Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@03:57:23 GMT

تکنولوژي هاي جديد عليه کودک ربايي

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۲۸۸۵

تکنولوژي هاي جديد عليه کودک ربايي

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - محمد طالبيان: کافيست تنظيمات درستي را روي تلفن هوشمند خود اجرا کنيد تا هميشه يک ردياب دقيق را به همراه داشته باشيد. در حال حاضر اکثر تلفن هاي هوشمند قابليت هايي را از طريق جي پي اس ارائه مي کنند که مي توان آنها را از راه دور و از طريق اينترنت رديابي کرد. ابزاري مناسب براي پيدا کردن تلفن هاي سرقتي يا حتي جلوگيري از آدم ربايي.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين وجود تلفن هوشمند را نمي توان به راحتي در اختيار کودکان قرار دارد و ممکن است بعد از کودک ربايي، سارقين تلفن را از بين ببرند اما براي اين موضوع نيز راه حلي وجود دارد.
امروزه در آمريکا هر 45 دقيقه يک گزارش کودک ربايي يا کم شدن کودک خردسال در پليس ثبت مي شود. افزايش ميزان اين دست اتفاقات باعث شده، شرکت هاي توليدکننده گجت و تکنولوژي به فکر افتاده و مجموعه اي از دستگاه ها را توليد کنند که به صورت تخصصي به عنوان ابزارهاي ضد کودک ربايي شناخته مي شوند.
اگر در فروشگاه علي بابا که در حال حاضر بزرگ ترين توزيع کننده آنلاين چين است جست و جو کنيد، با بخشي مجزا براي چنين ابزارهايي رو به رو مي شويد. علي بابا در حال حاضر بيش از 50 گجت مختلف را براي جلوگيري از کودک ربايي به فروش مي رساند. با توجه به اين موضوع و اتفاقات ناراحت کننده اي که طي هفته هاي گذشته در کشورمان رخ داده، در ادامه سعي کرده ايم به معرفي تعدادي از بهترين گجت هاي ضد کودک ربايي بپردازيم.
1. Amber Alert
يکي از اولين گجت هاي طراحي شده با موضوع جلوگيري از کودک ربايي، سيستم جي پي اس امبر الرت نام دارد. اين گجت کوچک به راحتي دور دست، پا يا نقاط ديگر بدن کودک نصب شده و ارتباطي آنلاين و هميشگي را ميان والدين و کودک شان به وجود مي آورد. امبر به کاربر اجازه مي دهد که موقعيت کودک را هر پنج دقيقه چک کرده، مسير حرکتي او را به صورت پيامک اطلاع داده و حتي رسيدن کودک به نقاط از پيش تعيين شده را اعلام کند.

روي اين دستگاه يک کليد طراحي شده که با فشار آن پيامکي براي حداکثر 10 شماره مجزا ارسال مي شود. امبر حتي به والدين اجازه مي دهد که از طريق ميکروفن بدون اينکه صداي زنگ خوردن خاصي پخش شود، صداي محيط را گوش کنند. در برخي کشورها همچون آمريکا، افرادي که حتي براي يکي بار متهم به کودک آزاري مي شوند با مچ بندهايي خاص علامت گذاري مي شوند و اگر اين دست افراد نزديک به امبر شوند، اخطاري به صورت خودکار به والدين ارسال مي شود. قيمت اين گجت 125 دلار است و براي استفاده مداوم از آن بايد ماهي حدود 15 تا 18 دلار را به حساب اپراتور تلفن انتخابي پرداخت کنيد. اين مبلغ به طور کلي براي اتصال اينترنت و استفاده از جي پي اس آنلاين هزينه مي شود.
2. FILIP 2
هرچه ظاهر امبر البرت نشان مي دهد که اين گجت، دستگاهي عادي براي استفاده هاي روزانه نيست، فليپ سعي کرده چيزي شبيه به يک ساعت را براي مراقبت و نظارت روي کودکان طراحي کند. شرکت فليپ در دومين نسخه از گجت هاي پوشيدني خود اين قابليت را در اختيار کاربرها قرار داده که نه تنها با کودکان خود تماس برقرار کنند بلکه فرزند آنها نيز از ميان پنج شماره تعيين شده، تماسي خروجي را برقرار کند. فليپ 2 توانايي دريافت پيامک، موقعيت يابي کودکان، اختصاص نقاط امن براي حضور کودک و اعلام موقعيت اضطراري را در اختيار دارد.

زماني که موقعيت اضطراري از سوي کودک با فشار يک کليد، اعلام مي شود، فليپ به صورت خودکار با پنج شماره تعيين شده تماس مي گيرد و به صورت همزمان صداي محيط را نيز ضبط مي کند. حتي اگر تماس ها به درستي برقرار نشود، موقعيت گجت بعد از 60 ثانيه با پيامکي به شماره هاي مورد نظر ارسال مي شود. قيمت اين گجت 149 دلار بوده و اشتراکي 10 دلاري براي هر ماه دارد.
3. Tintell
مديرعامل شرکت تينتل و طراح اصلي اين دست بند هوشمند چند سال پيش کودک خود را از دست رفته مي ديد. او که خود يکي از قربانيان کودک ربايي است، بعد از پيدا کردن فرزندش تصميم به طراحي گجتي هوشمند براي جلوگيري از اين موضوع گرفت. تينتل در اصل يک تلفن همراه است که به صورت دستبند طراحي شده.

اين گجت هوشمند به والدين اجازه مي دهد که با فرزندان خود تماس صوتي برقرار کرده يا پيام صوتي براي آنها ارسال کنند. از سوي ديگر کودکان نيز مي توانند با فشار دادن کليد اصلي دستبند خود، تماسي صوتي را از طريق ميکروفن و اسپيکر طراحي شده برقرار کنند. تينتل در کنار موارد توضيح داده شده از سيستم موقعيت يابي و جي پي اس نيز بهره مي برد. قيمت اين گجت 129 دلار اعلام شده.
4. LG GizmoPal
يکي از معدود شرکت هاي بزرگ دنياي تکنولوژي که گجتي ضدکودک ربايي را توليد کرده، ال جي است. اين شرکت دستبندي هوشمند تحت عنوان گيزموپل را به فروش مي رساند که توانايي ارسال موقعيت به صورت همزمان به تلفن و تبلت نياز را دارد.

جداي از اين مسئله گيزموپل مي تواند تماس تلفني را به صورت ورودي يا خروجي برقرار کرده و تمام اين فرايند را با فشردن يک کليد انجام مي دهد. شايد بزرگ ترين نقطه قوت محصول ال جي در طراحي آن باشد. گيزموپل در کنار ضدآب و ضرضربه بودن با الگوبرداري از شخصيت هاي کارتوني طراحي شده تا کودک براي استفاده از آن مقاومت نشان ندهد. ال جي قيمت گجت پوشيدني خود را با اشتراک دوساله 175 دلار تعيين کرده.
5. here-O
تمامي محصولات معرفي شده تا حدودي داراي محدوديت سني هستند اما هيراو در اين زمينه کمي ابتکار به خرج داده و با طراحي محصولي کوچک تر (50 درصد)، گجت خود را تبديل به ايده آل ترين گزينه براي کودکان کم سن و سال کرده.

اين گجت براي تمامي اعضاي خانواده طراحي شده و حتي والدين هم مي توانند براي موقعيت يابي خود از آن استفاده کنند. هيراو به صورت ضدآب طراحي شده و قابليت هايي همچون تعيين منطقه امن و کليد اضطراري را با نيمي از قيمت ديگر محصولات موجود در 120 کشور مختلف ارائه مي کند. هزينه تهيه اين دستبند 179 دلار اعلام شده و اشتراک ماهيانه آن حدود پنج دلار است.
6. Pearchild
دستبند هوشمند پير چايلد در نگاه اول شبيه به ديگر گجت هاي معرفي شده است. پيرچايلد امکان برقراري تماس صوتي، ارسال موقعيت و مواردي اين چنين را به والدين مي دهد اما شايد اصلي ترين قابليت هاي آن به زمان هايي اختصاص يابد که کودک شما فاصله زيادي نداشته اما از موقعيت دقيق آن بي خبر هستيد.

با استفاده از اپليکيشن طراحي شده براي تلفن والدين، اين امکان وجود دارد که دستبند پيرچايلد صدايي بلند را توليد کرده و به پيدا کردن کودک کمک کند. قيمت اين گجت در حال حاضر 80 دلار اعلام شده.
7. Sky Nanny
آخرين گجت مورد بررسي با هدف ضدکودک ربايي اسکان نني نام دارد. گجتي کاملا متفاوت که توسط يکي از قربانيان همين موضوع (کودک ربايي) طراحي شده. اسکاي نني برخلاف ديگر محصولات موجود شکل و شمايلي شبيه به دستبند يا ساعت نداشته و در اصل يک برگه الکترونيکي است.

اين برگه به پوست بدن يا لباس کودک متصل شده و به صورت مداوم، موقعيت او را به تلفن همراه والدين ارسال مي کند. نکته قابل توجه اين است که باتري اسکاي نني با استفاده از سلول هاي خورشيدي شارژشده و عملا امکان اتمام باتري آن وجود ندارد. هزينه خريداري بهترين مدل اسکاي نني که برد بيشتري دارد 200 دلار است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونایتد 1-1 برنلی: رتبه ششم هم در خطر است!‏

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد امشب انتظار زیادی از بازی با ‏تیم در معرض سقوط لیگ برتر، برنلی، داشت. یونایتدها امیدوار ‏بودند با کسب سه امتیاز در اولدترافورد فاصله‌شان با تاتنهام را کم ‏کنند و به سهمیه اروپایی نزدیک شوند. اما یونایتد که با گل آنتونی ‏پیش افتاده بود با اشتباه اونانا یک پنالتی به حریف واگذار کرد تا ابزی ‏با تساوی 1-1 به پایان برسد. ‏

برنلی در همان دقایق اول اولین شوت در چارچوب یونایتد را ثبت کرد ‌‏و ضربه فوفانا اگر دقیقا به همان جایی نرفته بود که اونانا حضور ‌‏داشت ممکن بود شوکی بزرگ به شیاطین سرخ وارد شود. ‏

یونایتد خیلی زود به موقعیت زودهنگام برنلی واکنش نشان داد. پاس ‌‏تماشایی کاپیتان برونو فرناندز به تیر دوم را گاناچو با بی‌دقتی از ‌‏دست داد و شوت او از کنار دروازه بیرون رفت تا تئاتر رویاها از ‌‏خوشحالی منفجر نشود. ‏

در دقایق بعدی آنتونی هم فرصتی به دست آورد که شوت او را ‌‏دروازه‌بان برنلی دفع کرد. بلافاصله موقعیت دیگری روی پاس گارناچو ‌‏برای اریکسن پیش آمد که شوت او با اختلاف اندک از کنار دروازه ‌‏بیرون رفت. ‏

مهم‌ترین موقعیت یونایتد در دقیقه 19 به دست آمد. بعد از کار ‌‏ترکیبی اریکسن و هویلوند توپ به کاپیتان برونو رسید و شوت ‌‏سهمگین او از زاویه بسته تیر دروازه را به لرزه درآورد تا بهترین ‌‏موقعیت مسابقه تا اینجا از دست برود. ‏

بعد از چند موقعیت پیاپی برای یونایتد نوبت برنلی بود که شیاطین ‌‏سرخ را بترساند. در دقیقه 35 ضربه آزاد برنلی خوب دفع نشد و ‌‏فاستر با ضربه سر گوشه دروازه را هدف گرفت. اما اونانا با واکنشی ‌‏عالی توپ را با نوک انگشت‌هایش بیرون فرستاد. اونانا در اواخر نیمه ‌‏بار دیگر واکنشی عالی داشت تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل ‌‏به پایان برسد. ‏

مثل نیمه اول، یونایتدها نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند. آنتونی ‌‏برزیلی در دقایق اولیه فرصتی عالی داشت اما موریچ شوت اول او را ‌‏ناقص دفع کرد و درحالیکه توپ می‌رفت دوباره به آنتونی برسد ‌‏دروازه‌بان برنلی با جلو آمدن زاویه را تنگ کرد تا این فرصت هم از ‌‏دست برود. ‏

موریچ در دقایق بعدی دو مهار عالی دیگر داشت. او ابتدا شوت ‌‏گارناچو را دفع کرده و چند دقیقه بعد یک شوت محکم دیگر این ‌‏ستاره آرژانتینی را مهار کرد. ‏

در دقیقه 78 بالاخره قفل دروازه‌ها باز شد. اشتباه برنلی در خط ‌‏دفاعی باعث شد آنتونی پاس بد بازیکنان برنلی در عرض را قطع کرده ‌‏و بعد از پیشروی به سمت دروازه موریچ را از فاصله پانزده متری ‌‏تسلیم کند. ‏

درحالیکه پنج دقیقه به پایان باقی مانده بود اشتباه مهلک اونانا باعث ‌‏شد یک پنالتی به برنلی تقدیم شود. بازیکنن برنلی که صاحب کرنر ‌‏شده بود توپ را ارسال کردند ولی اونانا با خروجی اشتباه بدون اینکه ‌‏به توپ برسد بازیکن حریف را با مشت مورد اصابت قرار داد. بعد از ‌‏بررسی صحنه با وی‌ای‌آر داور حکم به پنالتی داد و زکی عمدونی توپ را ‌‏بر خلاف حرکت اونانا به تور دروازه چسباند.‏

بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید. یونایتد که به پیروزی در ‌‏این بازی خانگی دل خوش کرده بودند تنها یک امتیاز به دست آوردند ‌‏تا با 54 امتیاز در رتبه ششم جدول بایستند. برنلی با 24 امتیاز رتبه ‌‏نوزدهم جدول را به خود اختصاص داده است.  ‏ ‏

دیگر خبرها

  • آدم‌ربایی برای گرفتن ۵۰ میلیارد تتر
  • آدم‌ ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • ماجرای دلخراش ترین پرونده آدم ربایی از زبان کاراگاه پلیس / هنوز هم از فکر کردن به این پرونده احساساتی می شوم (فیلم)
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • ببینید | منچستریونایتد - برنلی
  • یونایتد 1-1 برنلی: رتبه ششم هم در خطر است!‏
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی