Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:50:38 GMT

طراحي حرفه‌اي دکوراسيون اتاق خواب

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۲۶۷۴

طراحي حرفه‌اي دکوراسيون اتاق خواب

خبرگزاري آريا - وب سايت چيدانه: شايد براي شما هم پيش آمده است که بخواهيد در فضاي دکوراسيون اتاق خواب خود تغييرات اساسي ايجاد کنيد، براي اين منظور از کجا شروع مي کنيد؟ چه لوازم و وسايلي را تغيير مي دهيد و چه وسايلي را نگه مي داريد؟ آيا قوانين يک تغيير دکوراسيون ايده آل را مي دانيد؟ در پاسخ به سوالات اينچنيني تصميم گرفتيم شما را با 7 گام موثر براي تغيير دکوراسيون اتاق خواب آشنا کنيم تا بتوانيد در کوتاه ترين زمان ممکن تغييرات اساسي در فضاي اتاق خواب خود ايجاد کنيد، پس با ما همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براي تغيير دکوراسيون اتاق خواب ايده جمع کن!
مطمئنم که حدس مي‌زديد بهترين نقطه شروع کار، جمع کردن ايده براي فهميدن سليقه خودتان است. با اين که گام اول جمع کردن ايده است، اما ممکن است تا آخر راه مشغول ايده گرفتن باشيد.
در روند تغيير دکوراسيون اتاق خواب اين کار مي‌تواند مقداري سخت باشد چرا که شايد ساعت‌ها در مجله‌ها، سايت‌ها و کانال هاي مختلف جست و جو کنيد، اما هيچ چيزي به ذهنتان نرسد، مثل زماني که مي‌خواهيد يک پايان نامه بنويسيد و مقاله هاي مختلف را مي‌خوانيد اما چيزي براي نوشتن به ذهنتان نمي رسد.

با اين که اين مرحله در طراحي اتاق خواب نسبت به باقي مراحل يک قدم بلند نيست اما غير قابل حذف بوده و مي تواند ذهن شما را براي جوشش خلاقيت آماده کند. پس شما در اين مرحله همه ي اطلاعات جمع آوري شده را به طوري که بتوانيد هر عکسي که خواستيد را پيدا کنيد، مرتب کنيد. پيشنهاد مي کنم که فقط عکس هاي مربوط به اتاق خواب را ذخيره کنيد، هر قدر هم که عکس هاي ديگر وسوسه انگيز و زيبا باشند از ذخيره کردن آن ها بپرهيزيد، چرا که سليقه ي شما براي قسمت هاي ديگر خانه متفاوت از اتاق خواب است.
تهيه ليستي از لوازم و وسايل مورد نياز در اتاق خواب
در مرحله ي بعد يک ليست از وسايلي که داريد آماده کنيد. ابتدا يک ليست از وسايلي که يک اتاق خواب لازم دارد را از نظر خودتان بنويسيد بعد لوازمي که داريد را مشخص کرده و سپس متوجه مي شويد که چه وسايلي بايد تهيه کنيد و چه لوازمي را بايد بدهيد يا بفروشيد. حتما شما از اثاثيه لازم در دکوراسيون اتاق خواب مطلع هستيد اما اگر موافق باشيد يک ليست کوتاه بابت آسان تر شدن پروسه ذکر مي‌کنيم:
تخت خواب روتختي بالشت و کوسن ميز عسلي نورپردازي (سقفي و روميزي) ميز توالت و کمد يک مکان براي نشستن به جز تخت خواب جزييات دکوري مثل تابلو عکس، کارهاي هنري و يا دکورهاي ديواري و در آخر يک قاليچه

بررسي محدوديت ها و موقعيت هاي فضاي اتاق خواب
زمان : در نظر بگيريد که براي چه مدت مي خواهيد از فضاي اتاق خواب خود استفاده کنيد. مطمئناً اين که خانه شما اجاره باشد و يا مالک آن باشيد در طراحي شما تأثير گذار است ولي اين بدين معنا نيست که اگر مستأجر باشيد، اتاق خود را دکور نکنيد!
تغيير در جابه جايي وسايل: اگر فکر مي کنيد اندازه و ابعاد اتاقتان شما را مجبور به تهيه لوازم خاصي مي کند، مشکلي وجود ندارد، چرا که با تهيه وسيله اي که آن را دوست داريد حتي در صورت جابه جايي ساير لوازم مي توانيد آن وسيله را در جاي ديگري از دکوراسيون اتاق خواب تان استفاده کنيد و اگر هم قرار است مدت طولاني در اين اتاق باشد پس با خيال راحت وسايل تان را خريداري کنيد.
کف پوش: اين که کف اتاق شما موکت هست يا پارکت تأثير زيادي در انتخاب قاليچه دارد، کما اينکه اين آيتم را مي‌توان در آخرين مرحله تغيير داد، چرا که من معتقدم اين به شما بستگي دارد که مي‌خواهيد دکور اتاقتان بر اساس مدل قاليچه باشد يا يک قاليچه‌اي را باتوجه به دکور اتاقتان خريداري کنيد.
بودجه: براي تغيير دکوراسيون اتاق خواب يک مقدار مشخصي پول در نظر بگيريد، اما نيازي نداريم که خيلي محدودتان کند. خيلي مهم است که بدانيم براي ما چه چيزي از همه مهم تر است و ايده آل هايمان در طراحي چيست، بر اين اساس مي‌توانيد در مقدار هزينه راحت تر تصميم بگيريد. زماني که بدانيد مهم ترين قسمت طراحي اتاق شما چيست و چه نوع وسيله اي را مي‌خواهيد براي آن جا استفاده کنيد، بسيار راحت تر خريد کرده و حتي مي‌توانيد بر اساس چيزي که در ذهن شماست از وسايل دست دوم هم خريداري کنيد.
فضا و چيدمان: در چيدمان اتاق خواب تان بايد حتما موارد زير را در نظر بگيريد:
شما اکنون لباس، کفش ها و لوازم شخصيتان را کجا نگهداري مي‌کنيد؟
آيا کمد داريد يا خير؟
آيا از فضاي خود نهايت استفاده را داريد؟
تعبيه ي فضاي آماده شدن: يکي از مهمترين مواردي که در طراحي اتاق خواب بايد به توجه ويژه داشته باشيد فضايي براي آماده شدن است.
آيا فضاي خواصي داريد که در آن جا براي بيرون رفتن آماده شويد؟
يا از آن دسته افرادي هستيد که در حمام لباس هاي خود را عوض مي‌کنند؟
بايد بدانيد که داشتن فضايي که در آن آماده بشويد با دسترسي مناسب به محل نگهداري لباس ها و لوازم بهداشتي لازم است.
فضاي ميز مطالعه و تحرير: آيا در دکوراسيون اتاق خواب خود قسمتي داريد که کامپيوتر يا لپ تاپتان را در آن نگهداريد؟ حتي اگر از آن دسته افرادي هستيد که هميشه در تخت خواب از لپ تاپ استفاده مي‌کنند خيلي خوب مي‌شود اگر گزينه نشستن پشت ميز را هم داشته باشيد.
فضاي کنار تخت: براي مشخص کردن جزئيات اين قسمت بهتر است تمام چيزهايي را که فکر مي‌کنيد هنگامي که دراز کشيده ايد لازمتان مي‌شود را در نظر بگيريد و طبق آن طراحي عسلي هاي کنار تختتان را مشخص کنيد.
فضاي نشستن: حتما فضايي را با توجه به ابعاد اتاقتان براي نشستن در نظر بگيريد حتي اگر به نظرتان اتاق کوچک است بازهم سعي کنيد اين فضا را داشته باشيد حتي اگر ميزان استفاده شما از اين فضاي نشستن به اندازه يک جوراب به پا کردن باشد.
تعين مدل دکوراسيون اتاق خواب مورد علاقه
وقت صرف کردن براي يافتن مدل دکوراسيون اتاق خواب شخصيتان کمک مي کند که سريع تر و با اعتماد به نفس بيشتري تصميم گيري کنيد. اگر تعداد متعددي مدل در ذهن شماست، پيشنهاد مي کنم عکس هاي بيشتري را نگاه کنيد که به همان دسته بيشتر وارد بشويد تا الهام بيشتري دريافت کنيد.

اين قدم در واقع يکي از بيشترين کمک ها در طراحي دکوراسيون اتاق خواب شخصي شماست. در طول چند هفته اول اين پروژه، شما سخت ترين زمان را براي گرفتن تصميم در مورد هرچيزي داريد. نمي توانيد يک تصميم قطعي براي خريد بگيريد چون مي ترسيد که از آن وسيله خوشتان نيايد. تصور اينکه چطور به نظر خواهد رسيد را نداريد يا اينکه آيا اينها را در اتاقتان دوست خواهيد داشت يا خير؟ برخلاف ست کردن لباس، شما نمي توانيد آن ها را براي آزمايش کردن دکور در اتاقتان بچينيد.

صرف مقداري وقت براي تشخيص اينکه کدام مدل دکوراسيون را ترجيح مي دهيد به شما براي تسريع پروسه کمک مي کند. زماني که ايده بهتري براي اينکه بفهميد چه چيزي را دوست داريد به دست آورديد، انتخاب وسايل و اينکه بخواهيد يک تصميم قطعي براي خريد بگيريد براي شما آسان تر مي شود. مي فهميد که هرچيزي چگونه در کنار هم هماهنگ مي شود. يه جورايي به هم مي آيد.
براي دکوراسيون اتاق خواب يک تم رنگي انتخاب کنيد.
در طراحي اتاق خواب شما مي‌توانيد با يک انتخاب مطمئن رنگ هاي طبيعي و آرام را کار کنيد و يا ريسک کنيد و رنگ هاي تند را انتخاب کنيد. اگر شما به رنگ و طراحي هاي خاص علاقه مند باشيد مي‌توانيد با انتخاب يک رنگ رمانتيک طراحي اتاق خود را شروع کنيد و همه چيز را حول آن قرار دهيد. و اگر فردي هستيد که نظر خود را اغلب تغيير مي دهيد مي توانيد مانند تصوير زير از ترکيب رنگ ها استفاده کنيد.
اينکه ندانيد رنگ هاي آرام و يکنواخت را انتخاب کنيد و يا رنگ هاي پر انرژي و نوراني، طبيعي است که پس از گشتي در نمونه عکس‌هايي که فقط از اتاق خواب ها جمع کرديد مي‌توانيد کم‌کم تصميم خود را بگيريد.
اما نکته ي مهم اين است که در هر مدل اتاق خوابي با هر نوع رنگ بندي استفاده بيشتر از يک يا دو رنگ باعث از بين رفتن حس آرامش فضا مي شود، کاملاً برعکس پذيرايي که استفاده از چندين رنگ را طلب مي کند.

دکوراسيون اتاق خواب بايد از ساير فضاهاي خانه ساده تر باشد. اگر رنگ هاي زيادي داريد که بخواهيد در اتاق استفاده کنيد، بدست آوردن يک فضاي آرام بخش سخت مي شود.
در کل يک تخت خواب با رنگ اصلي سفيد با ترکيب هاي رنگي ملايم مي تواند ايده آل باشد و حس ريلکسي فوق العاده اي را القا کند، چرا که اين مدل شما را به ياد اتاق خواب هتل ها مي اندازد. در کل اگر رنگ ديوار و تخت خوابتان يک رنگ ملايم باشد، ريسک کمتري را پذيرا شده ايد چرا که مي توانيد بعداً با اضافه کردن وسايل دکوري رنگبندي اتاق را تغيير دهيد و نياز به رنگ کردن دوباره ديوار نداريد.
در طراحي اتاق خواب ليستي از بايد ها و نبايد ها تهيه کنيد.
چيزهايي که در اتاقتان ذهن شما را به هم مي ريزد و وسايلي را که بايد دور بريزيد مشخص کنيد. حتماً وسايلي را که به نظرتان حس خوبي به شما نمي دهد را تغيير دهيد و آن ها را در کارهاي خود يادداشت کنيد، گاهي اوقات بعضي وسايل انرژي منفي به ما مي دهد و يا حتي برعکس حس مثبتي مي دهد پس بايد آن شيء را به صورت پر رنگ تر در طراحي استفاده کرد.

در طراحي دکوراسيون اتاق خواب يک ليست از وسايلي که بايد داشته باشيد و يا دوست داريد داشته باشيد هم تهيه کنيد. اتاق خواب ايده آل خودتان را تصور کنيد و ببينيد که اين اتاق ايده آل چه چيزهايي بايد و چه چيزهايي نبايد داشته باشد که اتاق رويايي شما باشد و آن ها را يادداشت کنيد. اگر نمي دانيد از کجا بايد شروع به خريد کنيد و چه چيزهايي را اول تهيه کنيد، پيشنهاد مي کنم که از وسايلي که دوست داريد شروع کنيد.
اگر فکر مي کنيد که در دکوراسيون اتاق خواب تان دوست داريد يک کمد خاص و يا مبلمان خاصي را در اتاق خود داشته باشيد اين ريسک را بپذيريد و اين کار را انجام دهيد و بنابر علاقه خود حتماً از آن مبل به درستي استفاده مي کنيد و آن را در طراحي خود حل مي کنيد. موضوع مهم اين جاست که شما آن وسيله را دوست داريد و از آن استفاده مي کنيد حتي اگر در آخر در اتاق ديگري از آن استفاده کنيد.

پس وقتي که ليست نبايدهاي خود را تهيه کرديد نوبت به ليست بايدها مي رسد که خيلي ساده تر است مثلاً بايد يک تخت خواب بخريد اندازه و ارتفاع تخت خود را حتماً با توجه به ابعاد اتاق و ارتفاع سقف اتاق خود انتخاب کنيد و قبل از خريد اين نکات را در نظر بگيريد. اينکه تخت خواب شما داراي پشتي بلند باشه و يا مانند تصوير زير طراحي سقف هم جزو تخت باشد و از پرده استفاده شود تماماً به شما بستگي دارد و بايد حس و سليقه خود را در نظر بگيريد. استفاده از طرح هاي اين چنيني و پرده هاي طرح دار حس خوبي به دکوراسيون اتاق به خصوص دکوراسيون اتاق خواب ايراني مي دهد و نکته مثبت آن اين است که مي توان هر چند وقت يکبار با تغيير اين پرده هاي پارچه اي رنگ و حس اتاق را تغيير داد.
انتخاب جزييات مناسب براي دکوراسيون اتاق خواب
در نهايت با تعويض وسايل قبلي با وسايل جديد و ايجاد تغييرات دلخواه تعداد زيادي عکس از زوايايي مختلف دکوراسيون اتاق خواب خود بگيريد و در آن ها نقاط منفي و مثبت را مشخص کنيد. (قابل توجه است که در عکس هايي که از فضا گرفته مي شود، راحت تر مي توان فضا را بررسي نمود) سپس جزييات نهايي را اضافه و کم کنيد و تصاوير نهايي را از اتاق خود بگيريد. مطمئناً اين گام نتيجه بخش ترين قسمت طراحي شما خواهد بود چرا که نتيجه نهايي زحمات شما نمايان مي شود. با کنار هم چيدن وسايل و رنگ ها و طرح هايي که دوست داشتيد، يک فضاي گرم و دعوت کننده مناسب به وجود آورده ايد که فقط براي شما طراحي شده است.






منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین؛همه افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز نمی توانند شیر بنوشند. با این حال، جایگزین های شیر مانند شیر بادام، شیر سویا و غیره در دسترس هستند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:کسانی که می توانند شیر گاو بنوشند می توانند از مزایای تغذیه ای فراوان آن بهره مند شوند. شیر برای سلامتی ما عالی است، اما بهترین زمان نوشیدن شیر را می دانید؟

شیر به دلیل خواص تغذیه ای و گوارشی، بخش مهمی از رژیم غذایی ما است و دانستن چگونگی و زمان نوشیدن شیر برای به حداکثر رساندن فواید آن بسیار مهم است.

به عنوان مثال، شما نباید میلک شیک مصرف کنید. این به این دلیل است که مخلوط کردن میوه های ترش، موز، خربزه یا انبه در شیر یا ماست عاقلانه نیست؛ به ویژه توصیه می شود از نوشیدن میلک شیک موز یا اسموتی میوه خودداری کنید. چرا که ممکن است فلور روده ما را تغییر دهد و منجر به سموم و احتقان سینوسی، بثورات، کهیر، سرماخوردگی، سرفه و آلرژی شود.

کسانی که می خواهند بدن خود را بسازند و توده عضلانی به دست آورند باید صبح ها شیر بنوشند. با این حال، کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا خواب راحتی داشته باشند، باید شب ها شیر بنوشند.

با این حال، آنها اکثرا معتقدند بهترین زمان برای نوشیدن شیر، زمان خواب است. نوشیدن شیر در صبح توصیه نمی شود زیرا معده بسیار سنگین می شود و هضم آن دشوار است. این باعث می شود که فرد در طول روز احساس بی حالی کند. برای کسانی که روز خود را با ورزش شروع می کنند، نوشیدن شیر در صبح اغلب باعث اسیدیته می شود.همچنین هرگز نوشیدن شیر در صبح برای افراد بالای ۵ سال توصیه نمی شود.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهترین زمان برای نوشیدن شیر قبل از خواب است نوشیدن شیر قبل خواب به شما کمک می کند تا در هنگام خواب کالری بسوزانید. این به این دلیل است که شیر به ما کمک می کند بهتر بخوابیم و کالری سوزی را برای بدن آسان تر می کند.

فقط نوشیدن یک فنجان شیر در شب می تواند به سیری شما کمک کند و شما را از پرخوری دور نگه دارد. علاوه بر این، به آرامش ذهن شما و ایجاد خواب بهتر کمک می کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، بهتر است شب ها نیم ساعت قبل از خواب شیر کم چرب بنوشید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899896

دیگر خبرها

  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟