Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری اصفهان گفت: یکی از آسیب های شوراها این است که آن ها فقط برای شهرداری فعالیت کنند و از مجموعه شهر غافل شوند، شوراها توانمندی بالایی دارند لذا در مقام تصمیم گیری برای شهر با وجود سلایق متفاوت نباید اجازه دهند مسائل به مجموعه شهر کشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز،نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار طرق رود که در سالن اجتماعات این شهر برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت تکریم و قدردانی از شهردار سابق و خوش آمد گویی به شهردار جدید شهر طرق رود گردهم آمدیم و به خاطر همه دستاوردها و تحمل مشکلات و مصایبی که در شرایط کاری یک مسئول وجود دارد از شهردار قبلی قدردانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی صفاری نطنزی افزود: اصولا هیچ انسانی در این دنیای فانی ماندگار نیست و پست ها و جایگاه ها هم همین گونه است و مهم اغتنام فرصت در جلب رضایت خداوند و مردم است.

وی تصریح کرد: شهردار جدید از شرایط کاری این منطقه و مشکلات و کمبودهای منطقه آگاه است، شهر طرق رود شهری تازه تاسیس و دارای جمعیت ساکن کم است و به طور کلی به شکل فصلی یا مهاجرتی ساکنانی دارد و باید امکانات را به شکل فصلی دید تا بتوان با وضعیت مادی ضعیف کاری حداکثری انجام داد.

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر اعتراض های مردم به نبود امکانات شهری در طرق رود در عین پرداخت مالیات و عوارض شهری را متذکر شد و گفت: باید تلاش ما در راه برقراری امکانات منصفانه باشد چرا که توقع مردم به حق است و این مهم دشواری کار شهردار فعلی را می رساند.

وی از شهردار جدید خواست در بازه زمانی مسئولیت خود، تعادل را در بین روستاها و شهرها از نظر اقدامات و امکانات حفظ کند.

شهردار زمانی موفق است که شورا تمام قد پشتیبان وی باشد

فرماندار شهرستان نطنز اظهار کرد: ما همگی به نوبه خود ظرفیت و پتانسیل خاصی داریم و زمانی توانمندی ما مضاعف می شود که همه ظرفیت های مسئولان در کنار هم قرار بگیرد و به طور حتم موفقیت زمانی حاصل می شود که شورا نگاه واحدی به مجموعه شهری خود داشته باشد و با هم هماهنگ باشد.

یوسف حسنی با اشاره به ظرفیت های خوب شهر طرق رود، افزود: زمانی که شورا خود صدای واحدی داشته باشد می تواند از این ظرفیت ها در راه رشد و توسعه بهره برداری کند.

وی تاکید کرد: مردم نباید به جایی برسند که آرزوی برگشت به چندین سال قبل را داشته باشند و البته آرزوی مردم شش روستای شهر طرق در آینده نباید این باشد که ای کاش شهر به روستا تبدیل شود.

فرماندار نطنز ادامه داد: نماد تفکر شورا در شهردار متجلی می شود و زمانی شهردار می تواند موفق باشد که شورا تمام قد پشتیبان وی باشد.

وی با اشاره به ویژگی های شهر طرق رود، بیان کرد: شهردار در شهر طرق رود نماد حاکمیت بسیاری از ادارات شهرستان است و مردم سمبل ادارات شهرستان را در شهردار می بینند، برای حل مشکلات مردم، شهردار باید تعامل خوبی با مجموعه ادارات و نهادها داشته باشد.

حسنی بحث ایجاد روشنایی از طرق تا کشه با توجه به احتمال حضور سرپرست وزارت نیرو در شهرستان را مطرح و خاطر نشان کرد: تمام تلاش و ظرفیت ها را برای حل مشکلات مردم شهر طرق رود به کار می بندیم.

شورا اجازه ندهند مسائل به مجموعه شهر کشیده شود

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان با آرزوی موفقیت برای شهردار سابق و جدید شهر طرق رود به مبانی تاسیس شهرداری اشاره و اظهار کرد: زمانی که قرار است شهرداری تاسیس شود بنا به درآمد و منابع آن مجوزهای لازم داد می شود.

محمد رضا کمالی به پیشینه تمدنی شهر طرق رود نیز اشاره کرد و افزود: زمان مسئولیت خود در بادرود علاقه مند به شهر شدن این شهر بودم چرا که شهر شدن این محل موجب پیشگیری از خروج مردم می شد.

وی تصریح کرد: طبق قانون یک صد ساله مدیریت شهری هزینه های شهر باید از درون خود شهر تامین شود اگر چه در ادوار مختلف دولت ها به شهرداری ها کمک هایی نیز کرده اند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان گفت: ۳۰ میلیارد و شش میلیون ریال در پنج سال اخیر به شهرداری طرق رود کمک شده است و بزرگان شهر باید در کنار این بودجه به یاری شهر بشتابند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهرداری کاری بسیار دشوار و مدیریت هزینه و درآمد هم مهم است ولی در دستگاه اجرایی اینگونه نیست و تنها مدیریت هزینه اهمیت دارد، تکثر وظایف شهرداری در سایر دستگاه ها وجود ندارد و بیش از ۳۰۰ وظیفه در کلان شهرها به عهده شهرداری است.

کمالی به نقش شوراها در اداره شهرها هم اشاره کرد افزود: مدیریت شوراها در شهرها بررسی شده و دو یا سه مورد چشمگیر بوده و امید است در دوره پنجم این آموزش ها انجام شود تا وظایف به خوبی اجرا شود.

وی بیان کرد: یکی از آسیب های شوراها این است که آن ها فقط برای شهرداری فعالیت کنند و از مجموعه شهر غافل شوند، شوراها توانمندی بالایی دارند لذا در مقام تصمیم گیری برای شهر با وجود سلایق متفاوت نباید اجازه دهند مسائل به مجموعه شهر کشیده شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان تاکید کرد: برای ایجاد همدلی، رضای خداوند، احترام متقابل، پرهیز از خودمحوری و اولویت دادن به منافع عمومی به جای منافع شخصی باید مورد توجه مسؤلان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: میانگین سرانه پرداختی یک شهروند در استان به شهرداری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، اما شهر طرقرود یک میلیون و ۴۳ هزار تومان است و این سرانه باید با برنامه‌ ریزی صحیح و حضور فعال خیران و بزرگان شهر افزایش یابد.

از فعالیت های علی منتظرالقائم در پایان این مراسم تقدیر و جمشید اسماعیلی به عنوان شهردار جدید شهر طرق رود نطنز معرفی شد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، محمد آخوندی در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح یک مجموعه سوارکاری، یادآور شد: این مجموعه مدتها بدون استفاده و مخروبه بود، این مجموعه در تهاتر املاک شهرداری با وزارت ورزش و جوانان راه اندازی شد که در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد. امیدواریم دیگر املاک نیز مورد استفاده قرار بگیرد و گزارش آن را ارائه دهیم.

آخوندی با بیان اینکه شورا برای نظارت و پیشگیری از اقدامات نادرست است، یادآور شد: باید مراقب فضاسازی های صورت گرفته در رسانه ها باشیم. یکی از وزرای سابق گفته که با مردم چه می کنید؟ در حالی‌که باید ۵۰۰ سال توضیح دهد که در گذشته با مردم چه کرده است. از غار خود بیرون آمدند و مدعی شده‌اند. درحالی که شهرداری خود حامی حفظ محیط زیست است.

کد خبر 849279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها تهران ورزش پایتخت

دیگر خبرها

  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد