Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:33:44 GMT

طغیان آفت کنه قرمز در باغات بابلسر

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۱۳۰۹

طغیان آفت کنه قرمز در باغات بابلسر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن رزاقی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، درجه حرارت و رطوبت، احتمال طغیان کنه قرمز در باغات مرکبات شهرستان بابلسر وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر ادامه داد: این کنه به انواع درختان مرکبات حمله کرده و برگ‌ها، سرشاخه‌ها و نهال‌های جوان را آلوده کرده و به علت رنگ پریدگی برگ‌ها و ساقه‌های سبز درختان و تغییر رنگ آن‌ها به خاکستری یا نقره ای، درختان آلوده از فاصله دور قابل تشخیص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت خسارت این آفت در دو بازه زمانی بهار (اواسط تا اواخر) و پاییز (اوایل تا اواسط) به حداکثر خود می‌رسد.

رزاقی گفت: صدمات این آفت سبب ریزش برگ‌ها، کوچک ماندن میوه و ضعف تدریجی درخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با تاکید بر اینکه باغداران مرکبات، خصوصا دارندگان نهالستان‌های مرکبات بایستی مراقبت‌های لازم را به عمل آورده و در صورت مشاهده آفت نسبت به کنترل آن اقدام کنند، از باغداران خواست در صورت مشاهده این علائم به کارشناسان جهاد کشاورزی و یا کلینیک‌های گیاه پزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

باغات بابلسر و احتمال طغیان آفت کنه قرمز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای شهنه‌کلا این شهرستان کردند.

او افزود: یک بنای نیمه کاره و ۱۴ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع و ۹۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، به مالکین اراضی کشاورزی توصیه کرد بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد