Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت از صدور مجوزخاص جهت حل مشکلات 40 ساله اراضی موقوفه بخش لشت نشاء خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، در جلسه بررسی مشکلات اراضی موقوفه لشت نشاء، فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه وقف یک میراث ماندگار است، گفت: وقف سنت حسنه نبوی و صدقه جاریه ای است که سبب جاودانه شدن اموال و باقیات صالحات می شود و رشد دینی، معنوی و فرهنگی در جامعه از جمله آثار و برکات وقف است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیروس شفقی با اشاره به اینکه شهر لشت نشا قدمت 100 ساله دارد گفت : بخش اعظمی از اراضی این شهر موقوفه است.

وی ادامه داد: در راستای پیگیریهای بعمل آمده برای حل مشکلات حدود 40 ساله اهالی و تشویق متصرفین و مستاجرین موقوفات و با توجه به وضعیت ضعیف معیشتی اهالی این منطقه مجوز تفویض اختیار خاص از سوی نماینده ولی فقیه و ریس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای تنظیم قرارداد اجاره با متصرفین رقبات و املاک وقفی با معافیت و تخفیف قابل توجه ای صادر گردید است .

فرماندار رشت گفت :موضوع مطالبات سنواتی اوقاف از ادارات و مردم و طرح دعاوی مختلف از سوی این اداره بر علیه ادارات و شهروندان در محاکم قضایی, بر اساس این مجوز حل خواهد شد و مردم شهر لشت نشا پس از 40 سال میتوانند با تعیین تکلیف نهایی این موضوع شاهد حل مشکلات موجود شهری خود شوند.

وی همچنین افزود : کلیه متصرفین اراضی نسقی بخش لشت نشاء که قبل از سال 63 در قطعه زمین مورد تصرف خود با هر نوع کاربری احداث اعیانی کرده اند از پرداخت پذیره و اجور معوقه معاف شدند و همچنین متصرفین که از تاریخ 8/ 9/ 63 تا تاریخ 4/ 8/ 82 احداث اعیان نمودند با کاربری های مسکونی ، باغداری ، گلخانه وغیره با هر مساحتی فقط 5 درصد باید پرداخت کنند و برای کسانی که نسق زارعانه ندارند به غیر از تملک تجاری از ابتدای تصرف تا 3/3/ 82مشمول پرداخت 20 درصد اجاره خواهند بود و نیز شرایط خاص دیگری در جهت تسهیل مشکلات مردمی منظور گردیده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه این ابلاغیه که مشمول معافیت و تخفیف های قابل توجهی در مورد مستاجرین موقافات لشت نشاء است افزود: این ابلاغیه از تاریخ 2/ 7/ 96 صادر شده است و به مدت یکسال برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه و برای ساماندهی زمینهای موقوفه قابل اجرا است.

وی ادامه داد: این فرصت بسیار مناسبی برای رفع مشکلات و محدودیت های موجود لشت نشاء است و باید مسئولان با بهره گیری بهینه از این فرصت ، بویژه توسط شورای اسلامی شهر رشت ، شهرداری و بخشداری این مهم را پیگیری کنند.

وی در پایان باز هم از همکاری بسیار خوب و پیگیری های اداره اوقاف و امور خیریه در ایجاد این فرصت و پایان بسیاری از دعاوی حقوقی و احکام صادره تخریبی و اجور انباشته شده سنواتی تشکر کرد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • نشاء شالی در گلستان
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت