Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سومین روز از سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اکران فیلم‌های متعدد در بخش مستند و پویانمایی و نشست فیلم ساز ایتالیایی ادامه می یابد.

به گزارش پنجشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، در سومین روز از سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، 23 فیلم داستانی در بخش ملی اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سالن شماره یک، چهار فیلم «پل» اثر سیدامین دریاباری به مدت 15 دقیقه، «خاکسترنشین» به کارگردانی احسان شادمانی به مدت 20 دقیقه، «سازاق» از علیرضا سلمانپور به مدت 26 دقیقه و «سوادکوهی» به کارگردانی محمدرضا مجد به مدت 28 دقیقه از ساعت 13 تا 15 اکران می‌شود.
چهار فیلم «شب تولد» اثر امید شمس به مدت 23 دقیقه، «سَس» به کارگردانی اَرتوران نجفی به مدت 18 دقیقه، «دریازدگی» ساخته حامد اصلانی به مدت 24 دقیقه و «وقت نهار» از علیرضا قاسمی به مدت 15 دقیقه در سانس دوم سالن شماره یک از ساعت 15:30 تا 17:30به نمایش در می‌آید.
در این بخش به صورت همزمان در 2سالن یک و دو، فیلم‌های «خوشحال و شاد و بیزارم» از ایمان فراهانی به مدت 30 دقیقه، «زونا» اثر طوفان نهان‌قدرتی به مدت 20 دقیقه، «کلینر» اثر محمدرضا میقانی به مدت 13 دقیقه، «گوش ماهی» از سیدعباس طاهری به مدت 13 دقیقه و «دوست. برادر. همسایه» اثر محمدابراهیم عزیزی به مدت 15 دقیقه در سانس 18 تا 20، روی پرده می رود.
فیلم‌های «حضور» از آبتین سلیمی‌طاری به مدت 16 دقیقه؛ «مسکوت» اثر محمد ثریا به مدت 15 دقیقه؛ «درخت زیتون سعد» از احمد زایری به مدت 24 دقیقه، «مارلون» ساخته دُرناز حاجی‌ها‌ به مدت 13 دقیقه و «حیوان» اثر بهمن و بهرام اَرک به مدت 15 دقیقه در سانس اول سالن دو از ساعت 21 تا 23 اکران می‌شود.
در ادامه بخش «کتاب و سینما» جشنواره، در سانس نخست سالن شماره دو فیلم های «خوابگردها» اثر پویا نبی به مدت 16 دقیقه، «حضور» ساخته آبتین سلیمی طاری به مدت 16 دقیقه، «رنج ابدی مادر بودن» اثر داود زاهدی به مدت 8 دقیقه، «خروس ها» ساخته از امیررضا جلالیان به مدت 12 دقیقه، «ناصر» اثر عباس سندی به مدت 9 دقیقه و «جم شید؛ مرثیه ای بر یک اسطوره» به کارگردانی معین صمدی در سه بخش مستند، داستانی و پویانمایی به نمایش در می آید.
در سانس دوم برنامه های اکران سالن شماره دو از ساعت 15:30 تا 17:30 پنج فیلم «ساعت هشت» اثر پریسا حاجی نصیری، «همسایه ها» از فرهاد غلامی، «چله نشین» به کارگردانی امید میرزایی، «برای فروش» ساخته علی بناییان و «دوچرخه ها، بازوها، سیگارها» اثر امیرعلی واجد سمیعی به نمایش در می‌آید.
بخش تجربی جشنواره در روز سوم با 10 فیلم «جنون» از رها امیرفضلی، «میانِ ماندن و رفتن» اثر تورج هیبتی، «رادیو» به کارگردانی عباس عباسی، «کابوس نامه» از فرهاد غلامی، «مردگی» ساخته سعید افسر، «نشخوار» از مجید فرهنگ بافتانی، «خلاء» اثر حمید قدرتی، «سمفونی شماره10» از آرش امیری، «فلت لند» ساخته علیرضا کیمنش و «زیرآب» اثر جابر رمضانی پیگیری می‌شود.
فیلم‌های تجربی در سانس نخست سالن شماره سه از ساعت 13 تا 15 پخش می شود.
در بخش مستند نیز از ساعت 15:30 تا 17:30، چهار فیلم «دادا سلطنه» به کارگردانی هادی احمدی به مدت 28 دقیقه، «زیر بال‌های کاسپین» کار بابک مجیدی به مدت 22 دقیقه، «بومی» اثر کیومرث سرشار به مدت 15 دقیقه و «همسایه‌های رودخانه» به کارگردانی کیوان فهیمی به مدت 25 دقیقه اکران می‌شود.
در سانس دوم فیلم‌های کوتاه مستند «پل سیاه» ایوب مروانی‌پور به مدت 30 دقیقه، «جمعه قالی» به کارگردانی مهدی اسدی به مدت 20 دقیقه، «به کجا می رویم؟» ساخته رضا مجلسی به مدت 17 دقیقه و «زوآنتوس» به کارگردانی رشاد بالف به مدت 24 دقیقه در سانس اول از ساعت 18 تا 20 اکران می‌شود.
سانس 4 از جدول سالن شماره سه در روز سوم به بخش پویانمایی اختصاص داده شده است.
در این بخش از ساعت 21 تا 23 فیلم های «والی بال» اثر کاوه سیستانی، «طناب» به کارگردانی آذر منصوری، «سبز و صورتی» از سپیده اقبالی، «عصر وارونه» اثر هادی امیری و رها فرجی، «تریو قجری» به کارگردانی محمدرضا مرادی، «پل» به کارگردانی نوید تنظیفیان، «سیاه یا سفید» به کارگردانی محمدعلی سلیمان زاده، «ایکی» از پرستو کاردگر، «تماشاچی» ساخته محسن باقری دستگردی، «من» به کارگردانی فاطمه بخنوده، «داگبین» از آتوسا غفاری، «18.111.81» اثر سعیده جانی خواه ،«سیب» اثر نداسادات میرمحمدی، «زندگی رو به پیشرفت» از مقداد اخوان ،«کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس دوست روی پرده خواهند رفت.
در سالن شماره 3، در سانس اول چهار فیلم در بخش ملی مستند اکران می شود که «سوزنگرد» اثر معصومه نورمحمدی، «پلاستیک» از اصغر بشارتی، «پایان محدوده قانونی شهر» به کارگردانی بلال و علی الفت و «پرندگان ماهی خوار» از حبیب علوانی از این فیلم‌ها هستند.
«طبیعت» اثر سباستین مولدر از کشور هلند، «یک روز کنارهم» اثر ژن یو پنگ از سنگاپور،«وقتی پرنده کوچکی بودم ...» اثر یلی هلوین از استونی، «بگذار شب باشد» به کارگردانی بنیامین هامیوری از مجارستان، «سفر» اثر ایزومی گاتیه از فرانسه و «دیوار بی پایان» ساخته سیلویا کارپیزو دو دیه گو محصول اسپانیا در چهار بخش تجربی، داستانی، مستند و پویانمایی در بخش بین الملل جشنواره از ساعت 15:30 تا 17:30 در سالن شماره چهار پخش می‌شوند.
پنل دوم پخش فیلم بین الملل در چهار بخش مستند ، تجربی ، داستانی و پویانمایی از ساعت 18 تا 20 به فیلم های«بی آبرو» اثر شان میهن از استرالیا – کانادا ،«گردش در فروشگاه» اثر آنا ماریا هوتری از فنلاند ،«تازه کار» از کریسانتوس مارگونیس محصول یونان ،«لی لی» از ناتیا نیکولاشویلی محصول گرجستان ،«ریتم هندسی « به کارگردانی ویکتور بریم از آلمان و «کرختی» از سیلویا روساک محصول لهستان اختصاص پیدا کرده است.
بخش مستند کوتاه ملی نیز با اکران فیلم های«من شیخ عبدالصاحب هستم» اثر احمد معبودی ،«بومرنگ» اثر پدرام ابوئی ،«مردمان سرزمین بلوط » اثر نورالله فتاحی و «رویای آهنی» کار یاسر طالبی در سانس چهارم در سالن شماره چهار پیگیری می شود.
برنامه «20 نشست 34» نیز با برگزاری چهار نشست تخصصی ادامه می یابد.
از ساعت 10 تا 13 پیتر موردما در باره «فیلم سازی یک نفره در مستند» سخن می گوید.
کارگاه های «عنصر خیال در فیلم نامه کوتاه» با حضور سید محمد بهشتی، «زیر متن در فیلم کوتاه» توسط مهرداد اسکویی و «آسیب شناسی فیلم کوتاه» توسط سعید عقیقی نیز برگزار می شود که متن کامل این نشست ها روی سایت جشنواره قابل دسترسی خواهد بود.
سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بیست و پنجم مهرماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شد و تا بیست و نهم مهرماه ادامه می یابد.
فراهنگ**9246*1961* خبرنگار: علیرضا مرادی* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فراخوان سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محور‌های نقش روحانیت به ویژه امامین انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت، علمای جهان اسلام و نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی منتشر شد.
این جشنواره در بخش‌های تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار و مهلت ارسال آثار تا بیستم تیر ۱۴۰۳ اعلام شد.
علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره به آدرس: خرم‌آباد، خیابان اندیشه، کوچه اندیشمند نهم جنب ترمینال برون استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و پیام رسان ایتا به شماره 
۰۹۱۰۴۶۵۸۸۶۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک