Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم نجفی‌برزگر، معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ابراز کرد: در دوره اخیر مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه، هشت هزار دانشجوی جدید در بخش‌های مختلف مسابقات و فعالیت‌های قرآنی شرکت داشتند که این ظرفیت فقط مربوط به دانشجویانی است که برای اولین بار به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه وارد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین این ظرفیت قرآنی جدید در دانشگاه پیام نور با فعالیت تشکل‌های علمی و اسلامی دانشجویان در سطح مراکز آموزشی سراسر کشور به وجود آمده است و افراد برگزیده در مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور حاضر خواهند بود.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه شش هزار دانشجو در بیش از 500 مرکز آموزشی دانشگاه پیام نور مشغول فعالیت‌ هستند، افزود: به دلیل اینکه کل کشور محل فعالیت این دانشگاه است، فرصت مطلوبی فراهم شده تا بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در مراکز سراسر کشور ساماندهی کنیم، چنان که دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه فرهنگی در سراسر کشور شناخته شده است.
نجفی‌برزگر با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور همیشه جزو فعالیت‌های شاخص فرهنگی بوده است، افزود: از اوایل تأسیس دانشگاه پیام نور تاکنون بیست‌ویک دوره مسابقات قرآن و عترت برگزار شده است و هر چند سال یک بار همایش ملی قرآن را با همکاری سایر مراکز آموزش عالی برگزار می‌کنیم که دوره اخیر آن در استان اصفهان برگزار شد.
اصلاح جامعه با فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی دانشگاه محقق می‌شود
وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با فعالیت‌های دانشگاهی، بیان کرد: اصل فعالیت دانشگاهی، فعالیت فرهنگی است، آنچه می‌تواند به فعالیت‌های علمی ما جهت بدهد و جامعه را اصلاح کند، دانشگاهی است که فعالیت‌های فرهنگی را در مسیر خود داشته باشد.
نجفی برزگر گفت: هر دانشجویی در جامعه با یک خانواده در ارتباط است، هرچه ما میزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و انقلابی را در دانشگاه تثبیت و ترویج کنیم، قطعاً در خانواده‌های ما تأثیر خواهد گذاشت و فرهنگ انقلابی در جامعه گسترش می‌یابد.
وی اظهار کرد: آنچه در برگزاری همایش‌های قرآنی در دانشگاه‌ها مهم به نظر می‌رسد، این است که ما از مرحله حفظ و قرائت قرآن جلوتر برویم و به مفاهیم قرآن بپردازیم زیرا آنچه هدایتگر ما خواهد بود، محتوای کلام الهی است.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور ابراز کرد: اگر اساتید و دانشجویان ما با توجه به مفاهیم قرآنی در راستای فرهنگ قرآنی حرکت کرده، می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند و این دانشگاه‌ها هستند که استقلال کشور از شرق و غرب را به ارمغان می‌آورند، به خصوص اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی دانشگاه و دانشجویی که اندیشه قرآنی دارد، می‌تواند منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.
تفاهم با نهادهای قرآنی برای هم‌افزایی در فعالیت‌های قرآنی ـ دانشجویی
نجفی برزگر با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی جزو برنامه‌های مهم دانشگاه پیام نور است، ادامه داد: تحقق این موضوع در پرتو فعالیت‌های قرآنی ممکن می‌شود، ما برای اینکه بتوانیم ظرفیت جامع دانشگاه را برای ورود مؤثرتر به فعالیت‌های قرآنی آماده کنیم، با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌های مربوط به امور قرآنی تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم تا بتوانیم هم‌افزایی خوبی در برنامه‌های قرآنی داشته باشیم.
وی با اشاره به اهرم‌های تشویقی دانشگاه پیام نور در موضوعات قرآنی برای دانشجویان عنوان کرد: حفظ جزء 30 کلام‌الله مجید در دروس دانشگاه قرار گرفته و آموزش این درس برای دانشجویان رایگان و در معدل و ارتقای سطح علمی دانشجویان مؤثر است.
آموزش نهج‌البلاغه تا سطح دکتری در دانشگاه پیام نور
نجفی برزگر اضافه کرد: علاوه بر رشته‌های قرآنی و معارفی، رشته نهج‌البلاغه را در دانشگاه پیام نور داریم که این فعالیت شاخص دانشگاه در فعالیت‌های مربوط به حوزه عترت است و آموزش‌ها در این رشته تا مقطع دکتری ادامه دارد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به اینکه سامانه قرآن و عترت دانشگاه راه‌اندازی شده است، سعی داریم تا فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی مربوط به حوزه قرآن و عترت را در سطح دانشجویان و دانشگاه پیام نور ارتقا دهیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر سید فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در خصوص دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی گفت: اولین دوره این جشنواره در سال ۱۴۰۱ با حضور ۷۵۰ دانشجو از ۱۳۰ دانشگاه در سه بخش (قرآنی، معارفی و هنری) و ۱۸ رشته برگزار شد. وی درخصوص دومین دوره این جشنواره اظهار کرد: دومین دوره جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی و آیین تقدیر از برگزیدگان این جشنواره پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری از ساعت ۹ الی ۱۲در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

تقی زاده با بیان این مطلب که این دوره از جشنواره با استقبال خوب دانشجویان و دانشگاهیان روبرو بود؛ تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره تقریبا سه برابر جشنواره دوره اول بود و آثار ارسال شده تقریبا هشت برابر آثار دور گذشته بوده است به طوری که از زمان آغاز فراخوان یعنی دی ماه ۱۴۰۲ تا پایان آن یعنی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار اثر ادبی و هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است؛ تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که در این دوره از جشنواره، شرکت کنندگان در چهار بخش قرآنی، معارفی، هنری و ادبی شرکت داشته و در بخش قرآنی ۲۱۹ نفر و معارفی۳۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: ثبت نام در بخش‌های هنری و ادبی این دور جشنواره برای عموم دانشگاهیان سراسر کشور امکان پذیر بوده که در مدت ۴ ماهه فراخوان؛ تعداد ۶۷۸ نفر در بخش هنری و ۳۶۱ نفر از دانشگاهیان سراسر کشور موفق به ثبت اثر ادبی در این جشنواره شدند.

تقی زاده تصریح کرد: در اختتامیه این جشنواره که در روز پنجشنبه مورخ ۱۳اردیبهشت ماه در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، از حدود ۱۲۳ نفر در ۴ بخش ادبی، هنری، قرآنی و معارفی که شامل ۱۸ رشته ادبی: شعر و داستان کوتاه هنری: عکس، تصویرسازی، طراحی و نقاشی، خوشنویسی، طراحی پوستر معارفی: نهج البلاغه، حفظ موضوعی، صحیفه سجادیه قرآنی: قرائت (تحقیق- ترتیل) - اذان- حفظ تک جزء- حفظ ۵ جزء- حفظ ۱۰ جزء- حفظ ۲۰ جزء- حفظ کل است، تجلیل به عمل می‌آید.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر ادامه داد: اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر ابراهیم نعیمی سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل، دکتر مؤذنی رییس دانشگاه شیراز، دکتر تقوایی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاهیان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

تقی زاده در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز همزمان با آیین پایانی این دور از جشنواره در کنار تالار فجر دانشگاه شیراز برپا خواهد شد همچنین در این جشنواره از کتاب آثار منتخب دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد