Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در طول گذشت ۹ سال از فعالیت خیرین سلامت بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری عصر چهارشنبه در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان اظهارداشت: خیرین سلامت در نقاط مختلف کشور بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت های حوزه سلامت در استان های ۳۱ گانه به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار کمک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جرقه اولیه تشکیل خیرین سلامت در دوره مجلس هفتم و دیدار با مقام معظم رهبری از سوی ایشان مطرح شد و سپس مرحوم حاج آقا نیری آنرا راه انداری کردند و تا به امروز ۵۰هزار میلیارد ریال از سوی خیرین اهداء شده است.

شهریاری نقش تبلیغات را در این امر بسیار مهم و تاثیر گزار خواند و استفاده از روحانیت معزز را از طریق تریبون ها برای اطلاع رسانی و تشویق مردم به این کار درخواست کرد و افزود: استفاده از پتانسیل بانوان و جوانان که دارای فکر سازنده و علاقمند هستند و همچنین رسانه ها ضروری است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه سال گذشته خیرین سلامت در حوزه پیشگیری و پژوهش افزایش یافته و نیکوکاران سلامت ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بهبود بیماران کمک کردند ادامه داد: این امر نشان می دهد که بیش از ۲۰ درصد کمک خیرین سلامت یک دهه گذشته در کشور در سال گذشته روی داده است.

وی با دعوت از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف آذربایجان غربی برای همکاری‌ های بیشتر در حوزه خیرین سلامت اضافه کرد: باید از استعدادهای مراکز حاکمیتی در ارتباط با جذب مشارکت‌های مردمی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

شهریاری با بیان اینکه احداث بیمارستان خیریه امید ارومیه به عنوان یکی از نمودهای حضور خیرین در عرصه سلامت در آذربایجان غربی است، افزود: برای جذب خیرین در اتمام پروژه های سلامت استان نیاز است تا همایشی برای هم استانی های حاضر در استان های دیگر کشور برگزار شود تا از ظرفیت آنها برای اتمام طرح های سلا مت بهره کافی برده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت نتوانسته ایم از ظرفیت مرزها استفاده کنیم و این درحالی است که مرزها تهدید نیستند و به عنوان یک مزیت به حساب می آیند.

وی گفت: بنیاد برکت حرکات خیرخواهانه خوبی در کشور انجام داده که با هماهنگی لازم با این بنیاد سعی خواهیم کرد آذربایجان غربی نیز از برکات این بنیاد برخوردار شود.

وی با بیان اینکه در هیچ کشوری نتوانسته اند از پس هزینه های بهداشت و درمان برآیند، افزود: متاسفانه با واگذاری واحدهای بهداشتی به بخش خصوصی هزینه های مردم افزایش می یابد که باید فکری برای آن کرد.

شهریاری با انتقاد از اینکه برنامه پنجم در همه حوزه ها از جمله بهداشت تنها حدود ۲۵ درصد اجرایی شد، افزود: این در حالی است که قرار بود آیین نامه بسیاری از مواد برنامه پنجم در دولت احمدی نژاد ظرف ۶ ماه نوشته شود که اکنون بعد ۶ سال انجام نشده است.

وی اضافه کرد: اگر رسانه‌ها در حوزه خیرین سلامت استان حضور فعالی داشته باشند می‌توان این امید را داشت که استعدادهای بالقوه موجود در این عرصه بالفعل شده و بیش از پیش شاهد بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه خیرین سلامت باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.
اعرابی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.
وی گفت: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.
اعرابی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.
وی گفت: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.
در این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار