Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:57:57 GMT

توانایی مازندران در تولید 20 درصد گوشت سفید کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۷۹۱۴

توانایی مازندران در تولید 20 درصد گوشت سفید کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از توانایی این استان در تولید 20 درصد گوشت سفید کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله مهاجر در همایش روز ملی استاندارد توجه جدی شرکت‌های تولیدی و خدماتی را به رعایت الزامات استاندارد خواستار شد و اظهار کرد: همه شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید به این باور برسند که استاندارد یک اولویت انکارناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش استاندارد در صادرات اشاره کرد و گفت: اگر در رقابت با ترکیه، بازاری را از دست داد، به طور قطع یکی از دلایل آن عدم توجه جدی به استاندارد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان این‌که عدم توجه اصول استاندارد و اجرای آن در واحدهای تولیدی و خدماتی یک نقص مهم است، تصریح کرد: بستر و زمینه‌های صادرات کالا به کشورهای منطقه وجود دارد، اما نمی‌توان صادرات کرد چرا که تولیدکننده نسبت به رعایت الزامات استاندارد غافل یا بی‌اعتنا است.

مهاجر در ادامه تصریح کرد: مازندران ظرفیت تولید 20 درصد از گوشت سفید کشور را دارد اما هم اکنون این مقدار 10 درصد و مازاد نیاز استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران رونق صادرات را یکی از لوازم رونق در بازار دانست و تصریح کرد: اگر رونق بازار داخلی ضعیف است می‌توان با صادرات کالا، کسب و کار تولیدکننده را بهبود بخشید اما تحقق صادراتی که بتواند بهبود وضعیت تولیدکنندگان را به همراه داشته باشد نیازمند توجه جدی به استاندارد است.

مهاجر تاکید کرد: اگر راه حل مشکلات بیان شده را بدانیم دیگر ظرفیت دو میلیارد دلاری صادرات استان با چالش روبه رو نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران