Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سرمایه گذاری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه چهارم و پنجم توسعه به ترتیب 150 هزار میلیارد و 250 هزار میلیارد ریال بود که این میزان در برنامه ششم به 1100 هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «برات قنبری» امروز (سه شنبه) در نشست تخصصی «الزام های 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابر کردن بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات» در نمایشگاه تله کام2017 افزود: از این میزان، 200 هزار میلیارد ریال سهم دولت و 400 هزار میلیارد ریال بخش خصوصی است و بقیه آن را دیگر بخش ها مانند بانک ها، بیمه ها و... تامین می کنند.
وی ادامه داد: بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه ایجادکننده امنیت و فرهنگ توصیف شده و محور توسعه اقتصادی کشور است.
به گفته وی، تا برنامه سوم توسعه بخش ارتباطات با عنوان پست، تلگراف و تلفن فعالیت می کرد. آن زمان بحث آزادسازی مطرح و برای نخستین بار امتیاز اپراتور خصوصی تلفن همراه ارائه شد. در سال 1382 نیز قانون ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب رسید.
«هدف برنامه چهارم، توسعه خدمات فناوری اطلاعات بود؛ در برنامه پنجم توسعه نسل سوم و چهارم تلفن همراه معرفی و در برنامه پنجم تهدید فضای مجازی به فرصت تبدیل شد».
قنبری ادامه داد: تا برنامه پنجم توانستیم شبکه ها و زیر ساخت ها را آماده کنیم و یک شبکه قدرتمند و هماهنگ داشته باشیم. در برنامه ششم نوسازی این شبکه و گذر به شبکه های جدید و فیبر نوری در حال انجام است؛ به طوری که در آخر برنامه نباید در زمینه زیرساخت ها مشکلی داشته باشیم.

** رشد 2 برابری ارزش افزوده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم
مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در برنامه ششم ارزش افزوده این بخش از 260 هزار میلیارد به 530 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که به رشد سالیانه 19.6 درصدی نیاز دارد.
وی افزود: برای بخش ارتباطات توان رشد 2.5 برابری، بخش فناوری اطلاعات پنج برابری و بخش پست 6 تا 7 برابری در نظر گرفته شده است.
قنبری افزایش ترانزیت ترافیک بین الملل به 30 ترابایت را از دیگر تکالیف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد شرکت ترانزیت بین الملل و آزادسازی مکالمات بین الملل فضای خوبی برای رقابت در این حوزه ایجاد می شود.
وی تاکید کرد با ورود نسل پنجم تلفن همراه ماهیت شبکه به طور کامل تغییر می کند و گفت : در برنامه ششم توسعه بیشترین تاکید بر خدمات فناوری اطلاعات است و این شاخص باید تا پایان این برنامه به میزان 30 پله در دنیا رشد کند.
«در پایان برنامه ششم اپراتورهای تلفن همراه باید از بازار 80 میلیون نفری به بازار 400 میلیونی منطقه رسیده باشند و در مشارکت های بین المللی حضور یابند».
وی یادآوری کرد: در این بخش سعی شده است بازار، تا حد امکان آزاد شود و به منابع دولتی متکی نباشد؛ به طوری که در 10 سال گذشته 500 هزار میلیارد ریال به عناوین مختلف به خزانه دولت واریز شده است.
به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تله کام 2017) دیروز (دوشنبه) با حضور 225 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 102 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از 15 کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه تا بیست و هفتم مهرماه برپاست.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*2078*1961* خبرنگار:محمد مهدی بهرامی* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود