Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه دو روز است از منافقان اعلام جدایی کرده است.کارگردان مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه می‌خواهد شخصیت اول مستندش را در شرایطی آرام ببیند. پایه شناس دوست دارد تا اولین تصاویر از وصال سمیه و خانواده‌اش را بعد از ۲۰ سال ضبط کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روزنامه فرهیختگان، «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» مســتندی بــه کارگردانی مرتضی پایه‌شناس، قصه زندگی خانوادگی یکی از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت تلاش مصطفی محمدی مردی که سال‌ها برای آزادی دخترش «سمیه» به هر دری زده است. حالا سال‌ها بعد از نمایش این مستند، مرتضی پایه‌شناس می‌گوید: «دو روز قبل سمیه محمدی به کمیساریای عالی پناهندگان در آلبانی مراجعه و از سازمان مجاهدین خلق اعلام جدایی کرده است. طبق تماسی که با پدر سمیه داشتم و پیگیری‌هایمان از سوی کمیساریا در آلبانی، این خبر تایید شده است ولی هنوز کسی سمیه را ندیده است. امیدواریم همه‌چیز به خوبی پیش برود و صحنه بازگشت سمیه به خانواده‌اش را ببینیم.»

بخش مهمی از مستند «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» حاصل تصاویر واقعی است که توسط دوربین شخصی مصطفی محمدی پدر سمیه در سال‌های مختلف ضبط شده است. پایه‌شناس در پاسخ به این سوال که آیا برای ضبط تصاویر بازگشت سمیه به آغوش خانواده‌اش، اقدام کردید؟ ،گفت: «خیلی دوست دارم چنین صحنه‌ای ثبت شود ولی افرادی مثل سمیه در چنین شرایطی، وضعیت روحی مناسبی ندارند و همیشه این ترس با آنهاست که هر کسی که به آنها نزدیک می‌شود، نماینده جمهوری اسلامی است و قرار است بلایی به سرشان بیاورد. برای همین باید با احتیاط فراوان به کسانی که از سازمان جدا می‌شوند، نزدیک شد تا متوجه شوند که دنیای واقعی بدون سازمان، آنچنان هم ترسناک نیست. برای دیدار با سمیه لحظه‌شماری می‌کنم و امیدوارم در یک شرایط آرام او را ببینم و با او صحبت کنم.»

پایه‌شناس در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «قصه «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» فقط قصه سمیه، سازمان مجاهدین خلق و خانواده‌اش نیست. برای من قصه خانواده‌هاست، قصه رفتارهای فرقه‌ای و ایدئولوژیکی است که خانواده‌ها را از بین می‌برد. همه ما مستعد این هستیم که اسیر چنین رفتارهایی شویم و برای من این نوع قصه‌ها هیچ وقت تمامی ندارد. خوشحالم که سمیه بیرون آمده است و خوشحال‌تر خواهم بود زمانی که امثال سمیه را در جمع خانواده‌شان ببینم. چون هنوز افراد زیادی در سازمان مجاهدین خلق گرفتار هستند.»

پایه‌شناس در مورد ادامه ساخت «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» گفت: «هنوز در شوک هستم. در سال‌های نمایش این مستند وقتی اهالی رسانه از من می‌پرسیدند که آیا ادامه مستند را خواهید ساخت، فقط می‌گفتم ادامه‌اش را وقتی سمیه برگشت؛ ولی الان فقط می‌توانم بگویم نمی‌دانم باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.»

خبر بازگشت سمیه به آغوش خانواده‌اش روز گذشته در فضای مجازی با و اکنش های متفاوتی همراه بود. کسانی که این مستند را دیده‌اند نظرات جالبی در این مورد بیان کردند. وحید یامین‌پور، فعال فرهنگی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در تمام مدتی که سمیه سعی می‌کرد احساساتش را از دوربین مخفی کند، تو می‌فهمیدی که چه غم بزرگ و کشنده‌ای در دل دارد و از او رنجور‌تر پدری که نمی‌دانست برای نجات دخترش باید چه کند... .» آنها که «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» را دیده‌اند می‌دانند این چقدر شورآفرین است. سمیه دیروز به کمیساریای عالی پناهندگان در آلبانی رفته و رسما از سازمان منافقین اعلام جدایی کرده؛ به امید نجات تمام فرزندان وطن از سیاه‌چال متعفن رجوی.»

حبیب احمدزاده، نویسنده دفاع مقدس هم در پست اینستاگرامی نوشت: «بهترین خبری که در این چند وقت شنیدم، پدر حاضر در مستند « فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» به آرزویش رسید، خدا را شکر که سمیه محمدی از گروهک مریم رجوی جدا شد.»

انتهای پیام/

R1013149/P1010114/S4,34/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه شورای هماهنگی نظام پزشکی استان ها با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و برخی از مدیران این سازمان و نیز با دعوت ۳۰ تن از روسای شورای هماهنگی نظام پزشکی استان ها، روسا و هیات رئیسه مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی به صورت مجازی برگزارشد.

در این جلسه، مطالب مهمی در خصوص تعرفه های پزشکی و ادامه رایزنی ها درباره مباحث قضایی از جمله حبس زدایی از پزشکان مطرح شد.

اعضای مدعو در این جلسه همچنین نگرانی ها و دغدغه های خودشان را در موضوع تشدید مالیات و رفع ابهامات الزام به عقد قرارداد با بیمه ها مطرح کردند و خواستار پیگیری از طریق شکایات به دیوان عدالت مبنی بر قوانین موجود که به ضرر جامعه پزشکی است، شدند.

در ادامه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه رشد جزء حرفه ای تعرفه های پزشکی در مقایسه با سایر اجزاء تعرفه همیشه مورد غفلت واقع شده بود، گفت: امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی جزء حرفه ای بودیم که میزان افزایش این جز کم سابقه است یعنی جزء حرفه ای که میانگین رشد آن در ۱۴ سال اخیر ۹ و ۶ دهم درصد بود، تقریباً ۵ برابر میانگین رشد سالهای اخیر، یعنی ۴۵ درصد رشد کرده است.

وی افزود: با این حال رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است و جداول موجود نشان می دهد دستاوردها و رایزنی های انجام شده در شورای عالی بیمه نسبت به دوره های قبل قابل قبول تر بوده است.

رئیس زاده با اشاره به فعالیت کارگروه اقتصاد سلامت با اولویت مالیات، عوارض و تعرفه ها عنوان کرد: این کارگروه بلافاصله پس از اعلام تعرفه های پزشکی در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ تشکیل جلسه داد که پیگیری های این کارگروه در اعلام زمان تعرفه های پزشکی نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به بازه زمانی ابلاغ تعرفه های پزشکی در سه سال اخیر نیز گفت: تعرفه های پزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۱۲ اردیبهشت، سال ۱۴۰۲ در ۲۹ فروردین و سال جاری ۲۶ فروردین ابلاغ شد که نشان می دهد تعرفه های پزشکی با حداقل تاخیر زمانی از آغاز سال ابلاغ شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به پیگیری مباحث قضایی اعضای سازمان نظام پزشکی و تلاش های سازمان در حبس زدایی برای جامعه پزشکان اشاره کرد و افزود: برخی مباحث تعزیرات و بازرسی در جلسه ای با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد و پس از بیان مسائل مربوط به مشکلات تعرفه ای، مقرر شد جلسه ای پیرامون حل مشکلات و بیان نقطه نظرها تشکیل شود.

وی درباره مسائل اخیر مربوط به جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی از حداکثر ظرفیت خود برای حل مشکلات اعضای سازمان استفاده می کند و معاونت های مختلف سازمان، شورای عالی، هیات رییسه شورای عالی نظام پزشکی و هیات رییسه مجمع در شهرستان ها که بدون چشم داشت وقت می گذارند و کارهای مثبت و ارزشمندی هم انجام شده است. از جمله آنکه در حوزه آموزش، تقریباً یک روز در میان برنامه بازآموزی برگزار شده و نزدیک به ۲۳۶ برنامه در سال گذشته برگزار شده است که همه اینها زحمات دوستان است که در سراسر کشور انجام می‌دهند.

رئیس زاده در ادامه ارائه گزارش عملکرد سازمان نظام پزشکی به ایمن سازی ساختمان نظام پزشکی کل اشاره کرد و درباره برخی از این جزئیات گفت: تعویض آسانسورهای ساختمان و تعمیرات در جهت ایمنی ساختمان نظام پزشکی کل بوده و همکاران ما در تعطیلات نوروز به منظور تسهیل پایان کار و مباحث مربوط به مالیات ساختمان شبانه روز تلاش کردند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیک قضایی در معاونت انتظامی و هیات های انتظامی نظام پزشکی، اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع انتظامی تنها مراجعات حضوری اعضای جامعه پزشکی و مردم را پس از ثبت شکایت کاهش خواهد داد و تغییری در فرایند شروع ثبت شکایات رخ نداده و فقط اطلاع رسانی ها به شکل الکترونیک اعلام خواهد شد.

کد خبر 6093700 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • مدیرعامل استقلال: از خبر برکناری خودم شوکه شدم
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • شجاعی: دخترم می‌گوید این بازی را ببازید
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر