Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی 6 ماهه گذشته از سالجاری بیش از 13 میلیون و 153 هزار و 300 دلار انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به 16 کشور دنیا صادر شد.

عبدالله جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رب گوجه فرنگی، فرآوده های خام دامی، گوجه فرنگی، سیب درختی، کشمش، سیر، میوه های خشک شده، هندوانه، لبنیات اعم از پنیر، خامه و ماست، از محصولات صادر شده به کشورهای دنیا طی 6 ماهه نخست امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: این محصولات بیان شده 16 هزار و 326 تن بود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، ارزش دلای محصولات باغ، زراعی و دامی صادر شده به کشورهای مختلف دنیا را 462 میلیارد ریال معادل 13 میلیون و 125 هزار و 316 دلار بیان کرد.
به گفته جعفری، محصولات کشاورزی صادر شده از استان زنجان طی 6 ماهه گذشته از سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد به لحاظ وزن، 59 درصد ریالی و 44 درصد دلاری رشد یافته است.
وی افزود: عراق، روسیه، کویت، مالزی، هلند، ارمنستان، دانمارک، آلمان، اتریش، بلژیک، مجارستان، لهستان، قطر، بحرین، آذربایجان، افغانستان و ترکیه وارد کننده محصولات باغی، دامی و زراعی در 6 ماهه گذشته از سالجاری بودند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان به واسطه تنوع اقلیمی، آب و هوایی، دما، رطوبت و ساعت های آفتابی شرایط مناسبی را برای تولید محصول سالم و صادراتی فراهم کرده است.
جعفری تاکید کرد: مصرف کود و سم به واسطه شرایط بیان شده در مقایسه با نرم کشوری پایین تر و محصولات کشاورزی تولیدی این استان سالم و قابلیت صادرات بالایی دارد.
به گزارش ایرنا، طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟