Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

براساس ديدگاه حکماي چيني برقراري شادابي، شادي و سلامت در خانه و زندگي رابطه زيادي با وضعيت خانه، چينش وسايل و آراستگي آن دارد. در حقيقت آن ها بر اين باورند ، در خانه اي که کدبانوي خانواده اهميتي به نظم وانضباط چيدمان خانه، بهداشت آشپزخانه و برقراري تعادل در خانه نمي دهد نمي تواند محيطي شاد، سالم و پرنشاط را براي اعضاي خانواده اش فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد در نگاه اول به نظر بيايد که اين نکات چندان پراهميت نيستند و رنگ و بويي خرافي دارند اما وقتي دقيق تر به آن ها توجه کنيم متوجه مي شويم که در پس هر يک از اين توصيه ها رابطه علت و معلولي روشني ميان آراستگي و سلامت، بهداشت اعضاي خانواده نهفته است.
● در را باز نگذاريد
چيني ها اعتقادي دارند که در آن به هدر رفتن پول اعضاي خانواده به دليل باز ماندن در حمام و دست شويي اشاره مي کنند. آن ها در اين مثل مي گويند: «اگر در حمام يا توالت باز باشد پول اعضاي خانواده هدر مي رود.»در اين مثل نکات جالبي نهفته است که با يکديگر آن ها را مرور مي کنيم؛ اگر در حمام يا توالت در داخل يا آپارتمان باز باشد بخشي از انرژي دستگاه هاي گرمايشي و سرمايشي که در فصل زمستان و تابستان براي گرم و خنک کردن فضاي خانه مورد استفاده قرار مي گيرند، هدر مي رود زيرا فضاي باز حمام و دست شويي موجب مکش هوا به سمت خود شده و به اين ترتيب موجب هدر رفتن انرژي و در نهايت هدر رفتن بخشي از پس اندازهاي خانواده براي پرداخت قبوض گاز و برق مي شود. از سوي ديگر پزشکان بر اين باورند که فضاي توالت و حمام به دليل شرايطي که دارند و رطوبتي که در آن ها وجود دارد يکي از بهترين مکان ها براي تجمع باکتري ها و آلودگي هايي است که با باز ماندن در آن ها ممکن است به فضاي عمومي خانه سرايت کند. به اين ترتيب سلامت اعضاي خانواده نيز به خطر مي افتد و بخشي از پس انداز خانواده بايد صرف دوا و درمان شود.
● اهميت ورودي خانه
ورودي خانه همان جايي است که فرد پس از گذشتن از در اصلي خانه در آنجا کفش هايش را در مي آورد تا براي ورود به خانه آماده شود. براساس ديدگاه حکماي چيني اگر ورودي خانه فضايي شلوغ و بي نظم داشته باشدامکان برقراري نشاط و حفظ سلامت در آن خانه ناممکن است زيرا در صورتي که کفش ها و دمپايي اعضاي خانواده در اين محل هر يک در گوشه اي قرار گرفته باشد و درهم و برهم جلوي در خانه يا آپارتمان تلنبار شود اين مسئله موجب مي شود تا اعضاي خانواده هر بار با منظره اي نامناسب و ناآرام روبه رو شوند و اين به مرور زمان بر ميزان نشاط و شادابي آن ها تاثير مي گذارد. ضمن آن که ديدگاه ديگري نيز در اين زمينه در چين باستان وجودداشته است که تجمع کفش ها و دمپايي ها مقابل در ورودي منزل که چندبار در طول روز باز مي شود ممکن است منجر به نفوذ آلودگي آن ها از طريق هوا به درون خانه و از بين رفتن سلامت خانواده شود. به همين دليل است که چيني ها بر اين باورند، «ورودي آشفته سلامت را از خانه دور مي کند.»
● چکه کردن شير آب ثروت تان را به باد مي دهد
يکي ديگر از باورهاي مردم چين اين است که اگر شير آب يا لوله هاي وابسته به آن در خانه چکه کنند، ثروت و آسايش از آن خانه دور مي شود. گاهي بسياري از ما ساده از کنار اين موضوع رد مي شويم و حتي ممکن است آن را يک امر خرافي بدانيم درحالي که اگر خوب به اين نکته توجه کنيم چکه کردن هر قطره از آب و هدر رفتن آن در دنيايي که بسياري از مردم در شرايط سخت و بدون امکان دسترسي به آب آشاميدني و سالم هستند، اسرافي بزرگ و ناشکري محسوب مي شود. از سوي ديگر جمع شدن اين قطره هاي کوچک و دريا شدن آن ها در انتهاي ماه منجر به پرداختن هزينه اي زياد براي قبض آب خانه تان مي شود. از اين روست که در مثل هاي چيني مثل «چکه کردن شير آب ثروتت را به باد مي دهد» مهم و ارزشمند قلمداد مي شود.
● روي زمين نخوابيد
بسياري از حکماي چيني به خانواده ها توصيه مي کنند هرگز خود و فرزندان شان روي زمين نخوابند زيرا اين کار موجب جذب انرژي هاي منفي توسط بدن مي شود. اين نکته حتي امروزه نيز به خانواده ها توصيه مي شود که براي پيشگيري از سقوط بچه ها از روي تخت هرگز آن ها را روي زمين نخوابانند بلکه به جاي آن از تخت هايي که محافظ دارند، استفاده کنند. مقصود حکماي چيني از اين نکته چيست؟ امروزه مشخص شده که خوابيدن روي زمين به دليل سرد بودن ذات خاک منجر به نفوذ سرما به بدن کودک و آمادگي بدن او براي ابتلا به بيماري هاي مختلف از قبيل سرماخوردگي، آنفلوآنزا، بيماري هاي مفصلي و... مي شود.
منبع:مجله زندگي ايده آل


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • جاسوسان صنعتی - جوخه انتحاری
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!