Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:19:19 GMT

خانم جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۰۱۰۵

برای نخستین بار یک زن جوان ۳۷ ساله به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت در نیوزلند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاسیندا آردرن، نخست وزیر ۳۷ ساله نیوزلند، در انتخابات بسیار فشرده ۲۳ سپتامبر که بین وی و بیل اینگلیش، نخست وزیر سابق این کشور، برگزار شد، پیروز میدان شد و اولین سیاستمدار جوان نیوزلند از سال ۱۸۵۶ و سومین زن در این سمت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رسانه‌ها خانم آردرن با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، که هر دوی آن‌ها نیز جوان هستند مقایسه می‌شود.

وی متولد ۱۹۸۰ در شهر همیلتون و فرزند یک افسر پلیس است و گفته است که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرده بتواند به سمت نخست وزیری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد مهدی سجادی روز دوشنبه افزود: عصر روز گذشته اعضای یک خانواده چهار نفره در رودخانه نیاتک هیرمند برای شنا رفته بودند که نوجوان ۱۳ ساله دچار غرق‌شدگی می‌شود و برادر ۱۹ ساله آن به کمک برادر می‌رود.

وی ادامه داد: در این حادثه هر ۲ برادر غرق شدند و پدر خانواده که خودش را به آب می‌زند توسط یکی از اهالی محل نجات پیدا می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پیکر یکی از این افراد شب گذشته پیدا شد و پیکر دیگر شب گذشته به دلیل تاریکی مقدور نبود و امروز پیدا شد.

وی بیان کرد: با توجه به آشنا نبودن مردم از وضعیت رودخانه‌ها از خانواده‌ها تقاضا می‌شود از تردد در محدوده رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

ورود سیلاب ناشی از بارندگی‌های اسفند و اوایل فروردین سبب جاری شدن سیلاب در رودخانه هیرمند و کانال‌ها و انهار منطقه سیستان شده است و با وجود هشدار‌های متعدد از سوی دستگاه‌های امدادی برخی شهروندان بدون رعایت نکات ایمنی به کنار رودخانه ها، کانال‌ها و انهار می‌روند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • جوان ۳۰ ساله در رودخانه دز غرق شد
  • پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد
  • ماهیگیری در رودسر بلای جان جوان ۲۲ ساله شد
  • مرگ یک جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در واجارگاه رودسر
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد