مسائل اخلاقی، محتوای آموزشی و فرهنگی که در دانشگاه‌ها وجود دارد مسئولیم و باید باهم افزایی بر این مشکلات غلبه کنیم.

وی با اشاره به نقش اساتید در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در دانشگاه‌ها تأکید کرد: جوانان باید بر اساس آموزه‌های دینی تربیت شوند و در این امر اساتید دانشگاه‌ها باید خود مؤمن و انقلابی باشند تا ارزش‌های اسلامی را به جوانان بتوانند انتقال دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه در عرصه اسلامی شدن علوم انسانی نتوانسته‌ایم به تحول چشم‌گیری دست‌یابیم و بخشی از محتوای آموزشی ما بر اساس علوم غربی است و برای اسلامی شدن علوم آموزشی و محتوایی باید اساتید و عالمانی متدین داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در قبل از انقلاب برخی روشنفکران بالاترین ظلم‌ها را به کشور کردند، تصریح کرد: این روشنفکران بر جدایی دین از سیاست اعتقاد داشتند و سبب سکولار شدن دانشگاه‌ها شدند.

وی ادامه داد: حذف کتاب و متون آموزشی اسلامی از دانشگاه‌ها یکی دیگر از آسیب‌های حضور روشنفکران در دانشگاه‌ها بود اما بعد از انقلاب اسلامی امام راحل با تفکرات این‌چنینی به مقابله برخاست.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اسلامی شدن متون دانشگاهی گفت: برای آنکه علوم آموزشی و محتوایی اسلامی داشته باشیم باید وحدت و هم‌افزایی میان علما و فقیهان به وجود آید.

انتهای پیام/

R7854/P4001/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد

۷ پروژه علمی فناوری با حضور معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، پیش از ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۷ پروژه شامل آزمایشگاه روانشناسی، فیزیولوژی علوم ورزشی، مرکز نوآوری علوم انسانی و خانه خلاق علوم انسانی، کلینیک حقوق، خانه سلامت، مرکز توانمندسازی اجتماعی و مرکز بین المللی سازی علوم انسانی افتتاح شد.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان و عملیاتی شدن خوابگاه متاهلی «خیرساز» در زمینی به مساحت هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به ظرفیت ۱۲۰ دانشجوی مجرد و ۲۴ زوج دانشجوی متأهل در دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

کد خبر 750875

دیگر خبرها

  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است