Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از سينا اشتري: HP Omen X يکي از جديد ترين کامپيوتر هاي روميزي Gaming موجود در بازار است، در ادامه به بررسي مشخصات فني و ويژگي هاي کليدي اين محصول جذاب مي پردازيم.

نقاط قوت
• سخت افزار از سطح قدرت بالايي برخوردار است.
• طراحي ظاهري خارق العاده و زيبا.
نقاط ضعف
• عدم قابليت در Overclock سخت افزار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


• کاربر اجازه ارتقا سخت افزار را ندارد.
• قيمت محصول به نسبت سخت افزار به کار رفته در آن بالاست.
کاربران براي لذت بردن از بازي هاي کامپيوتري نياز به يک کامپيوتر قدرتمند و حرفه اي دارند، شرکت هاي مختلف نياز کاربر به استفاده از کامپيوتر هاي مخصوص بازي را درک کرده و هر ساله محصولاتي را در اين حوزه به بازار عرضه مي کنند. شرکت HP در چند سال اخير و با ايجاد سري محصولات Omen سعي در گرفتن سهم خود از بازار پر سود بازي هاي کامپيوتري دارد و در راه اين هدف موفقيت هايي را هم از خود نشان داده است.
بيشتر کامپيوتر هاي روميزي Gaming که گاها ظاهري عجيب نيز دارند توسط شرکت هايي کوچک ساخته مي شوند و برند هاي مطرحي همچون HP کمتر وارد اين حوزه شده اند، بنابراين در ابتداي کار از معرفي HP Omen X کمي تعجب کرديم. کارشناسان شرکت HP اين گجت را به صورت يک مکعب مشکي رنگ براق طراحي کرده اند که به صورت قطري و با استفاده از دو پايه قدرتمند بر روي سطح قرار مي گيرد، وزن اين مکعب عجيب 28 کيلوگرم بوده و عرضي معادل 504 ميلي متر دارد، HP Omen X در نمونه هاي مختلفي در دسترس علاقه مندان قرار گرفته اما قيمت نمونه اي که قصد بررسي آن را داريم 2500 پوند انگليس است.
طراحي
طراحي ظاهري اين کامپيوتر روميزي و جثه غول پيکر آن به گونه اي است که به طور نا خود آگاه نظر هر کسي را جلب خواهد کرد، سطح جلويي اين مکعب به چهار مربع کوچک تر تقسيم شده که هر کدام از آنها نور پردازي شده و بر روي مربع پاييني لوگوي محصولات سري Omen شرکت HP حک شده است؛ علاوه بر اين مربع پاييني نقش جعبه ابزار اين گجت را نيز بر عهده دارد، کاربر مي تواند درپوش آن را برداشته و به ابزار هاي مورد نياز براي باز کردن اين کامپيوتر دسترسي پيدا کند.

نور پردازي سطح جلويي Omen X قابل تنظيم است و علاوه بر رنگ هاي مختلف به کاربر اجازه داده شده که رنگ نور پردازي را با دماي پردازنده و نيز کارت گرافيکي هماهنگ کند به گونه اي که با گرمتر شدن دماي سخت افزار رنگ نور پردازي هم رفته رفته به سمت رنگ هاي زرد، نارنجي و قرمز متمايل خواهد شد.
با نگاه به صفحه سمت راست اين مکعب مي توانيم دکمه Power، تعدادي پورت و نيز 4 عدد محفظه قرار گيري هارد ديسک اينترنال را ببينيم که به سادگي و بدون نياز به هر گونه ابزار باز و بسته مي شوند، اين محفظه ها قابليت نصب هارد ديسک هاي 2.5 و 3.5 اينچي را دارا هستند؛ صفحه سمت چپ Omen X در واقع نقش کاپوت اين ماشين قدرتمند را بازي کرده و از طريق باز کردن آن کاربر مي تواند يه سخت افزار دسترسي پيدا کند و در نهايت بر روي صفحه پشتي اين مکعب شاهد قرارگيري ديگر پورت ها و منبع تغذيه برق کامپيوتر هستيم.
با دسترسي به صفحه سمت چپ اين مکعب عظيم الجثه و با فشردن يک دکمه مي توانيد صفحه سمت چپ و قسمتي از قسمت فوقاني کامپيوتر را باز کرده و به سخت افزار دسترسي داشته باشيد، شرکت سازنده معتقد است که Omen X به گونه اي طراحي شده که کاربر در صورت لزوم به سادگي بتواند سخت افزار هاي آن را از بورد اصلي جدا کرده آنها را به منظور تعمير بيرون بياورد و يا سخت افزار ديگري را در آن تعبيه کند اما مشکل اصلي اينجاست که در صورت دستکاري سخت افزار توسط کاربر شرکت گارانتي گجت او را باطل مي کند.
درست است که در بحث گارانتي اضافه کردن سخت افزار هاي ديگر به دستگاه غير قابل قبول است اما نصب قطعات و سخت افزار هايي که به صورت پيش فرض در اين گجت موجود هستند بايد بلا مانع باشد و در نهايت شرکت سازنده تنها به مدت 1 سال اين گجت را گارانتي کرده است.

بيشتر فضاي داخلي HP Omen X توسط کارت گرافيک و پردازنده اشغال شده است ، سيستم خنک کننده با استفاده از مايع پردازنده مجهز به دو فن 120 ميلي متري و لوله هاي ميعان قرمز رنگ است. متاسفانه با نگاه به جاگذاري سخت افزار اين گجت کمي دلسرد مي شويد؛ Motherboard آن فوق العاده ساده است و هيچ طراحي ظاهري اي رويش انجام نشده و سيم کشي داخلي آن فوق العاده ضعيف است، حجم عظيمي از سيمها بدون نظم و ترتيب خاصي درون اين گجت وجود دارند که شرکت سازنده در قسمت سمت راستي محفظه داخلي آنها را جمع کرده است و بر خلاف ادعاي شرکت سازنده که حفره موجود در صفحه پشتي را محفظه مخصوص منبع تغذيه برق دستگاه معرفي کرده، چيزي که در عمل ميبينيم اين است که حفره مذکور براي نظم دهي و بستن سيم هاي متعدد و آشفته درون گجت طراحي شده است. در واقع زماني که چشمتان از طراحي ظاهري اين کامپيوتر قدرتمند خسته شده و بخواهيد نگاهي به داخل آن بياندازيد نظرتان راجع به بحث مهندسي شرکت HP کاملا تغيير خواهد کرد.
با وجود جثه عظيم اين کامپيوتر رو ميزي و انتظاري که از آن مي رود شرکت سازنده در توليد آن فقط از يک Motherboard از نوع MicroATX استفاده کرده و اين موضوع کاربر را براي ارتقاء سخت افزاري با محدوديت هايي روبرو مي کند؛ در بحث امکانات Motherboard نيز شاهد ضعف هاي متعددي هستيم، بورد اصلي اين گجت فقط از دو ماژول حافظه RAM پشتيباني کرده، فقط يک سوکت PCI-Express دارد و تعداد پورت هاي SATA آزاد کم است، در بحث درگاه هاي اصلي نيز محدوديت هايي دلسرد کننده وجود دارد، با وجود تعداد مناسب پورت هاي USB 3 اين کامپيوتر تنها يک پورت خروجي صداي معمولي و يک پورت خروجي صداي ديجيتال از نوع S/PDIF را داراست، از ديگر نقاط ضعف موجود در بحث درگاه هاي اين گجت مي توان به عدم وجود درگاه هاي USB 3.1 و درگاه PS/2 اشاره کرد.

ويژگي ها
در بحث سخت افزاري HP Omen X شاهد به کارگيري قطعاتي آشنا هستيم، شرکت سازنده کارت گرافيکي Geforce GTX 1080 را براي آن انتخاب کرده که با معماري Pascal شرکت Nvidia مي تواند به خوبي از پس انجام وظايفش بر آيد، اين کارت گرافيکي داراي 8 گيگابايت حافظه اختصاصي از نوع GDDR5X بوده و سرعت پردازش آن در مواقع نياز مي تواند از 1607 به 1733 مگا هرتز برسد.
پردازنده به کار برده شده در ساخت آن از نوع Intel Corei7-6700K است، پردازنده مذکور چهار هسته اي و قدرتمند است و فرکانس پردازشي آن نيز بسته به شرايط مي تواند از 4 تا 4.2 گيگاهرتز تغيير داشته باشد.

با وجود به کارگيري پردازنده و کارت گرافيکي قدرتمند بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که هدف کاربر از خريد اين گجت انجام بازي هاي سنگين به مدت طولاني است و Overclock سخت افزار يکي از لازمه هاي يک کامپيوتر Gaming است که در اينجا شاهد عدم وجود آن هستيم، کاربر حتي به صورت نرم افزاري نيز قادر نخواهد بود تا سخت افزار خود را Overclock کند چون اولا انجام اين عمل گارانتي دستگاه او را از بين خواهد برد و دوما BIOS اين کامپيوتر ويژگي هاي Overclocking را ندارد.
16 گيگابايت حافظه RAM از نوع DDR4 در اين کامپيوتر به کار گرفته شده که کاربر مي تواند حداکثر 16 گيگابايت ديگر را نيز به آن اضافه کند و در بحث حافظه آن شاهد به کار گيري يک حافظه خشک SSD 256 گيگابايتي از نوع Samsung SM951 M.2 و نيز يک هارد ديسک با حافظه 2 ترابايت هستيم.
سخت افزار تعبيه شده در اين کامپيوتر مي تواند در اجراي بازي هاي روز موجود در بازار عملکرد خوبي را به نمايش بگذارد گرچه با در نظر گرفتن قيمت بالاي محصول انتظارات بيشتري از قدرت سخت افزاري آن داشتيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید

اپلیکیشن تماس اندروید قابلیت جدیدی دریافت کرده و ایموجی صوتی را در دسترس برخی از کاربران قرار داده است.

ایموجی‌های صوتی در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از چند ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه و صدای تبل (???? ???? ???? ???? ???? ) پخش می‌شوند.

وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صدا‌هایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

برای فعال‌کردن ایموجی صوتی باید وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی شوید یا در صفحه‌ی اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) بزنید تا گزینه‌ی ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه‌ی «ایموجی صوتی» در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

به‌نظر می‌رسد که محدودیتی برای استفاده از این ایموجی‌ها وجود دارد، زیرا فاصله‌ی کوچکی بین استفاده‌ی مجدد از آنها لازم است که از پخش پشت سر هم صدا‌ها جلوگیری می‌کند.

ایموجی صوتی درحال‌حاضر از طریق آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل در کانال بتا (نسخه‌ی ۱۲۸) در دسترس است. این ویژگی احتمالاً در هفته‌های آینده برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • فرآیند استخراج طلا از رم های قدیمی کامپیوتر (فیلم)
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم