Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شرکت فضايي «Bigelow Aerospace» که در زمينه توليد اقامتگاه هاي فضايي انبساط پذير فعاليت مي کند، قصد دارد در 5 سال آينده اقامتگاه هاي خود را به مدار ماه بفرستد.
نام ماژولي که قرار است به سمت ماه فرستاده شود «B330» است و به گونه اي طراحي شده که به صورت مستقل، کاملاً خودکار و به عنوان يک ايستگاه فضايي تجاري مورد استفاده قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هاي خصوصي مي توانند از اين اقامتگاه به منظور تحقيقات و آزمايش هاي خود استفاده کنند يا فضا نوردان را به منظور آماده سازي سفر هاي دور دست تر (احتمالاً از جمله مريخ) توسط B330 به مدار ماه بفرستند.
«رابرت بيگلو» (Robert Bigelow) مدير اين شرکت معتقد است که پروژه مذکور براي ناسا و آمريکا فرصت استفاده از فناوري B330 را در کوتاه مدت و با هزينه مناسب فراهم مي آورد و انتظار مي رود که تا سال 2022 بتوان به واسطه B330 به مدار ماه سفر کرد. او همچنين در توييتي از ناسا به منظور سرمايه گذاري در اين طرح دعوت نموده.

به منظور رساندن اين اقامتگاه به مدار ماه، ابتدا بايد B330 توسط نسل آينده موشک هاي شتاب دهنده «Vulcan» شرکت سرمايه گذاري مشترک «United Launch Alliance» يا «ULA»، به فضا ارسال شود. البته اين موشک ها تا قبل از سال 2019، آماده نخواهند شد.
قرار است اولين ارسال B330 توسط وُلکان، به مدار پاييني زمين انجام شود تا آزمايش هاي لازم روي اين اقامتگاه ، در فضا انجام گيرد. شرکت بيگلو اميدوار است که پس از اين آزمايش بتواند هر چند ماه يک بار فضا نوردان و محموله هاي مورد نياز را به آن ارسال کند و يا به زمين باز گرداند. لازم به ذکراست که نام اين اقامتگاه اشاره به فضاي 330 متر مکعبي آن پس از انبساط دارد و مي تواند تا 6 انسان را در خود جاي دهد.

پس از اين مراحل شرکت فضايي بيگلو مي تواند اقامتگاه را به مدارد ماه بفرستد؛ بدين منظور شرکت ULA بايد دو موشک ولکان ديگر را نيز به فضا بفرستد؛ يکي از اين دو به منظور حمل ماژولي به نام ACES استفاده مي شود که براي سرما زدايي اقامتگاه به کار خواهد رفت و موشک دوم، B330 را به سمت ماه خواهد برد. همچنين تمام سوخت مورد نياز براي سفر از مدار زمين به سمت ماه نيز در اين دو موشک قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، قاسم قادری سرپرست اداره در جلسه هم‌اندیشی حوزه گردشگری، از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان ساری با بیان اینکه جلسات شورای مشورتی گردشگری مزکز استان به صورت منظم و ماهانه برگزار خواهد شد، گفت: فعالیت های تخصصی این شورا در ۵ کمیته از جمله کمیته آمو زش و پژوهش ،کمیته گردشگری و برند سازی ،کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع دستی و صادرات و همچنین کمیته صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این شورا همه حوزه های فعال در گردشگری شامل دفاترسیاحتی ، اقامتگاههای بوم گردی وخانه مسافر،هتل ها،رستوران‌ها ،راهنمایان تور ،صنایع دستی و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهد داشت.

قادری تصریح کرد: سرفصل های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران خواهد بود و خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته ها جهت پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می گیرد. وی عنوان داشت: سرفصل های کاری این شورا را در ۲۰ محور اعلام که شامل: آموزش در حوزه گردشگری (همه رشته های فعال و افراد دارای مجوز - دهیاران و شورای اسلامی روستا ادارات مرتبط )، شناسایی ظرفیتهای گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند، پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران و برنامه ریزی با قابلیت اجرایی نمودن آن، ایجاد سایت متمرکز گردشگری جهت معرفی جاذبه ها و خدمات گردشگری

قادری اظهار امیدواری کرد: با رهنمودهای ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران و حمایت نوبخت فرماندار مرکز استان، برنامه ریزی دقیق با مشارکت آحاد مردم و دستگاههای اجرایی مرتبط در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه گردشگری ساری، شاهد شهر تماشایی ساری باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901978

دیگر خبرها

  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد