Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@15:22:31 GMT

گشت زنی ناو آمریکایی در آب‌های کره

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۳۱۱۱

خرداد: ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا در آب‌های شرق شبه جزیره کره به گشت زنی پرداخته است.

به گزارش خرداد از  تسنیم به نقل از رویترز، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان که یک ناو هسته‌ای 100 هزار تنی است، امروز پنجشنبه در شرق شبه جزیره کره به گشت زنی پرداخته تا نسبت به هرگونه اقدام نظامی دریایی و هوایی به کره شمالی هشدار داده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکایی در آسیا با 5 هزار خدمه، در 100 مایلی شبه جزیره کره به گشت زنی مشغول شده است. این ناو هواپیمابر حدود 90 فروند جنگنده اف 18 سوپرهورنت را حمل می کند.

این ناو در حال انجام مانور مشترک با ارتش کره جنوبی است و بیش از 40 فروند کشتی جنگی دیگر در این مانور شرکت کرده اند. این مانور از دریای زرد تا شبه جزیره کره برگزار شده است.

مارک دالتون فرمانده گروه ضربت ناو هواپیمابر رونالد ریگان در این باره تاکید کرد: رفتار خطرناک و تجاوزکارانه کره شمالی موجب نگرانی همگان در جهان شده است. ما با انجام این مانور و سایر مانورهای گذشته، به طور شفاف نشان داده ایم که آماده دفاع از جمهوری کره هستیم.

حضور این ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه و فشارهای نظامی اخیر واشنگتن بر پیونگ یانگ از جمله پرواز بمب افکن های راهبردی بی یک بی در هفته های اخیر در آستانه سفر دونالد ترامپ به آسیا انجام شده است. نخستین سفر رسمی ترامپ به آسیا قرار است 5 نوامبر از ژاپن آغاز شود و رئیس جمهور آمریکا سپس به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

کره شمالی با محکوم کردن حضور کشتی های جنگی در منطقه، این اقدام را اعلان جنگ ارزیابی کرده است. این تخولات در شرایطی است که دیپلمات های ارشد ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در سئول گردهم جمع شده اند تا درباره یک راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کره شمالی رایزنی کنند، راهکاری که از سوی تحریم های سازمان ملل پشتیبانی شود.

شورای امنیت سازمان ملل از سال 2006 میلادی تاکنون، به اتفاق آرا تحریم های زیادی را علیه کره شمالی اعمال کرده است. تازه ترین تحریم ها شامل ممنوعیت صادرات زغال سنگ، سنگ آهن و غذاهای دریایی می شود.این تحریم ها می تواند موجب کاهش یک سوم صادرات 3 میلیارد دلاری کره شمالی شود.

برچسب ها: گشت زنی ، ناو آمریکایی ، کره

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی

زنبور رباتیک بیونیک‌بی (BionicBee) با وزن ۱.۱۹ اونس (۳۴ گرم) و طول ۸.۶ اینچ (۲۲ سانتی متر)، کوچکترین شی پرنده از شبکه آموزش بیونیک را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، فستو (Festo)، استاد توسعه اشیاء پرنده بیونیک، از زنبور‌های رباتیک فوق سبک و با ظرافت طراحی شده رونمایی کرد.

این ربات کوچک بیونیک‌بی (BionicBee) نام دارد و بخشی از شبکه یادگیری بیونیک شرکت اتوماسیون آلمان است. این شرکت به توسعه محصولات الهام گرفته از طبیعت شناخته شده است.

این زنبور‌ها می‌توانند به صورت کاملا مستقل با تعداد بالا به عنوان بخشی از یک گروه پرواز کنند. ساختار سبک وزن ثابت بیونیک‌بی مانور و مدت زمان پرواز خوبی را ارائه می‌دهد. در توسعه بیونیک‌بی مهندسان از پروژه‌های قبلی بهره بردند. آن‌ها پیش از این ربات‌هایی را به نمایش گذاشته بودند که از پرستو‌ها و سنجاقک‌ها الگوبرداری شده بودند.

طراحی مولد

این اولین بار است که توسعه‌دهندگان از روش طراحی مولد استفاده می‌کنند. با توجه به چند پارامتر، یک نرم افزار بهترین ساختار را بر اساس اصول طراحی خاص تعیین می‌کند. این روش از کمترین مقدار مواد مورد نیاز برای تولید پایدارترین طرح قابل تصور استفاده می‌کند.

به گفته این شرکت، طراحی سبک وزن آن برای زمان‌های طولانی پرواز و مانور عالی ضروری است. تعامل هوشمند بین موتور‌ها و مکانیک به این معنی است که برای مثال، فرکانس ضربان بال را می‌توان به طور دقیق برای مانور‌های مختلف تنظیم کرد. فرکانس ضربان بال مگس‌های زنبور مصنوعی بین ۱۵ تا ۲۰ هرتز است. بال‌ها با زاویه ۱۸۰ درجه به جلو و عقب حرکت می‌کنند.

فناوری پرواز دقیق

با توجه به ماهیت دست ساز هر زنبور، حتی کوچکترین تغییرات در تولید می‌تواند بر الگو‌های پرواز تأثیر بگذارد. به همین دلیل، زنبور‌ها همچنین دارای یک ویژگی کالیبراسیون خودکار هستند که به هر زنبور اجازه می‌دهد تا پارامتر‌های کنترل کننده بهینه خود را پس از یک پرواز آزمایشی کوتاه شناسایی کنند.

دیگر خبرها

  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • مانور ترسناک جنگنده سوخو بیخگوش پهپاد کوچولو | فیلم