Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-08@22:52:12 GMT

ریاست بیش از ۴ سال در کمیته المپیک تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۹۴۳۱

ریاست بیش از ۴ سال در کمیته المپیک تخلف است

رییس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: من نمی توانم از الان که چیزی مشخص نشده، بگویم که در انتخابات شرکت می کنم یا خیر.

به گزارش "ورزش سه"، مدیر باتجربه ورزش ایران که در ۲ دوره بین سال های ۶۵ تا ۶۷ و ۷۵ تا ۸۳ ریاست کمیته ملی المپیک را در کارنامه خود دارد، هنوز تصمیم قطعی برای حضور دوباره در عرصه انتخابات نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفی هاشمی طبا که در سال ۹۶ یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری هم محسوب می شد، از حمایت بخشی از جامعه ورزش برای گرفتن سکان هدایت کمیته ملی المپیک برخوردار است. با این حال بلاتکلیفی عجیب در این کمیته و تلاش برخی افراد برای به تعویق انداختن انتخابات هاشمی طبا را هم دچار تردید کرده است.


بعد از صحبت های عجیب روز گذشته محمود خسروی وفا که از قطعی بودن برگزاری انتخابات کمیته در سال ۹۷ خبر داده بود(با وجود به اتمام رسیدن دوره ۴ ساله در تاریخ ۳۰ دیماه سال ۹۶)،‌ با رییس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک همکلام شدیم تا درباره مسائل قانونی ریاست بیشتر از ۴ سال کیومرث هاشمی در کمیته المپیک از او سوال کنیم.


در ادامه مشروح صحبت های مصطفی هاشمی طبا را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


به صحبت های آقایان دقت نمی کنم


در جریان بحث های اخیر نیستم و نمی دانم آقایان چه موضوعی را درباره به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح کرده اند. خیلی دنبال این حرف ها نیستم و روی چنین بحث هایی دقت نمی کنم. نه در ورزش هستم که از چیزی باخبر باشم و نه فعلا علاقه ای دارم که از مسائل ریز کمیته المپیک باخبر شوم.


انتخابات باید سر موقع باشد


من همیشه در حوزه ورزش معتقد بودم که مجامع انتخاباتی باید سر موقع برگزار شود. نباید کاری کرد که انتخابات عقب بیفتد چون باعث به هم ریختن برنامه ها می شود و به ورزش هم ضرر می رساند. باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و برای اینکه قوانین و مقررات رعایت شود، باید انتخابات هم سر موقع باشد.


چه کسی مسئول نظارت بر کمیته است؟


اینکه صحبت هایی پیش آمده که برخی دوست دارند انتخابات عقب بیفتد، اهمیت نظارت بر کار کمیته را بالا می برد. همه چیز طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک مشخص شده و باید طبق آن عمل شود؛ اما اگر مسئولان به قانون عمل نکنند، واقعا نمی دانم چه کسی باید روی کار آنها نظارت کند. به نظر نمی رسد که وزارت ورزش چنین اختیاری داشته باشد؛ اما بالاخره باید یک نهادی باشد که روی کار کمیته ملی المپیک نظارت کند.


ریاست بیش از ۴ سال تخلف است


باید این را به یاد داشته باشیم که رییس کمیته ملی المپیک برای یک دوره ۴ ساله انتخاب می شود. این موضوع هم در اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران و هم در منشور المپیک وجود دارد. اگر ریاست یک فرد بیشتر از ۴ سال باشد، تخلف محسوب می شود و باید به آن رسیدگی شود. با این حال همانطور که گفتم مشخص نیست چه کسی مسئول رسیدگی به این ماجراست.


حضورم در انتخابات معلوم نیست


هنوز نه به دار است و نه به بار. من نمی توانم از الان که چیزی مشخص نشده، بگویم که در انتخابات شرکت می کنم یا خیر. فعلا تصمیمی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نگرفتم و زمانی که ثبت نام از کاندیداها آغاز شد، این موضوع را اعلام می کنم.

کمیته المپیک

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حکم سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) «علی بحیرایی» به عنوان مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد.

متن حکم سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برای انتصاب «مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست» به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای علی بحیرایی

با استناد به بند (۶) ماده (۱۴) اساسنامه و نظر به تدین، تخصص و تجربیات ارزنده به موجب این ابلاغ جناب عالی را برای مدت دو سال به عنوان «مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست» در نهاد انقلابی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منصوب می‌نماید.

بر این اساس انتظار می‌رود با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و تحولات مورد نظر هیأت امنا با عزم و همتی راسخ و نگاهی نوآورانه همراه با روحیه اخلاقی و ارزشی، انقلابی و جهادی، دانش‌گرایی و تحول‌خواهی، قانون‌گرایی و انضباط اداری و استفاده بهینه از منابع و پرهیز از هرگونه اسراف و تجمل‌گرایی و توجه دقیق به استفاده صحیح از بیت‌المال و با اتکال به قدرت لایزال الهی برای رسیدن به اهداف نورانی این تشکیلات انقلابی گام‌های اساسی بردارید.

امید است تحت عنایت حضرت ولی عصر (عج) توفیق خدمتگزاری بیشتر حاصل و موجبات قرب الهی و رضایت‌مندی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فراهم شود.

کد خبر 6099518

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی پرسپولیس و ۳ باشگاه لیگ برتری
  • جریمه انضباطی آلومینیوم و پرسپولیس
  • اعلام آرای انضباطی رقابت های جام حذفی/ جریمه پرسپولیس و تراکتور
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • استقلال ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد
  • استقلال 100 میلیون تومان جریمه شد
  • استقلال، نفت و ملوان ۳۵۰ میلیون تومان جریمه شدند
  • استقلال جریمه مالی شد