Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون توسعه ورزش قهرماني وزير ورزش و جوانان گفت: يکي از رويکردهاي کلي اين وزارتخانه، گرفتن ميزباني مسابقه هاي آسيايي و جهاني در رشته هاي ورزشي و واگذاري آن به استان ها است تا با اين کار تحرک بيشتري در حوزه ورزش کشور ايجاد شود.

محمدرضا داورزني شامگاه چهارشنبه در حاشيه نشست شوراي اداري، اداره کل ورزش و جوانان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: ميزباني چنين مسابقه هايي به نوعي اين استان ها را به سمت اقتصاد ورزش، به خدمت گرفتن اقتصاد گردشگري ورزشي، ايجاد اشتغال بهتر و توجه بيشتر به اقتصاد مقاومتي مي برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: وقتي استاني ميزبان مسابقه آسيايي يا جهاني است به ناچار بايد زير ساخت، سرسراها و تجهيزات خود را به استانداردهاي روز نزديک کند چون فدراسيون هاي جهاني از امکانات اين استان ها بازديد کرده و بايد آن را تاييد کنند.
داورزني با بيان اينکه امکانات و زيرساخت هاي مناسبي در استان ها داريم که نياز به استاندارد سازي دارد، تاکيد کرد: آن چيزي که عامل استاندارد سازي اين زيرساخت ها مي شود، جذب ميزباني رقابت هاي مهم بين المللي و جهاني است.
معاون توسعه ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان گفت: برگزاري مسابقه هاي جهاني و آسيايي در استان ها و شهرستان ها، سبب رشد ورزش اين مناطق و استفاده از ظرفيت هاي آنها نيز خواهد شد.
وي يادآور شد: سرسراهاي 6 هزار نفري مناسبي در کشور ساخته شده که از آنها به خوبي استفاده نمي شود که اميد مي رود با توجه به توانايي و ظرفيت هاي هر استان، شرايط بهتري براي استفاده از اين مکان ها فراهم شود.
** اختصاص 14 هزار ميليارد ريال به حمايت از ورزش کشور در سال جاري
معاون توسعه ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: امسال از محل 27 صدم درصد ماليات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس، حدود 14 هزار ميليارد ريال براي حمايت از ورزش کشور اختصاص يافته است.
داورزني از تقسيم بندي و اختصاص 15 درصد اين اعتبارات به تربيت بدني آموزش و پرورش خبر داد و يادآور شد: 20 درصد اين رقم به سازمان هاي مردم نهاد و جوانان و ساير هزينه ها در تملک دارايي مربوط به پروژه هاي عمراني هزينه مي شود.
وي با اشاره به اينکه بخشي از اين اعتبار به برخي از رشته هاي خاص ورزشي که در قانون ديده شده است اختصاص مي يابد، تاکيد کرد: تمامي اين اعتبارها به شهرستان ها اختصاص يافته و به هيچ وجه در مراکز استان ها هزينه نمي شود.
** وجود بيش از چهار هزار طرح ورزشي نيمه تمام در کشور
معاون توسعه ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان از وجود بيش از چهار هزار طرح ورزشي نيمه تمام در کشور خبر داد و گفت: براي تکميل اين پروژه ها به اعتباري بالاي 100 هزار ميليارد ريال نياز است.
داورزني ادامه داد: بايد شرايطي فراهم کرد که آن تعداد از طرح هايي که قابل واگذاري است به مردم واگذار شود که يکي از راهکارهاي آن تدوين و تصويب نظام جامع باشگاه داري است.
وي با بيان اينکه تلاش مي شود در قالب قانون و بخشودگي هاي مالياتي و تسهيلات بانکي به بخش خصوصي، زمينه تکميل و بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام، فراهم شود، اضافه کرد: دولت از توان تامين منابع مالي براي تکميل اين پروژه ها ناتوان است بنابراين بايد مشارکت بخش خصوصي را در اين زمينه جلب کرد.
داورزني به 2 رويداد ورزشي بسيار مهم پيش روي ورزش کشور (مسابقات جاکارتا و المپيک 2020) اشاره کرد و افزود: تلاش مي کنيم رشته هايي را که توان حضور و افتخار آفريني در بازي هاي جاکارتا و المپيک را دارند، اردوهاي آمادگي خود را به طور مرتب برگزار کنند.
معاون وزير ورزش و جوانان يادآور شد: نشست هاي ستاد بازي هاي المپيک 2020 در کميته ملي المپيک برگزار مي شود و فدراسيون ها از اکنون در حال اجراي برنامه هاي خود براي شرکت در اين رويداد مهم جهاني هستند.
وي از برگزاري نشست هاي فدراسيون ها در استان ها خبر داد و گفت: تلاش مي کنيم با اين کار، از نزديک مشکلات و مسايل ورزش استان ها را بررسي و شرايطي را در کشور فراهم کنيم که همه ظرفيت هاي مناطق مختلف مورد توجه قرار گيرد.
معاون توسعه ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان روز چهارشنبه همزمان با نخستين روز از هفته تربيت بدني و ورزش، سفري يک روزه به کردستان داشت.
ديدار با استاندار، راه اندازي سرسراي ورزشي چند منظوره زاگرس و پيست اسکيت در مريوان و شرکت در نشست شوراي اداري اداره کل ورزش و جوانان کردستان از برنامه هاي سفر يک روزه محمدرضا داورزني به اين استان بود.
26 مهر تا 2 آبان به هفته تربيت بدني نامگذاري شده است.
اکنون 57 هيات و 34 هزار ورزشکار سازمان يافته در رشته هاي گوناگون ورزشي در استان کردستان فعاليت مي کنند.
خبرنگار: وريا کرمي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7355/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است، گفت: امروز بهترین روز سابقه کاری من در ورزش کشور است که با یک اتفاق خوب همراه شد.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: ۳۵ سال است که سابقه حضور در ورزش کشور را داشته‌ام و می‌توانم بگویم امروز بهترین روز من در ورزش بوده و واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران است.

ادامه دارد…

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۵ اردیبهشت
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است