Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@13:09:36 GMT

17 معجزه‌ موجود در لیموترش!

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۲۳۹۵

اگر بدانید لیموترش چه خواص شگفت انگیزی بر سلامت و بهبود کیفیت زندگی ما دارد، هرگز فصل رسیدن و به بار نشستن آن را از دست نمی دهید و همیشه در یخچال خود چند عدد لیموترش خواهید داشت. ناطقان: بسیاری از ما از لیموترش به عنوان چاشنی غذاها و سالادها استفاده می کنیم و از خواص درمانی آن اطلاع زیادی نداریم. در این نوشتار به برخی خواص این میوه دوست داشتنی اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلامت ناخن ها
اگر ناخن های خشک و شکننده ای دارید، در ظرفی آب لیموترش را با روغن زیتون مخلوط کنید و سرانگشتان تان را در آن قرار دهید و مدتی صبر کنید. بعد از اینکه ناخن ها کاملا در آن خیس خورد، بسیار بهتر و محکمتر از قبل خواهند شد.
التیام بخش مشکلات تنفسی
آب لیموهنگام سرماخوردگی و گلو درد به دفع اخلاط جمع شده درمجرای تنفسی و کاهش آنها کمک می کند، زیرا سرشار از ویتامین سی است. نوشیدن یک لیوان شربت آب لیمو وعسل از شدت گلودرد هنگام سرماخوردگی کم می کند.
درخشان کردن دندان ها
جوش شیرین و آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیری رقیق به‌دست آید، سپس با یک مسواک آن را روی دندانهایتان بمالید. فقط توجه داشته باشید این ترکیب نباید برای مدت زمان زیادی روی دندانهایتان باقی بماند و بعد از یک دقیقه باید آن را شست زیرا ممکن است به خاطر حالت اسیدی که دارد به مینای دندان آسیب برساند. این کار را انجام دهید و اثر درخشان کنندگی آن را ببینید. .
نگهدارنده مواد غذایی
لیمومانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و در نگهداری غذاها به صورت تازه تر و به مدت طولانی تر کمک می کند. اسید سیتریک موجود در لیموعواملی را که باعث تغییر رنگ میوه ها می شود، کاهش می دهد و آنها را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.د.
فراری دهنده گربه ها
گربه ها از بوی لیمو بیزارند. بنابراین اگر از دست آنها کلافه شده اید کافی است کمی آب لیمو را نزدیک محل زندگی آنها اسپری کنید و مطمئن باشید که دیگر هرگز به آن محل باز نخواهند گشت.
یک دئودورانت طبیعی
اگر یک روز صبح قبل از بیرون رفتن از منزل متوجه شدید که اسپری شما تمام شده است، نگران نشوید. آب لیمو به خوبی جای آن را خواهد گرفت. نصف یک لیمو را با خود به حمام ببرید، پس از شستشوی بدنتان آن را به محلهای ترشح عرق بمالید و بگذارید برای پنج دقیقه بماند تا جذب پوستتان شود. سپس آب کشی نمایید و مطمئن باشید که در طول مدت روز، مانند یک دئودورانت ضد عرق برای شما عمل خواهد کرد.
یک دهانشویه طبیعی
بوی بد دهان به دلیل باکتری های موجود در آن است. اسید سیتریک موجود در لیمو یک از بین برنده قوی این باکتری‌هاست. مطمئن باشید که با قرقره کردن آب لیمو در دهان و کاملا گرداندن آن در فضای بین دندانها و زبان تان کلیه باکتری هایی را که برای دهان و دندانهایتان مضرند از بین خواهد رفت.
ضد تهوع
آب لیمو و شکر می تواند به عنوان ضد تهوع مصرف شود، حتی بوی آن گاهی دل به هم خوردگی ناشی از حالت تهوع را بهبود می بخشد.
تسکین دهنده درد مفاصل و آرتریت
آب لیمو را روی مفاصل دردناک بدنتان بمالید تا تسکین یابند . این کار اسید اوریک را که باعث شدت علایم آرتریت می شود از بین خواهد برد و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.
ضد یبوست
اسید سیتریک موجود در لیمو به ترشح اسید معده کمک می کند و در نتیجه به هضم غذا و تسکین دردهای شکمی و پیشگیری از یبوست کمک می کند. کمی آب لیمو ترش پس از غذا خوردن میل کنید و اثر شگرف آن را ببینید.
مراقبت از پوست
برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، عسل و لیمو را با هم ترکیب کنید و روی پوست تان بمالید. ویتامین سی موجود در لیمو در ترکیب با خواص ضد عفونی کننده عسل به عنوان یک ماسک عالی در داشتن پوستی صاف و درخشان به شما کمک خواهد کرد.
ضد عفونی کننده وسایل خانه
بعد از اینکه ظروف را شستید، نصف یک لیمو را کاملا روی آنها بمالید و بگذارید حداقل برای نیم ساعت بماند. سپس آن را شسته و خشک کنید. این کار به از بین رفتن باکتری ها کمک خواهد کرد
جلادهنده مبلمان
نصف فنجان آب لیمو ترش را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. اثر اعجاب انگیز آن را در برق انداختن مبلمان چوبی منزل تان ببینید..
ضد سفیدک زدن لباسها
آب لیمو و نمک را مخلوط کنید و روی قسمتهای سفیدک زده لباسها بمالید و بگذارید خشک شود.
تمیزکننده چند منظوره
اسید سیتریک موجود در لیمو به عنوان یک تمیز کننده اعجاب انگیز همه سطوح منزل عمل می کند و می تواند به عنوان یک چند منظوره شیمیایی البته بدون داشتن ضررهای ناشی از استفاده این مواد، به کار رود.
طراوت بخشیدن به فضای یخچال
مقداری آب لیمو ترش را روی توپ پنبه ای یا تکه ای اسفنج ریخته به آن زمان دهید تا کاملا جذب شود و برای چندین ساعت آن را درون یخچال قرار دهید. تاثیر شگرف آن را در خوشبو کردن درون یخچال خواهید دید. این روش را برای خوشبو کردن سطلهای زباله منازل تان هم می توانید به کار ببرید.
هشداربه دیابتی ها
با شمردن همه خواص این میوه پرخاصیت، فقط بدانید و آگاه باشید لیموترش قند دارد و مصرف زیاد آن قند خون را بالا می برد و بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف آن صرفه جویی کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: لیموترش ، بهبود کیفیت زندگی ، چاشنی غذا

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی

اوایل بهار و اواخر پاییز حساسیت فصلی میهمان بسیاری از خانه‌ها می‌شود. پیر و جوان و کودک و بزرگسال ندارد. داروهای شیمیایی رایج برای کنترل علایم حساسیت فصلی، «آنتی‌هیستامین» و «استرویید» است که اولی سیستم ایمنی بدن را گیج می‌کند و دومی باعث افزایش فشار خون می‌شود.

سیدمهدی فلسفی، طبیب سنتی و رایحه‌درمان‌گر (آروماتراپیست) برای درمان حساسیت فصلی راهکارهای مؤثر و بدون عوارض جانبی ارائه می‌کند.

حساسیت فصلی از کجا می‌آید؟

در قرن ۱۹ دکتر «چارلز هریسون برکلی» کشف کرد که اگر از هر ۴۰ هزار دانه‌ای که ما در روز تنفس می‌کنیم، فقط یکی از آن ها آلوده یا حساسیت‌زا باشد، برای ایجاد بیماری در بدن ما کافی است. این فرد در بهار و تابستان به سرماخوردگی عجیبی مبتلا می‌شد. او بررسی کرد تا بفهمد محرک این سرماخوردگی که فقط در این دو فصل دچارش می‌شد چیست؛ و فهمید عامل این مشکل گرده‌های گل‌ها بود.

سیدمهدی فلسفی دربارهٔ فراگیری مسألهٔ حساسیت فصلی می‌گوید «۱۵ درصد از مردم کل دنیا به حساسیت فصلی مبتلا هستند. در کشوری مثل ایران که گونه‌های گیاهی زیاد و پوشش گیاهی گسترده‌ای دارد این رقم حتی به ۳۰ درصد هم می‌رسد. جای تعجب ندارد که هر سال اوایل بهار یا اواخر تابستان حساسیت فصلی را بیشتر در افراد می‌بینیم.»

دلیل حساسیت فصلی چیست؟

وقتی بدن یک عامل خارجی یا یک دشمن را تشخیص می‌دهد، به آن حمله می‌کند. در حساسیت فصلی این عامل خارجی، معمولاً گرده‌های گیاهان است که چندان هم خطرناک نیست. اما چون سیستم ایمنی بدن به آن واکنش نشان می‌دهد، این علایم برای فرد ایجاد می‌شود.

فلسفی می‌گوید «وقتی سیستم ایمنی یا قوهٔ مدبرهٔ بدن، یک عامل مزاحم و آلوده را تشخیص می‌دهد، بدن برای مقابله با آن هیستامین تولید می‌کند.»

آنتی‌هیستامین بدن را گیج می‌کند

پزشکان با تجویز آنتی‌هیستامین، آنزیم‌هایی را که موجب تولید هیستامین می‌شوند از بین می‌برند. آنتی‌هیستامین سیستم ایمنی بدن را گیج می‌کند؛ چون چیزی که تشخیص می‌دهد با چیزی که اتفاق می‌افتد همخوانی ندارد (به خاطر دخالت داروهای شیمیایی).

فلسفی با بیان این نکته می‌گوید: «در این حالت یک دوگانگی در بدن اتفاق می‌افتد و سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می‌شود؛ که در درازمدت پایداری را از بدن می‌گیرد و موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.»

ضمن اینکه آنتی‌هیستامین عوارضی مثل خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد معده، حالت تهوع و... دارد.

اسطوخدوس، آنتی‌هیستامین طبیعی

سال ۲۰۱۴ مطالعه‌ای انجام شد که نشان می‌داد روغن ضروری یا جان گیاه اسطوخدوس یک آنتی‌هیستامین طبیعی است و تولید هیستامین را کاهش می‌دهد. فلسفی با اشاره به این پژوهش می‌گوید «اسطوخدوس خاصیت‌های زیادی دارد. این گیاه به سیستم ایمنی بدن هوشمندی می‌دهد و آن را تقویت می‌کند. ضمناً باعث ترشح دوپامین و سروتونین می‌شود و به همین خاطر در فرد آرامش اعصاب ایجاد می‌کند.».

نعنا، استرویید طبیعی برای درمان التهاب

بعضی پزشکان هم برای از بین بردن التهاب ناشی از حساسیت فصلی داروی «استرویید» را تجویز می‌کنند. این دارو مو افزایش فشار خون و افزایش وزن (در بازهٔ زمانی کوتاه) می‌شود. در رایحه‌درمانی به جای استرویید، عطر نعنا تجویز می‌شود که خاصیت استروییدی دارد و می‌تواند التهاب‌ها را از بین ببرد و انسداد سینوس‌ها را باز کند. بعضی از داروهای گیاهی مثل «منتول» برای این منظور ساخته شده‌اند.

فلسفی با اشاره به این نکات می‌گوید «توصیه می‌کنیم مبتلایان به حساسیت فصلی برای درمان از عطرهای طبیعی استفاده کنند. چون بدن از طبیعت است و با طبیعت هم‌خوانی دارد. سیستم‌های زیادی در تبادل انرژی و تبادل اطلاعات در طبیعت وجود دارد که هنوز کشف نشده‌اند. اینکه از تمام عوامل یک مادهٔ طبیعی فقط یک عامل را بگیریم و به شعور و انرژی گیاهان احترام نگذاریم، موجب می‌شود علایم بیماری به صورت مقطی کنترل شوند. اما مثلاً گیاه نعنا در کنار تمام خاصیت‌هایی که دارد سبب می‌شود اصل بیماری تا حد زیادی درمان شود و پیشروی نکند. نه اینکه تنها علایم آن کنترل شود.»

۴ روش مصرف عطر طبیعی

عطر هم از طریق پوست جذب می‌شود و هم از طریق استنشاق و تنفس. فلسفی، طبیب سنتی و رایحه‌درمان‌گر برای مصرف عطر طبیعی ۴ روش بیان می‌کند:

۱. اگر در حمام‌تان وان دارید، می‌توانید دو سه قطره از عطر تجویزشده را در آب گرم داخل وان بریزید و وارد وان شوید تا عطر از طریق پوست جذب شود.

۲. بعضی مبتلایان به حساسیت فصلی، بینی‌شان کاملاً مسدود و گرفته می‌شود که حتی به نفس‌تنگی شدید می‌انجامد و عضلات نای هم دچار انقباض می‌شود. در این حالت مصرف موضعی عطر نعنا روی قفسهٔ سینه و ماساژ آن کاملاً کمک‌کننده است و موجب رفع التهاب و انقباض عضلات نای می‌شود و تنفس به حالت عادی برمی‌گردد.

۳. روش دیگر بخور است. در یک ظرف حاوی آب داغ چند قطره از عطر را بریزید، پارچه‌ای روی سر بیندازید و از بخار ظرف حاوی عطر تنفس کنید. در این حالت حتماً چشم‌هایتان را ببندید.

۴. عطر را روی پارچه‌ای بزنید و پارچه را روی بالش‌تان بگذارید که تا صبح مرتب استنشاق انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • معجزه مسی در ۳۵سالگی؛ ۵پاس گل در یک نیمه!
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است