Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر-ایرنا- مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: با اقدامات پیش بینی شده از جمله افزایش سیستم مکانیزاسیون، میزان بهره وری تولید میگوی پرورشی در مزارع این استان افزایش می یابد.

عباسعلی زنده بودی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از مزارع پرورش میگوی این استان در گفت و گو با ایرنا افزود: میانیگین پرورش میگو در یک مزرعه 20 هکتاری در سطح کشور بین 40 تا 45 تن است که در استان بوشهر در برخی مزارع با اقدامات صورت گرفته تا سه برابر نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در ابتدا فعالیت پرورش میگو در کشور برای تولید هر هکتار 3 تا 3.5 تن تعریف شده بود که اکنون با توجه به بالا رفتن دانش پرورش میگو، بکارگیری سیستم مکانیزاسیون و اجباری شدن مزارع به استفاده از برق و بکارگیری سیستم های پیشرفته برنامه ریزی برای تولید هشت تن در هکتار است.
زنده بودی افزود: در واگذاری مجوزهای جدید مزارع پرورش دهنده میگو شاخص برداشت و تولید هشت تن در هکتار با بهره گیری از دانش روز و سیستم های مکانیزاسیون در دستور کار خود قرار دهد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: ظرفیت تولید میگوی استان بوشهر با بهره وری و همچنین افزایش واگذاری مزارع قابلیت افزایش 2 برابر حدکنونی را دارد.
وی گفت: در سال 84 که بیماری لکه سفید میگو وارد مزارع پرورش میگوی استان بوشهر شد در حدود 95 درصد مزارع پرورش میگو تعطیل شد .
زنده بودی ادامه داد: ولی اکنون با وجود بیماری همه تا پایان دوره کار می کنند و اقدامات لازم برای مقابله با این بیماری را انجام می دهند.
امسال یک میلیارد و 79 میلیون قطعه بچه میگو در سطح سه هزار و 617 استخر پرورش در استان بوشهر ذخیره سازی شده است.
شرایط مناسب تولید و وجود زیر ساخت های آماده باعث شد امسال در 10 مجتمع و سایت از شمال تا جنوب این استان پرورش میگو اجرا شود که تولید 15 هزار تن میگوی پرورشی پیش بینی شده است.
برای تولید بچه میگوی مورد نیاز امسال 10 هزار جفت مولد در استان تامین شد که از این شمار یکهزار و 400 جفت از هاوایی وارد شده است.
این میزان بچه میگو در 11 مرکز تکثیر فعال در استان بوشهر تکثیر و در اختیار سایت های پرورش میگو قرار گرفت.
ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه تیرماه به طول انجامید و کار برداشت نیز از شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.
در زمان حاضر 26 مرکز فرآوری در استان بوشهر آماده انجام فرآوری میگوی پرورشی است.
پارسال از سه هزار و 800 هکتار استخر پرورش میگو در استان بوشهر با وجود پیش بینی تولید 12 هزار تن به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در برخی سایت های پرورشی این میزان به 9 هزار تن کاهش یافت.
استان بوشهر با تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب پرورش میگو شناخته شده است.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر