Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد با بیان اینکه مردم باید در قالب سمن‌ها و یا هر قالب دیگری از اموری که لازم به تصدی دارد وارد شوند و این مسئولیت را از دوش دولت بردارند، گفت: دولت و حاکمیت باید کمک کنند تا سازمان مردم نهاد بتواند بهتر در نقش اصلی خودش ظاهر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ نشست کارگروه‌های ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌‌های مردم‌ نهاد شهر تهران پیش از ظهر امروز در محل ستاد توان افزایی با حضور حجت نظری، عضو شورای شهر و رییس ستاد برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست نظری با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی سازمان‌ های مردم نهاد محلی بسیار می تواند برای ما راه گشا باشد و رویکرد فعالیت ما در این چهار سال حمایت از این مساله است اظهار داشت: از مواردی که کمتر به آن خواهیم ‌پرداخت کمک های سرانه است که ضرورتی ندارد انجام شود.

نظری بابیان اینکه مشکل اصلی برخی سمن ها ارتباط و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ارتباط بهینه با مجموعه حاکمیت است گفت: هدف اصلی ما تسهیل گری در این حوزه است که بسیار بیشتر از کمک های مالی می‌تواند اثر بخش باشد. برخی از سمن ها که در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند به طور طبیعی نیازمند ارتباط با مراکزی چون نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و وزارت کشور هستند، این ارتباط برای برخی از سمن ها در سطوحی ایجاد شده ولی اغلب برای برخی دیگر از سمن ها امکان پذیر نیست.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه امید داریم با تسهیلگری و ایجاد تفاهم نامه‌هایی مسیر را برای حضور سمن ها هموار کنیم، خاطر نشان کرد: آنچه که مهم هست دولت به مفهوم فربه و بزرگی که امروز وجود دارد باید مسئولیت های خود را در حوزه تصدی به مردم واگذار کند، این واگذاری را ما (سمن ها) باید تسریع کنیم و هم سو با آن روند فعالیت ها را تصحیح کنیم.

رییس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد با بیان اینکه مردم باید در قالب سمن ها و یا هر قالب دیگری از اموری که لازم به تصدی دارد وارد شوند و این مسئولیت را از دوش دولت بردارند تصریح کرد: دولت و حاکمیت باید کمک کنند تا سازمان مردم نهاد بتواند بهتر در نقش اصلی خودش ظاهر شود.

نماینده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده به لحاظ فکری اصلاح طلب هستم اما اصول هایی را هم در زندگی شخصی و حرفه ای خودم رعایت می‌کنم و از این منظر اصول گرا هستم، گفت: ما برای جنگ نیامده‌ایم، آمده‌ایم کنار هم کاری را که درست و به نفع جامعه هست انجام دهیم.

نظری با اشاره به اینکه طبیعتا در یک مدرسه معلم نظرش نسبت به دانش آموزانی که در امور درسی مشارکت می‌کنند بیشتر جلب می‌شود، اظهار داشت: ما به همه سمن ها به یک اندازه کمک سرانه نخواهیم داد و این به معنی آن نیست که کمکی به سمنی نخواهیم کرد بلکه برحسب طرح، نوع فعالیت و کارنامه‌ای که تابحال داشته است. کمک خواهیم کرد واین نه تنها نظر من بلکه نظر چهار عضو دیگر شورا هم هست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده باور دارم کار فنی و کار اجرایی نگاه سیاسی نمی‌پذیرد، به خصوص در حوزه جامعه مدنی به هیچ وجه نگاه سیاسی ندارم و در انجام مطالبه اجتماعی اصلاح طلب و اصول گرا برایم فرقی نمی‌کند هر سمنی که برای شهر و شهروندان اثرگذاری بیشتری داشته باشد برای ما مهم تر است.

لازم به ذکر است در این جلسه دبیران کارگروهای ستادتوان افزایی پیشنهادات خود را ارائه دادند.

دبیر کارگروه‌های خیرین، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محیط زیست،خانواده، کارآفرینی،فرهنگ رسانه، سلامت، علمی پژوهشی، صنایع دستی،مذهبی، آسیب های اجتماعی، مدیریت بحران،تربیت بدنی وحقوق شهروندی ضمن معرفی خود پیشنهادها و انتقادهای خود را نسبت به گذشته و شرایط حال بیان داشتند.

انتهای متن/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری