Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دیگر فضای تهدیدها از بین رفته و فضای خوبی برای ما با اتکا به توان داخلی به‌وجود آمده است چرا که مشکل اصلی اقتصاد کشور سرمایه و نیروی انسانی نیست بلکه نگاه‌های اشتباه در برخی مدیران خرد و کلان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن رضایی صبح امروز در یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به جایگاه شهدا و رزمندگان اطلاعات اظهار داشت: عملیات اطلاعات سپاه جزو با ارزش‌ترین و مؤثرترین بخش‌های سپاه بوده و بسیاری از مخاطراتی پیرامون رزمندگان و نیروهای نظامی توسط این افراد مخلص از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در جنگ تحمیلی تمام ابعاد کشور درگیر بود و آغاز جنگ نیز در حالی رخ داد که کشور آمادگی آن را نداشت و عملیات اطلاعات سپاه نیز سابقه‌ای در این مورد نداشته و این بخش مهم سپاه از صفر کار خود را آغاز کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در جنگ تحمیلی عملیات، اطلاعات، مهندسی، توپخانه و زرهی کار خود را از صفر شروع کردند که یکی از نیروهای مهم در آن زمان اطلاعات بود که نیروها و فرماندهان اولیه آن تنها 2 سال آموزش‌های اطلاعاتی را گذرانده بودند.

وی ادامه داد: اطلاعات عملیات سپاه در بخش نیروی زمینی بسیار بااهمیت بود چرا که لازمه هر عملیات و اقدامی بود و مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات و تصمیم‌گیری در مورد عملیات با بخش اطلاعات مرتبط بود که بسیار با اهمیت بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر کار مشکل و حساس نیروهای اطلاعاتی عنوان کرد: کار اطلاعاتی بسیار مشکل، پیچیده و خطرآفرین بود و نیروهای اطلاعاتی در طول جنگ تحمیلی بار سنگین تسهیل و راه گشایی در آغاز عملیات و برآورد لشگر و نیروهای دشمن را بر عهده داشتند که اطلاعات به‌دست‌آمده از آن‌ها بسیار با قیمت بود.

رضایی با اشاره به برخی نقش‌های مهم اطلاعات در دفاع مقدس تصریح کرد: برآورد و ایجاد راهبرد درست در جنگ از جمله اقدامات مهم اطلاعات عملیات بود.

وی با بیان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی تأکید کرد: احیا و دستیابی به اقتدار ازدست‌رفته ایران در طول 400 سال گذشته بزرگ‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی بوده که امروز سبب شده ایران در تمام زمینه‌ها سرآمد شود که پیروزی‌های نظامی، دستیابی به علوم و تکنولوژی‌های برتر ازجمله این پیروزی‌های نرم جنگ تحمیلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان سخنان اخیر ترامپ تأکید کرد: یاس و عصبانیت ویژگی‌های اصلی مقامات آمریکای است چرا که آن‌ها شاهد نفوذ و پیشرفت ایران در منطقه و تنگ‌تر شدن حلقه‌های متحدان آمریکا در منطقه هستند که این موضوع سبب عصبانیت آن‌ها شده است.

وی یاس را یکی از ویژگی‌های مهم ترامپ در سخنان اخیر دانست و گفت: علت اینکه ترامپ از نام بردن خلیج‌ فارس امتناع می‌کند به خاطر یاس و ناامیدی آن‌ها از ملت ایران است که آن‌ها را سردرگم کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: ترامپ معتقد است اوباما در تعامل با ایران اشتباه کرده و ترامپ می‌خواهد وضعیت تحریم‌ها را بیشتر کرده و ارتباط خود را با متحدان منطقه‌ای نیز افزایش دهد، بنابراین نباید به‌صرف برائت ترامپ از برجام دل‌خوش باشیم، بلکه لازم است تا در مقابل اهداف پشت پرده و برنامه‌ریزی‌های آن‌ها برای بعد از برجام آگاه و آماده‌باشیم.

وی ابراز کرد: در تمام ابعاد و زمینه‌ها مقام معظم رهبری سیاست و خط‌مشی مشخص تعیین کرده که برای استقلال و عزت ملت باید به آن‌ها عمل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حسن توافق برجام اثبات حقانیت ایران در انظار جهانی بود و امروز قاطبه ملت‌های دنیا، آمریکا را مخل نظم جهانی می‌دانند و در این زمینه حق را به ایران می‌دهند.

وی تأکید کرد: برخی افراد مدام اصرار می‌کردند که اگر رابطه ایران با آمریکا خوب شود ایران تبدیل به بهشت می‌شود، اما امروز دیگر این تهدیدها از بین رفته و فضای خوبی برای ما با اتکا به توان داخلی به وجود آمده است، چرا که مشکل اصلی اقتصاد کشور سرمایه و نیروی انسانی نیست بلکه نگاه‌های اشتباه در برخی مدیران خرد و کلان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمن از دست ایران مأیوس و عصبانی شده اما ملت ایران متحد و باانگیزه است و بهترین فرصت را برای یک شکوفایی در زمینه‌های مختلف به وجود آورده و ملت ایران چنان سیلی به گوش ترامپ خواهد زد که به قبلی‌ها نزده بود.

وی تأکید کرد: آتش به اختیار امروز مصداق دارد و معنای آن یعنی پیشگامی و پیشبرد اهداف رهبری انقلاب در این دوران طلایی که برای ملت پیش‌آمده است.

انتهای پیام/

R7854/P1357/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب

 علیرضا دانشی با تأکید بر ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب، اظهار داشت: اگر دانش افراد در کسوت‌های مختلف به روز نشود همچون آب و سرابی خواهند بود که پس از مدتی به دلیل عدم سیالیت علمی از بین خواهد رفت.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گفت: اهمیت کسب علم برای مناطق نفتخیز جنوب به دلیل گستردگی حوزه عملیات و تنوع مأموریت‌ها بیش از سایر دستگاه‌هاست؛ از وجهی دیگر این مجموعه بنگاهی اقتصادی نیز به شمار می‌رود و باید براساس منطق اداره شود.

او بر ضرورت اهتمام مدیران و کارکنان در علم آموزی تاکید کرد و افزود: دین و شریعت برای طلب علم جایگاه ویژه‌ای قائل است، به طوری که در آموزه‌های قرآنی نیز ارزش انسان به دانش او ذکر شده.

این مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود که مدیریت منابع انسانی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اهتمامی ویژه‌تر و تلاشی مضاعف‌تر در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان بکوشد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه