Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@23:25:48 GMT

گرد و غبار فقط امروز میهمان بندرعباسی‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۵۴۵۴

گرد و غبار فقط امروز میهمان بندرعباسی‌هاست

تین‌نیوز | 

مدیرکل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه شعاع دید افقی در مرکز استان به زیر هزار متر کاهش یافت گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته شدت و اوج این گرد و غبار در صبح پنج شنبه است و انتظار است تا ساعات شب از شدت آن کاسته شود.

به گزارش تین نیوز، سعید رنجبر دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس ، با بیان اینکه دلیل گرد و غبار شدید امروز به ویژه در مرکز استان به دلیل وزش بادهای شمال شرقی (در گویش محلی نعشی) است، اظهار داشت: زمانی که سامانه‌های پرفشار به وجود آمده با منشا سیبری از سمت شمال کشور فعال می‌شوند این باد شروع به وزیدن می‌کند که تبعات آن به دلیل گذر از کویر و بیابان‌ها به صورت ریزگرد و گرد و غبار محلی در استان‌های همانند هرمزگان محسوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون شعاع دید در مرکز هرمزگان به زیر هزار متر رسیده است، افزود: این کاهش شعاع دید به معنای ایجاد محدودیت برای خطوط پروازی نیز هست.

مدیر کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه در گزارش‌های روزانه این گرد و غبار برای شهرستان‌های بندرعباس، میناب و بشاگرد و قسمت‌های شرقی استان پیش بینی شده بود، اضافه کرد: اوج این گرد و غبار مربوط به ساعات اولیه امروز (پنج‌شنبه) است و طبق پیش‌بینی‌ها هر چه جلوتر می‌رویم از کاهش گرد و غبار کاسته می‌شود چرا که منشا آن محلی و از مناطق خشک‌تر استان است.

وی یادآور شد: این گرد و غبار از جای دوری نیامده پس در همین راستا که در ساعات شب از غلظت آن کاسته و سپس طی فردا جمعه ضعیف و روز شنبه کاملا از بین می‌رود.

به گزارش تسنیم در تماس‌های واصله با بخش‌های مربوطه در بنادر و دریانوردی هرمزگان گفته شده در پی بروز گردوغبار و وزش باد، بنادر مسافری بندرعباس، قشم و هرمز از صبح امروز تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام شده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان

ایسنا/هرمزگان همزمان با سفر رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان، ۱۲ طرح عمرانی و خدماتی زیرمجموعه اداره کل زندان‌های هرمزگان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: طرح‌های امروز در بخش های، صنعتی، عمرانی، ورزشی، کشاورزی و خدماتی زندان‌های استان هرمزگان با هزینه ۳۲۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

غلامعلی محمدی افزود: کارگاه بسته بندی مواد غذایی بنیاد تعاون زندانیان در بندرعباس به صورت حضوری و دیگر طرح‌ها در ارتباط زنده تصویری به بهره برداری رسید.

وی گفت: درمانگاه و کلینیک دندانپزشکی بندرعباس برای استفاده خانواده مددجویان، زمین‌های چمن مصنوعی زندان‌های میناب و کانون اصلاح و تربیت بندرعباس، نمازخانه زندان بندرعباس، نانوایی اردوگاه رودان و زندان بندرعباس واحد ملاقات بندرلنگه، اداره مراقبت الکترونیک بندرعباس از مهمترین طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

محمدی افزود: امروز همچنین ۱۲ سری جهیزیه به فرزندان خانواده‌های مددجویان اداره کل زندان‌های هرمزگان اهداء شد.

وی گفت: ارزش هر سری جهیزیه که با کمک نیکوکاران تهیه شده بود، ۵۵ میلیون تومان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | سه مجموعه تلویزیونی جدید میهمان سیما
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • باران همچنان میهمان کرمانیها
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • باران امروز هم میهمان ایلام است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»