Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@13:10:14 GMT

حسین زاده: ترور جغرافیای جهان بنام خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۲۴۴۲

حسین زاده: ترور جغرافیای جهان بنام خلیج فارس

عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا با بیان اینکه خشونت و ترور علیه ملتها و کشورها تنها در خشونت فیزیکی و تعرض به سرزمین شان خلاصه نمی شود گفت: سالیان متمادی است عده ای معلوم الحال چه کشورهای پیرامونی چه از سرزمینهای دور دست علیه ملت ایران نوع جدیدی از خشونت و ترور را روا داشته اند و حال یک عنصر خود فروخته اعراب به خود جرات داده تا در خصوص تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نظر بدهد و این برگرفته از حرف های شخصیت بی ثباتی مانند ترامپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جعل اسامی و نامهای تاریخی که به نوعی بخشی از هویت ملی و سرزمینی یک کشور محسوب می شود شاید در جهان مدرن بدترین خشونت ها و ترور ها باشد، کاری که هرگز مردمان ما آن را نسبت به دیگران روا نداشته اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: برون‌داد این نوع خشونت علیه این سرزمین و مردمانش چیزی جز وفاق ملی را سبب نخواهد شد.

وی تاکید کرد: نه هرگز نام خلیج فارس تغییر خواهد کرد و نه هرگز از جغرافیای ما چیزی کاسته و یا جدا خواهد شد و به یقین از خلیج فارس تا خزر تا به ابد ایران نشسته است.

حسین زاده در پایان با بیان اینکه امروز سخن پراکنی هایی از این دست بیشترین مصرف داخلی را داشته و قطعا در فضای جهان با بازخوردهای فراوانی روبرو خواهد بود گفت: دیگر سرزمین ها نیز باید بیم آن را داشته باشند که عده ای مورخ تازه پرداز، جعل نگار تاریخ آنان را نیز دچار جعل نماید لیکن این موضوع و موضوعات از این دست تنها و تنها فرصتی اساسی و جدی برای تقویت، بازسازی و گسترش انسجام ملی ما است.

301

عبدالکریم حسین زاده خلیج فارس مجلس شورای اسلامی ترامپ

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مساله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

کد خبر 6092120

دیگر خبرها

  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • تجمع دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی