Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله سبحانی در این دیدار افزود: اوایل تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی سمپاشی‌های علیه این دانشگاه می‌شد که بنده همان زمان مصاحبه کردم و اعلام کردم این دانشگاه توانسته است مشکلات کنکور را حل کند.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها رشته‌هایی تدریس شود که کاربردی‌اند، گفت: «رشته‌های کم‌کاربرد را نمی‌توان حذف کرد، اما باید توجه بیشتری به رشته‌های پرکاربرد کرد تا گره‌ای از مشکلات کشور باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید درباره اتکا به هزینه‌های غیرشهریه‌ای، گفت: در خارج از کشور هزینه تحصیل دانشجویان را خودشان می‌دهند چون در پروژه‌های پژوهشی دانشجویان سرمایه‌گذاری می‌کنند و سود حاصل از آن را خرج تامین هزینه استادان و دانشجویان می‌کنند. در ایران هم باید حداقل بخشی از هزینه‌ها را از این راه تامین کرد.

آیت‌الله سبحانی درباره لزوم کمک به دانشجویان مناطق محروم خاطر نشان کرد: برخی دانشجویان گلایه می‌کنند که شرایط تامین شهریه را ندارند، اگر بتوانید به اینها در تامین شهریه کمک کنید هم از نظر اسلامی و هم علمی پسندیده است.

وی درباره لزوم تفکیک جنسیت در دانشگاه‌ها، گفت: تفکیک جنسیت مهم است. مراد از تفکیک جنسیت این نیست که بین دختر و پسر در کلاس‌ها دیوار بکشند، بلکه باید منطقه‌ای برای خواهران تعبیه شود و منطقه‌ای هم برای آقایان، این کار به عفت دانشجویان کمک می‌کند. گاهی علاقه‌ای بین دختر و پسر در دانشگاه ایجاد می‌شود، اما آینده‌اش خوب نیست و اگر محترمانه در مناطق جداگانه درس بخوانند از نظر اسلامی پسندیده‌تر است.

آیت‌الله سبحانی در پایان گفت: علوم اسلامی را به دست استادانی بسپارید که متخصص و علاقه‌مند آن رشته هستند و بتوانند شبهات و سوالات جوانان را در کلاس حل کنند.

دکتر فرهاد رهبر نیز در این دیدار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی است و این امکان را فراهم کرده تا همه مردم حتی محروم‌ترین نقطه کشور از موهبت آموزش بهره‌مند شوند. این دانشگاه برکاتی از بدو تاسیس تا‌کنون داشته و اکنون به این مرحله رسیده و نیازمند رهنمودهای علما برای اسلامی‌کردن دانشگاه و علوم‌انسانی در ادامه مسیر است.

دکتر رهبر افزود: از کارهایی که مغفول مانده، پیوند بین حوزه و دانشگاه است و امیدواریم با رهنمودهای مراجع تقلید و کمک حوزه این امر هم به سرانجام برسد.

آیت‌الله سبحانی فرهاد رهبر دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس آغاز به کار کرد.

اجلاس کارگروه کشوری علوم اجتماعی با بررسی مباحث علوم اجتماعی در راستای سند تحول و تعالی و به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های راهبردی دانشگاه با هدف توان‌افزایی مدیران گروه علوم اجتماعی از دقایقی پیش در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با حضور اعضای این کارگروه شروع به کار کرد.

مقرر شده این اجلاسیه با هدف هم‌افزایی در قالب‌ها و کمیته‌های کارگروه سیاست‌گذاری و نظارت گروه اجتماعی، کارگروه تولید محتوا، کارگروه شاخص‌سازی در علوم اجتماعی، کارگروه راهبردی و آینده‌پژوهی در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) به کار خود ادامه دهد.

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برپاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳