Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@09:01:37 GMT

پاکسازی تونل سبز شهرستان فومن از زباله

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۱۵۷۴۰

پاکسازی تونل سبز شهرستان فومن از زباله

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان به ایرنا، سعدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: در این برنامه پاکسازی که با همکاری بخشداری مرکزی، اداره حفاظت محیط زیست و دهیاران روستاهای حاشیه بلوار و همچنین گروه های مردم نهاد انجام شد؛ چشم اندازهای حاشیه بلوار ، لاین وسط آن و همچنین محیط پای درختان معروف این بلوار به طول سه کیلومتر پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تونل سبز بلوار ورودی شهر فومن با داشتن بیش از چهار هزار درخت تنومند و قدیمی از گونه چنار، بیش از 50 سال قدمت دارد و تراکم رویش این درختان چنان است که منظره زیبا و بی بدیلی را ایجاد کرده که به جاده بهشت هم معروف شده است.
سعدی همچنین با اشاره به پاکسازی زباله های رهاشده در روستای گردشگری دارباغ فومن با مشارکت جوامع محلی گفت: در پایان این مراسم، مطالبی آموزشی در ارتباط با ضرورت مدیریت پسماند، نحوه اجرای اصولی زباله های روستایی و نحوه مدیریت و استفاده از زباله های تر در روستاها به عنوان غذای دام و طیور و یا بعنوان کمپوست ارائه شد.
روستای دارباغ یکی از روستاهای کوهپایه ای و با چشم اندازهای بی بدیل طبیعی برای گردشگران است که هر سال مسافران زیادی از آن بازدید می کنند.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7294/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهر و روستاهای مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن عباسی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان مهاباد شامل شهر و روستاهای تابعه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی با توجه به برنامه‌های حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: یکی از برنامه‌های خوب، تفکیک زباله از مبدأ بود که جهت اجرا برنامه‌ریزی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: از امروز سیاست تفکیک زباله از مبدأ با هدف حفظ محیط زیست، حرکت در راستای کاهش گرمایش زمین، جلوگیری از انباشت زباله در سایت دفن زباله و… در مهاباد پیگیری خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه این طرح در سطح شهر مهاباد و در بافت مرکزی شهر شروع شد، تصریح کرد: در این طرح آموزش چهره به چهره با حضور در درب منازل و همچنین مدارس و آموزش نحوه تفکیک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرداری مهاباد نیز سطل‌های مخصوص نصب و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده کرده و همچنین بسته‌های تشویقی نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح از شهروندان انتظار کمک و همراهی داریم.

کد خبر 751052

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی
  • وضعیت نامناسب دفن زباله در استان به دستگاه قضایی اعلام شد
  • وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی اعلام شد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین