Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@04:48:39 GMT

جمعیت کیفری زندان‌های استان گلستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۵۲۸۳

جمعیت کیفری زندان‌های استان گلستان کاهش یافت

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: جمعیت کیفری در زندان‌های استان امسال کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در شهرستان گمیشان اظهار داشت: قضات گلستانی امسال بیشتر از سال گذشته از مجازات های جایگزین استفاده کردند و جمعیت کیفری در زندان های استاد حداقل یک‌هزار نفر کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس جمعیت زندان‌های استان به جای 5 هزار نفر به 4 هزار نفر رسیده است.

هاشمیان خاطر نشان کرد: قضات با اعمال مجازات‌های جایگزین برای افرادی که جرائم سبک مرتکب شدند و سابقه کیفری نداشتند گام‌های خوبی برای کاهش جمعیت کیفری استان برداشتند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: استفاده از ظرفیت علمای شیعه و سنی و دانشگاهیان و رسانه‌ها از دیگر تلاش‌های دادگستری استان گلستان برای افزایش آگاهی مردم و کمتر شدن تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم است.

وی به تلاش دادگستری برای خدمات الکترونیکی به مردم اشاره کرد و گفت: سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا) از سال گذشته در استان فعال شده است و مردم با ثبت‌نام در این سامانه، ابلاغ اوراق قضایی مانند احضاریه و اخطاریه به جای ارسال به خانه طرفین پرونده، اینترنتی به حساب کاربری آن‌ها در این سامانه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار طلاق در کردستان