Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندیشکده نومحافظه‌کار «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، نشستی با حضور «مایک پامپئو»، رئیس سیا و «هربرت رابرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار کرد.

به گزارش تابناک، اندیشکده نومحافظه‌کار «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، نشستی با حضور «مایک پامپئو»، رئیس سیا و «هربرت رابرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سیا در آغاز اظهارات خود در این نشست مدعی شد که ایران علیه مردم آمریکا تهدید ایجاد می‌کند. او حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و اقدامات سایبری ایران را از جمله تهدیدهای پیش روی ایران خواند و گفت با توجه به این موارد ترامپ نیاز دیده در روابط آمریکا با کشورهای دیگر بازنگری کند.

وی گفت هدف راهبرد جدید آمریکا درباره برجام این بوده که تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را مسدود کند. پامپئو، گفت که از نگاه اطلاعاتی، نیاز به بازرسی‌های شدیدتر از برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، زیرا ایرانی‌ها از طریق عملیات مخفیانه توانسته‌اند تهدیدهای زیادی علیه آمریکا ایجاد کنند.  

او گفت این ایده که برجام از «ماجراجویی‌های ایران» یا تهدیدهای تروریستی این کشور جلوگیری خواهد کرد، از اساساً  اشتباه از آب درآمده است.   

رئیس سیا، علی‌رغم این تصریح کرد: «توافق هسته‌ای ایران ما را در موقعیت بهتری [برای بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران] قرار داده است. اما ما نیاز به بازرسی‌های دقیق‌تری داریم. ایران از طریق اقدامات مخفیانه برنامه هسته‌ای خودش را توسعه داده است.»

پامپئو در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چگونه می‌تواند با اقدامات ایران در منطقه مقابله کند، گفت: «ابزارهای متعددی در اختیار داریم. ماجراجویی‌های ایران تا کنون کم‌هزینه بوده‌اند ما باید هزینه‌های اقدامات آنها را بالا ببریم.»

پامپئو گفت که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز از ابزارهایی که در اختیار این وزارتخانه برای مقابله با فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران است، آگاه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه متحدان و دشمنان آمریکا چه واکنش به سخنرانی ترامپ درباره ایران نشان داده‌اند گفت: «نمی‌توانم بخش زیادی از مسائل مربوط به این موضوع را بیان کنم، ولی درباره تهدید ایران، اتفاق نظر در جهان وجود دارد.»

وی اضافه کرد: «من این را در گفت‌وگوهای خصوصی با همتایان اطلاعاتی‌ام شنیده‌ام که تمایل دارند با ما برای تهیه اطلاعات لازم جهت ارائه به تصمیم‌گیران سیاسی‌مان و دستیابی به اهدافمان [درباره ایران] همکاری کنند.»

پامپئو گفت: «من نشنیده‌ام حتی یک نفر از آنها جوهر کلام ترامپ درباره ایران مبنی بر اینکه ایران نه تنها تهدیدی برای آمریکا برای بلکه غرب است را رد کنند.»

 

 وی در بخش دیگری از این نشست با بیان ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به همکاری با القاعده متهم کرد و گفت که سیا به زودی اسناد جدیدی از حمله در منطقه «ایبت‌آباد» که به کشته شدن اسامه بن‌لادن، سرکرده القاعده منجر شد، منتشر خواهد کرد. پامپئو مدعی شد این اسناد، ارتباط میان ایران و القاعده را آشکارتر خواهد کرد.

رئیس سیا، همچنین مدعی شد همکاری‌های تاریخی طولانی میان ایران و کره شمالی در زمینه اقدامات اشاعه‌ای وجود دارد. او گفت آمریکا در تلاش است از همکاری‌های نظامی و تجاری میان دو کشور جلوگیری کند.

او درباره ایران و کره شمالی گفت: «بحث صادرات تسلیحاتی میان آنها، فقط به مسائل مالی محدود نمیشود بلکه بحث انتقال دانش و متخصصان هسته‌ای را نیز شامل می‌شود.»

پامپئو درباره کره شمالی هم گفت: « آماده است که نشان دهد، رهبر کره نمی‌تواند آمریکا را تهدید کند و برای این کار، حتی اگر نیاز باشد، از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.»

رئیس سیا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت ک دولت قبلی آمریکا دیدگاه متفاوتی در مقایسه با دولت ترامپ نسبت به ایران داشته است. وی گفت لازم است متحدان آمریکا خودشان را با موضع جدید این کشور در قبال ایران تطبیق دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه سیا چه برنامه‌هایی برای مقابله با تهدیدهای پیش روی آمریکا از جمله ایران دارد گفت: «سیا، از تحت نظر گرفتن تهدیدهای دیگر غیر از داعش در خاورمیانه دست نکشیده است.» پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بطور مسلم اجازه اینکه اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود را نمی‌دهیم و خواهان این موضوع نیستیم و با آن برخورد می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار امروز سه‌شنبه با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه این سفر در وقت مناسب و خوبی انجام شد، گفت: ان‌شاءالله این سفر در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با توجه به ارتباطات عمیقی که بین اقلیم کردستان و ایران وجود دارد، اثرات مثبتی بگذارد.

وی همچنین با اشاره به این که گفت‌وگوهای انجام شده در این نشست و بیان اینکه طبیعتاً این سفرها در توسعه همکاری‌های سیاسی و امنیتی اثرگذار است و همچنین می‌تواند تحکیم روابط را به همراه داشته باشد، اضافه کرد: برای امنیت ایران و عراق و باورهایی که داریم خون جوانان دو کشور ریخته شده است و روزهای سختی را گذرانده‌ایم و اکنون فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فناوری، علمی و دانشگاهی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که باید به آن توجه کنیم در حوزه‌های زیارتی، سیاحتی و راهپیمایی اربعین است و اجازه ندهیم فرصت‌ها برای ارتقای روابط بین ایران و اقلیم کردستان عراق از بین برود.

قالیباف با تأکید بر اینکه همه ما باور داریم که رژیم صهیونیستی امروز دشمن شماره یک جهان اسلام است و می‌بینیم در غزه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، عنوان کرد: در عملیات وعده صادق که جواب تجاوز رژیم صهیونیستی را دادیم به دنیا به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادیم که هیچ تعللی در تصمیم‌گیری نداریم و مصمم و محکم ایستاده‌ایم.

*بارزانی: اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید ایران تبدیل شود

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در ادامه این دیدار گفت: در چارچوب این سفر دیدارهای خوبی در تهران داشتیم و همان‌گونه که گفتید این سفر در مقطع زمانی مناسبی انجام شد، روابط ایران با اقلیم کردستان و کشور عراق یک رابطه تاریخی است، فراز و نشیب‌هایی حتماً در این روابط وجود داشته اما با مدیریت و اهتمام به موضوع می‌توانیم تمام مشکلات را برطرف کنیم.

بارزانی عنوان کرد: در زمینه اقتصادی نیز تلاش این است که سطح روابط اقتصادی را ارتقاء دهیم به نحوی که در دوران کرونا هیچ زمانی مرزهای اقلیم بسته نشد در حالی که سایر مرزهای عراق بسته بود.

وی با اشاره به‌ دیدارهای روز گذشته خود با مقامات ارشد کشورمان به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: معتقدم سرفصل تازه‌ای از روابط بین اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود و در این راستا لازم است از همه پشتیبانی‌های ایران در روزهای سخت از اقلیم کردستان تشکر کنم.

بارزانی اظهار کرد: در تمام شرایط بحرانی که بعد از سال 1391 داشتیم و همچنین در پیروزی‌های خود، شما را در کنار خود دیده‌ایم و بطور مسلم اجازه اینکه اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود را نمی‌دهیم و خواهان این موضوع نیستیم و با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین با تأکید بر اینکه در خصوص رژیم صهیونیستی با شما هم نظر هستیم، اضافه کرد: هیچ عقل سلیمی این را قبول می‌کند که با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران را از دست بدهد.

بارزانی افزود: ما اهمیت روابط را می‌دانیم و خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسیم و در زمانی که داعش آمد ما اولین کسی را که در کنار خود دیدیم، جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی بود. اینها را نه تنها در مجالس خاص، بلکه به‌صورت علنی و رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم و آقای بارزانی در این خصوص کتاب نوشتند و قدر این پشتیبانی‌ها را می‌دانیم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که توفیق میزبانی زوار امام حسین(ع) را داشته‌ایم و باید اقدامات را نهادینه‌تر کنیم، گفت: مردم ما، زائران را مهمان خود می‌دانند و برای راهپیمایی اربعین اقداماتی داشتیم از جمله اینکه موکب‌هایی را برای پذیرایی از زائران راه‌اندازی کردیم.

رئیس اقلیم کردستان در پایان با تأکید بر اینکه این سفر را نقطه عطف جدید در روابط فی‌مابین می‌دانم از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به عراق و اقلیم کردستان دعوت کرد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید