Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - شهر کرکوک بعد از هفته ها تنش های شدید امنیتی ، سرانجام عصر دوشنبه به آرامشی نسبی رسید و تنها درگیری هایی میان نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه های وابسته به پ ک ک در چند محله جریان دارد.

یک منبع محلی در کرکوک به خبرنگار ایرنا گفت دوشنبه شب صدای تیراندازی های پراکنده از برخی محلات از جمله رحیم آوه و شورجه شنیده می شد حال آنکه اوضاع در سایر محلات شهر عادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع گفت که بیشترین مقاومت ها از سوی نیروهای حزب کارگران کرد ترکیه(پ ک ک) صورت گرفته است و نیروهای اتحادیه میهنی، در اکثر محورها حاضر به مقابله با نیروهای دولتی عراق نشدند.
برخی منابع نیز گفتند که بسیاری از فرماندهان اتحادیه احساس می کنند که از سوی مسعود بارزانی مورد خیانت قرار گرفته اند و از همین رو اختلافات شدیدی در صفوف نیروهای کرد ایجاد شده است.
فرماندهان حزب دمکرات کردستان عراق نیز نیروهای اتحادیه میهنی را به خیانت متهم کرده و گفته اند که آنها شهر را در یک معامله پنهانی تحویل نیروهای دولتی داده اند.
این اختلافات حتی در بدنه اتحادیه میهنی هم تشدید شده است، بطوری که نیروهای شاخه کرکوک اتحادیه میهنی تا آخرین ساعات روز دوم مهر ماه تلاش داشتند از برگزاری همه پرسی در این استان جلوگیری کنند که گفته می شود موفق نشدند.
آخرین گزارش ها حاکی است که فعلا بالغ بر هزار تن از نیروهای پ ک ک در محاصره نیروهای دولتی عراق قرار دارند و راه خروجشان از منطقه بسته شده است.
همچنین گفته شده که میان نیروهای پ ک ک و اتحادیه میهنی در چمچمال واقع در مرز کرکوک - سلیمانیه یک درگیری سنگین رخ داده است. این درگیری ها زمانی شروع شد که نیروهای پ ک ک قصد داشتند از کرکوک وارد سلیمانیه شوند.
در این درگیری ها تعدادی غیر نظامی هم زخمی شده است.
در همین حال اوضاع ادارات و سازمان های دولتی در استان کرکوک ، با توجه به اینکه حدود 90 درصد مدیران استان کرد هستند و با شروع تنش ها مرکز استان را به مقصد اربیل یا سلیمانیه ترک کرده اند، همچنان مبهم است.
منابع محلی گفته اند که کارمندان محلی نیز در ارتباط با کار در روز سه شنبه بلاتکلیف هستند.
همچنین اهالی مناطق ترکمن، عرب و حتی برخی محلات کردنشین روز دوشنبه از نیروهای پلیس فدرال استقبال کردند و عمدتا در محلات ترکمن نشین استیلای دولت مرکزی بر کرکوک را جشن گرفتند.
براساس گفته همین منابع ، پلیس فدرال پس از ورود به کرکوک با نیروهای پیشمرگه مواجه شد که با شدت عمل برخورد کرد، بطوری که دستکم 14 خودرو متعلق به پیشمرگه را منهدم کردند.
یکشنبه شب و بامداد دوشنبه نیروهای پیشمرگه از سه محور به شهرهای تازه و طوز خورماتو حمله کرده بودند که به درگیری های شدیدی منجر شد.
گزارش ها حاکی است که با کنترل نیروهای دولتی بر مرکز شهر و بویژه منطقه ساختمان های دولتی و در راس آن ساختمان استانداری در حوالی ظهر دوشنبه، هم اکنون بخش اعظم کرکوک به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

مواضع خارجی و بین المللی
در پی پیشروی سریع و تقریبا بدون مقاومت نیروهای عراقی در کرکوک و سیطره بر اغلب مراکز دولتی و حساس این استان، شاهد آغاز موضعگیری های از سوی برخی کشورها بودیم.
در نخستین واکنش ، سفارت آمریکا در بغداد بیانیه ای صادر کرد و پایان فوری آنچه را 'اقدام نظامی' و 'خشونت و درگیری' در شمال عراق نامید، خواستار شد.
سفارت آمریکا همچنین گفت که از اداره مشترک همه مناطق مورد منازعه بین اربیل و کرکوک (موضوع اصل 140 قانون اساسی عراق) مطابق با قانون اساسی عراق حمایت می کند.
در ادامه موفقیت های ارتش عراق ، واشنگتن به بیانیه سفارت خود در بغداد اکتفا نکرد و درهمین راستا هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای ضثمن ابراز نگرانی از تحولات کرکوک عراق گفت: ما اوضاع را از نزدیک رصد می کنیم و از همه طرف های می خواهیم تا فعالیت های نظامی را هماهنگ کرده و آرامش را بازگردانند.
در ادامه دونالد ترامپ هم دراین باره سخن گفت و مدعی شد سیاست واشنگتن در خصوص درگیری میان بغداد و کردها بی طرفانه است.
همزمان با موفقیت های سریع و چشمگیر نیروهای عراقی در کرکوک سازمان ملل نیز به این موضوع واکنش نشان داد.
«استفان دوجاریک» سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: دبیرکل از همه طرف ها می خواهد مشترکا اوضاع را مدیریت کنند و از طریق گفت و گو و روشی که مطابق با قانون اساسی عراق است، همه مشکلات را حل کنند.
دریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، خواستار مذاکره برای حل اختلافات موجود میان بغداد و اقلیم کردستان عراق شد.
دریکا موگرینی در تماس تلفنی با حیدر العبادی در خصوص درگیری های نظامی میان نیروهای عراقی و نیروهای کرد ابراز نگرانی کرد.
ملک سلمان پادشاه عربستان نیز در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر عراق بالاخره بر حمایت خود از یکپارچگی عراق و نیز رد نتایج همه پرسی اخیر اقللیم کردستان عراق تاکید کرد. وزارت خارجه مصر نیز از دولت عراق و مقامات اربیل خواست تا با حفظ خویشتن داری از درگیری نظامی که بر پیچیدگی اوضاع می افزاید،
خودداری کنند.
به نظر می رسد واکنش های بین المللی به این موفقیت جدید دولت عراق با مدیریت حیدرالعبادی از امروز تازه آغاز شود.

حال و هوای پیش از آغاز عملیات ارتش در کرکوک
روز یکشنبه ویک روز پیش آغاز عملیات نیروهای مشترک عراق در کرکوک، اقلیم کردستان شاهد تحولات سریع و مهم سیاسی بود، نشست سران دو حزب عمده کردستان عراق با حضور فواد معصوم رئیس جمهوری این کشور از مهمترین این تحولات بود .
در این جلسه در خصوص پیامدهای برگزاری همه پرسی سوم مهرماه امسال (25 سپتامبر 2017) و راه های حل بحران جاری بحث و تبادل نظر شد
نشست سران دو حزب کرد عراقی با حضور فواد معصوم رئیس جمهور عراق و مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، با صدور بیانیه ای پایان یافت و در مهمترین بند بر انجام مذاکرات بدون پیش شرط، بنیادی براساس منافع اربیل و بغداد و براساس قانون اساسی عراق تاکید شده است.
سخنگوی دولت عراق یکی از شروط آغاز گفت وگوها با اقلیم کردستان عراق را تضمین های لازم از اربیل برای ممانعت از تکرار گرایش های جدایی طلبانه ذکر کرد.
'سعد الحدیثی' در اظهاراتی که به نظر می رسید در واکنش به نشست سران کرد باشد گفت که همه پرسی نشان داد که یک گرایش جدایی طلبانه در اقلیم کردستان عراق وجود دارد و باید اربیل قبل از شروع هرگونه گفت وگویی تضمین های لازم را برای ممانعت از تکرار این گرایش های جدایی طلبانه بدهد.
ساعاتی از پایان این نشست میان سران کرد با حضور رئیس جمهوری عراق نگذشته بود که منابع خبری از آغاز حرکت نیروهای مشترک عراق و سپس آغاز عملیات بازپس گیری کنترل مناطق مورد منازعه در استان کرکوک خبر دادند.

نگاهی به سرخط خبرهای مربوط به عملیات کرکوک

تهران – ایرنا – شبکه خبری سومریه نیوز یکشنبه شب گزارش کرد: نیروهای مشترک عراق برای بازگرداندن کنترل فرودگاه و تاسیسات نفتی کرکوک هم اکنون عملیات خود را از سه محور آغاز کردند.
کرکوک - ایرنا- منابع محلی به ایرنا گفتند: نیروهای عراقی شامگاه یکشنبه حرکت به سمت شهر کرکوک و مراکز راهبردی استان، شامل پایگاه نظامی 'کیوان' و چاه های نفتی را آغاز کردند.
کرکوک - ایرنا - نیروهای مشترک عراق کنترل بخش بزرگی از کرکوک در شمال این کشور را بدست گرفتند.
بغداد - ایرنا - حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق با یک پیام توئیتری از نیروهای عمل کننده در کرکوک خواست: امنیت شهر کرکوک را با کمک مردم شهر و نیروهای پیشمرگه کرد تامین کنند.
اربیل-ایرنا- به دنبال اعلام خبر بسته شدن مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق، نگرانی های جدی مقام های کرد عراقی را به دنبال داشته است، بطوری که در واکنش های یکشنبه خود ابراز امیدواری کرده اند که این اقدامات، موقتی باشد.
کرکوک - ایرنا- در حالی رئیس کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق به نیروهای پ ک ک حاضر در کرکوک هشدار داد که گزارش ها در بامداد دوشنبه حاکی است نیروهای عراقی از برخی محورها وارد شهر کرکوک شدند تا کنترل کامل آن را بدست بگیرند.
بغداد-ایرنا- همزمان با حرکت ستون های بزرگ نیروهای مسلح عراق به سمت کرکوک ، استاندار برکنار شده این استان، در اظهاراتی تحریک آمیز، از اهالی منطقه خواست برای رویارویی با نیروهای دولتی عراق سلاح بدست بگیرند.
تهران- ایرنا- پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی که جمعه گذشته به بالاترین سطح در 2 هفته گذشته رسیده بود، صبح روز دوشنبه به دلیل احتمال اختلال در تولید نفت عراق تحت تاثیر تنش اقلیم کردستان با دولت مرکزی، باز هم بالا رفت.
تهران-ایرنا- مشرق در گزارشی آورده است:گرچه افق تحولات مربوط به مناقشه امنیتی بین کردستان عراق و دولت مرکزی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما در فضای غبار آلود نیز می‌توان رد پای برنامه‌های خارجی برای تنش‌آفرینی در را مشاهده کرد.
اربیل- ایرنا -آلا طالبانی عضو کرد پارلمان عراق تاکید کرد آنچه امروز اتفاق می افتد نتیجه برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق است.
بغداد-ایرنا- فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات پیشروی نیروهای عراق به سمت اهداف پیش بینی شده همچنان ادامه دارد.
بغداد- ایرنا- 'حنان الفتلاوی' نماینده شاخص زن پارلمان عراق، در پاسخ به اظهارات 'زلمای خلیل زاد' سفیر پیشین آمریکا در عراق که خواستار دخالت نظامی واشنگتن به نفع کردهای عراق شده است، گفت: پیشروی نیروهای عراقی در کرکوک خلیل زاد را به 'ضجه ومویه'واداشت.
بغداد-ایرنا- به دنبال سیطره برق آسای نیروهای عراق بر کرکوک و چاه های نفت، تاسیسات مهم دولتی، پالایشگاه، نیروگاه های برق و پایگاه نظامی 'کی وان'، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را متهم به تبانی و خیانت کرد.
بغداد - ایرنا - منطقه لیلان و چاه های نفت باباگُرگُر و شرکت نفت شمال در استان کرکوک عراق تحت کنترل ارتش فدرال عراق درآمد.
اربیل - ایرنا - پیش روی نیروهای ارتش عراق در استان کرکوک موجب حمله رسانه ای اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان عراق به همدیگر شد. –
بغداد-ایرنا- رسانه های عراق روز دوشنبه مدعی وقوع درگیری تازه مسلحانه بین نیروهای عراق از یکسو و نیروهای پیشمرگه کرد در کرکوک از سوی دیگر شدند.
بغداد-ایرنا- نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق از نیروهای پیشمرگه کرد خواست که با نیروهای عراق همکاری کنند از طرفی گزارش ها حاکیست که حیدر العبادی درصدد معرفی یک استاندار جدید برای کرکوک است.
اربیل - ایرنا - دولت مرکزی عراق راکان علی الجبوری را جایگزین استاندار برکنار شده شهر کرکوک کرد و از وی خواست مدیریت امور استان را برعهده گیرد.
تهران- ایرنا- روزنامه مصری 'الدستور' روز دوشنبه نوشت: وزارت خارجه این کشور از دولت عراق و مقامات اربیل خواست تا با حفظ خویشتن داری از درگیری نظامی که بر پیچیدگی اوضاع می افزاید، خودداری کنند.
اربیل - ایرنا - در ادامه شکاف های میان دو حزب عمده کرد در اقلیم کردستان عراق و در پاسخ به ایراد اتهام خیانت از سوی حزب دموکرات به اتحادیه میهنی، هیرو ابراهیم احمد همسر جلال طالبی، متقابلا حزب دموکرات به رهبری مسعود بارزانی را به اجرای توطئه (علیه خود) متهم کرد.
بغداد - ایرنا - سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه ای پایان فوری آنچه را 'اقدام نظامی' و 'خشونت و درگیری' در شمال عراق نامید، خواستار شد.
تهران - ایرنا - سرفرماندهی نیروهای بین المللی ضد داعش در عراق روز دوشنبه برای انجام عملیات نظامی ارتش عراق در کرکوک بیانیه ای صادر کرد.
اربیل- ایرنا- یکی از مسئولان حزبی اتحادیە میهنی در کرکوک در سخنانی گفت: اتحادیە میهنی اقلیم کردستان عصر امروز دربارە اعلام ادارە مشترک کرکوک با بغداد و عادی سازی وضعیت این شهر در سطوح بالا، تشکیل جلسە خواهد داد.
اربیل- ایرنا- جنبش تغییر روز دوشنبه با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات کرکوک خواهان انحلال تمامی ارگان های رسمی اقلیم و کناره گیری مسببان بحران اخیر شد و همزمان پیشنهاد کرد تا زمان برگزاری انتخابات، یک دولت موقت محلی با عنوان 'دولت رهایی ملی' تشکیل شود. تهران - ایرنا - چاه های نفت کرکوک در کنترل ارتش عراق؛ بیانیه نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش برای عملیات نیروهای عراقی در کرکوک؛ آمریکا خواستار پایان فوری درگیری در شمال عراق؛ بارزانی متهم به توطئه علیه اتحادیه میهنی؛ درخواست همکاری نیروهای پیشمرگه با نیروهای عراق از سوی العبادی؛ درگیری میان نیروهای عراق با پیشمرگه های کرد در کرکوک؛ پنتاگون خواستار خودداری نیروهای عراقی و کرد از اقدامات تنش زا؛ و استاندار برکنار شده کرکوک درصدد تحریک مردم استان؛ از خبرهای مهم روز دوشنبه عراق است.
اربیل -ایرنا - شیرکو میرویس مسئول مرکز اتحادیه میهنی کردستان عراق در خانقین با صدور بیانیه ای اعلام کرد در پی برگزاری جلسه ای با رئیس ستاد ارتش عراق هیچ تحرک نظامی در منطقه خانقین رخ نخواهد داد و وضعیت این منطقه بسان سابق باقی خواهد ماند.
بغداد - ایرنا - رسانه های عراقی از کشف یک کارگاه کامل ساخت بمب های دستی در مقر پیشمرگه ها در کرکوک در شمال عراق خبر می دهند.
بغداد - ایرنا - در پی عملیات ارتش عراق در کرکوک و بدست گرفتن کنترل بخش ها و مراکز مهم آن، پرچم ملی عراق دوباره بر فراز مراکز مهم دولتی به اهتزار درآمد.
اربیل-ایرنا- سخنگوی پلیس تحت اداره کردها در کرکوک عصر دوشنبه از شهروندان ساکن کرکوک خواست به خانه هایشان بازگردند و وعده کرد مقررات منع تردد فقط امشب دراین شهر برقرارخواهد بود و از طرفی استاندار جدید کرکوک نیزکه از سوی دولت مرکزی به این سمت منصوب شده از اهالی منطقه خواست به خانه هایشان بازگردند.
تهران – ایرنا – سازمان ملل خواستار برداشتن «گام های هماهنگ» برای برقراری آرامش در استان کرکوک و گفت و گو میان طرف های عراقی به منظور «مدیریت اوضاع» شد.
بغداد - ایرنا -نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: هدف از عملیات سیطره مجدد دولت مرکزی بر کرکوک علیه شهروندان کرد نیست بلکه بر ضد قانون شکنان است
تهران – ایرنا – منابع عراقی شامگاه دوشنبه گزارش دادند که نیروهای عراقی با ورود تجهیزات کمکی آماده آغاز عملیات آزادسازی شهرستان قائم و راوه واقع در غرب استان الانبار از اشغال داعش شدند.
دولت عراق با فراغت از تداوم نسبی عملیات پاکسازی و آزادسازی مناطق اشغال شده توسط گروه‌ تروریستی و تکفیری داعش، عملیات تازه خود را متوجه بازپس‌گیری مناطقی کرد که پس از خروج داعش تحت کنترل پیشمرگ‌های کرد قرار گرفته بود.
اربیل-ایرنا - ارتش عراق سپیده دم روز سه شنبه موفق شد شهر سنجار در غرب موصل را در استان نینوی بدون هیچ گونه درگیری به کنترل خود دربیاورد.
تهران- ایرنا- پس از پایان ضرب الاجل دولت بغداد به اقلیم کردستان برای لغو نتایج همه پرسی جدائی اقلیم از عراق، ارتش و نیروهای مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی برای در اختیار گرفتن فرودگاه کرکوک و سایر نقاط استراتژیک منطقه وارد عمل شدند.
تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: ارتش عراق در کمتر از 24 ساعت توانست بر بخش بزرگی از کرکوک مسلط شود. آخرین خبرها حاکی از آن است که دولت عراق توانسته است حاکمیت خود را بر فرودگاه، ساختمان فرمانداری، میادین نفتی و مهم‌ترین پایگاه نظامی کرکوک اعاده کند.
اربیل - ایرنا - ارتش عراق سپیده دم روز سه شنبه موفق شد شهر سنجار در غرب موصل را در استان نینوی بدون هیچ گونه درگیری به کنترل خود دربیاورد.
بغداد - ایرنا - پایگاه خبری 'المعلومه' عراق گزارش داد: با عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از سه منطقه در استان دیالی در شرق بغداد، پلیس فدرال در این مناطق مستقر شد.
خاورم**380**1770

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند

گروه اقتصاد و درآمد: در لایحه بودجه 1403، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب، در گزارشی نوشت: در این خصوص، مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمکهای مالی بین احزاب است، توزیع یارانه بین احزاب سیاسی توسط وزارت کشور، بدون تعیین ضابطه و چارچوب از سوی قانونگذار، مغایر اصل 85 قانون اساسی است. بنابراین ضروری است ضوابط و مقرراتی برای توزیع عادلانه این یارانه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی تنظیم و تصویب شود؛ در غیر این صورت، دادن اختیار به وزارت کشور در این زمینه بدون ضابطه محل اشکال است.

 

بند 8 ماده 11 قانون احزاب نیز رافع ایراد نیست و تاکنون قانونگذار ضوابط و مقرراتی در این خصوص تصویب نکرده است.

 

یکی از راهبردهای معمول برای تقویت و توانمندسازی احزاب و تشکل های سیاسی معاضدت حقوقی و حمایت مالی دولت از احزاب سیاسی است. براساس بند ز ماده 105 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی کند که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند.

 

یکی از راههای حمایت از احزاب سیاسی، اختصاص کمک ها و یارانه های دولتی برای آنهاست تا به کمک آن بتوانند سازمان اداری خود را تجهیز و مقداری از هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را تأمین کنند. اما درخصوص تخصیص یارانه به احزاب به منظور حمایت از آنها چند نکته قابل توجه است: اول؛ اعتبار اختصاص یافته به این منظور به قدری اندک و ناچیز است که کمک مؤثری به وضع مالی احزاب سیاسی نخواهد کرد، دوم اینکه صرف پیش بینی کمک مالی به احزاب در بودجه سالیانه، موجب تقویت و توانمندی احزاب و تشکلهای سیاسی نخواهد شد، بلکه مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمک های مالی بین احزاب است.

 

مرکز پژوهش های مجلس تاکید دارد: ضروری است که قانون انتخابات در راستای تقویت نقش احزاب اصلاح شود. با توجه به اینکه سال جاری، به نوعی سال پایان برنامه ششم توسعه و آغاز برنامه هفتم است، شایسته است که وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب طی برنامه ششم توسعه و میزان دستیابی به توانمندسازی احزاب و نتایج کمک های مالی داده شده، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه کند.

         

دیگر خبرها

  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود