Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@07:39:13 GMT

دلیل اصلی مرگ و میر در آمریکا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۱۹۹۳۷

دلیل اصلی مرگ و میر در آمریکا چیست؟

خبرگزاری میزان- پایگاه دیلی‌میل در گزارشی به داروهای مسکن تجویزی در آمریکا که فرد بیمار مدت کوتاهی پس از مصرف به آنها اعتیاد پیدا می‌کند پرداخته و می‌نویسد که شمار این افراد در آمریکا به شدت در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‎الملل خبرگزاری میزان، دیلی میل می‌نویسد: در حال حاضر کشور آمریکا در معرض همه‌گیر شدن اپیوئید قرار دارد که عمدتا ناشی از تجویز دارو برای تسکین درد در بیماری‌های غیر اعتیادی است که بیمار مدتی پس از مصرف، به آن اعتیاد پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در حال حاضر عامل اصلی مرگ در افراد زیر 50 سال در آمریکاست که در سال‎های اخیر آمار مرگ و میر در آن به شدت افزایش یافته است.

در سال 2016 حدود 60 هزار نفر در آمریکا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در بالاترین رده مرگ‌بارترین سال‎ها قرار دارد؛ مرگ در پی تیراندازی، تصادف و ایدز.

پایگاه دیلی‌میل با انتشار تصاویری از افرادی که به این داروها اعتیاد پیدا کرده‌اند می‌نویسد: چشم‌های افتاده و ملتهب، چهره‌های رنگ‌پریده و پوشیده از خراش؛ این هزینه انسانی اعتیاد به این داروهای تسکین دهنده در آمریکا است.

مجموعه تصاویر گرفته شده از این افراد در سراسر آمریکا نشان می‌دهند که به دلیل آثار زیان‌بار این داروها، فرد مدت کوتاهی پس از مصرف این داروها بسیار سالخورده به نظر می‌رسد.

در حالی که اثرات مشاهده شده در این افراد تنها به اپیوئید برنمی‌گردد اما بیش از نیمی از افراد دستگیر شده، به دلیل مصرف داروهای تسکین دهنده درد اعتیاد پیدا کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، در سال 2016 حدود دو میلیون نفر در آمریکا به داروهای مسکن تجویزی اعتیاد پیدا کرده‌اند و این در حالی است که در این سال 600 هزار نفر به ماده مخدر هروئین اعتیاد پیدا کرده‌اند.

تحقیقات صورت گرفته از سوی «صلیب آبی سپر آبی» نشان می‌دهد که از سال 2010 تا 2016 آمار افرادی که به این داروها اعتیاد پیدا کرده‌اند رشد 500 درصدی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟