Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ثلاث باباجانی به ریاست فرماندار و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخ شمیران، جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری ثلاث باباجانی با حضور فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ثلاث باباجانی به بیان وضعیت اشتغال شهرستان و فرابخشی بودن این مسئله پرداخت و اظهار داشت : مسائل مربوط به اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان بسیار مهم است و از این لحاظ ثلاث باباجانی از پتانسیل بالایی بخصوص در حوزه گردشگری و صادرات برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی اکبر اکبری گفت : اشتغال یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید است و رفع بیکاری و کمک به اشتغال جوانان و افراد جویای کار باید در اولویت های کاری مسئولین قرار بگیرد.

در این جلسه ۱۰پرونده دریافت تسهیلات اشتغال زایی مورد تایید و نیز طرح فرش ماشینی توسط بخش خصوصی با سهم آورده ۴ میلیارد تومان مورد بررسی و ارزشیابی قرار گرفت.

اکبری یکی از راه های اشتغال زایی را دادن وام های اشتغال زایی دانست و عنوان کرد :باید در دادن وام های اشتغال زایی تا رسیدن به هدف مورد نظر نظارت مستمر از سوی دستگاه های متولی صورت گیرد.

 

وی همچنین اشاره ای هم به طرح ملی کارورزی داشت و گفت : طرح کارورزی و حمایت از افراد و نهادهای کارورز باید در دستور کار باشد تا این طرح ملی و اهداف آن هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.

فرماندار ثلاث باباجانی در ادامه به برخی معضلات اشتغال شهرستان مانند ظرفیت های مسکوت مانده و هدر رفت سرمایه و فرصت اشاره کرد .

 

علی اکبر اکبری گفت: باید بررسی گردد افراد حقیقی و حقوقی که ظرفیتی در اختیار آنها قرار گرفته و نمی توانند از این ظرفیتها استفاده کنند شناسایی و احیا گردند و با تزریق تسهیلات از حالت رکود و ضرر خارج شوند.

 

اکبری همچنین به موضوع مهم تولید در روستاها هم اشاره کرد و افزود: با عنایت به موضوع مهم گردشگری در شهرستان ، روستاها و تولیدات روستایی می تواند قدمی موثر در اشتغال زایی شهرستان بردارد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه اشتغالزایی پرداخت.

صوفی بیان کرد: در موضوع طرح کارورزی هم ۱۲۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک لیسانس و فوق لیسانس، متقاضی این طرح در شهرستان ثلاث باباجانی هستند.

این مدیر با سابقه اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : تمام توان خود را در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های شهرستان در حوزه تعاون در خصوص اشتغال زایی را به کار خواهیم بست.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تحقق صددرصدی تعهد ایجاد اشتغال در اردبیل اظهار کرد: طی سال گذشته تعهد اشتغال استان اردبیل به طور کامل ایجاد شد که بالغ بر ۲۳ هزار نفر شغل ایجاد شده و اطلاعات آنها در سامانه رصد ثبت شده است.

وی به پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: اردبیل از نظر جذب میزان تسهیلات مشاغل خانگی رتبه برتر کشوری را دارد و تاکنون بخش قابل توجهی از تسهیلات را پرداخت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان وام داده شده و یک هزار و ۵۵۰ نفر از این تسهیلات ویژه استفاده کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دو برابری داشته است.

رحیم زاده به اجرای ۵۵ ویژه برنامه هفته کار و کارگر در اردبیل با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» اشاره کرد و گفت: حضور در کارخانجات و دیدار چهره به چهره با کارگران و کارفرمایان به همراه تجلیل از کارگران نمونه و برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی_ورزشی و همچنین برگزاری میز خدمت در محل مصلی از برنامه‌های برگزار شده در این هفته بود.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، غبارروبی مزارع شهدا، برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در محل واحدهای کارگاهی و برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های کارگری در محل کارخانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه نباید تجلیل و تقدیر از کارگر را معطوف به این هفته خاص بکنیم، ادامه داد: بالغ بر ۴۰ شرکت استانی در واحدهای کارگری مراسم‌های ویژه روز کارگر برگزار کردند که نسبت به سال‌های گذشته شاهد جهش اساسی برنامه‌ها بودیم.

رحیم‌زاده در پایان افزود: از بین فعالان کار و تولید در جشنواره امتنان تولید از کارگر نمونه اردبیلی، گروه کار و کارفرمای نمونه اردبیل تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6100707

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • ۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب