Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ٧٠ درصد زنان و ٥٠ درصد مردان بالای ٥٠ سال دچار پوکی استخوان هستند، گفت: مدیریت بیماری‌های عضلانی اسکلتی به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی مدیریت بیماری‌های غیرواگیر تعیین شده است.

دکتر علیرضا مهدوی درخصوص روز جهانی پوکی استخوان گفت: روز جهانی پوکی استخوان هر ساله در روز ٢٠ اکتبر یا ٢٨ مهرماه برگزار می‌شود و به منظور افزایش آگاهی از نحوه پیشگیری، تشخیص و درمان پوکی استخوان و بیماری‌های متابولیکی استخوان درطول سال مطابق با شعار روز جهانی پوکی استخوان یک کمپین در بسیاری از کشورهای جهان (بیش از ٩٠ کشور) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مهدوی خاطرنشان کرد: روز جهانی پوکی استخوان (WOD) ابتدا در سال ۱۹۹۶ توسط انجمن ملی پوکی استخوان انگلستان مطرح شد و از سال ۱۹۹۸ هدایت برنامه‌های بزرگداشت این روز توسط فدراسیون جهانی استئوپروز (IOF) انجام شده است.

وی با بیان اینکه معاون سازمان جهانی بهداشت بعنوان یکی از حامیان این کمپین با IOF همکاری می‌کند، گفت: شمار مخاطبان این روز تاکنون به بیش از دو میلیارد نفر رسیده‌ و این درحالی است که برگزاری روز جهانی پوکی استخوان نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت استخوان و اهمیت پیشگیری از پوکی استخوان و شکستگی ایفا کرده است.

دکتر مهدوی به سابقه برگزاری و توجه به مقوله پوکی استخوان در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: کمپین‌های سال‌های اخیر به ارتقای آگاهی عمومی در بسیاری زمینه‌ها کمک کرده‌اند، برای مثال می‌توان به موضوعاتی چون پوکی استخوان در مردان، پوکی استخوان پس از یائسگی، تغذیه با پوکی استخوان، تاثیر شکستگی بر کیفیت زندگی، نقش ورزش در سلامت استخوان، شکستگی مهره، نیاز به آگاهی ریسک، پیشگیری از شکستگی ثانویه، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های عضلانی اسکلتی یکی از عمده‌ترین مشکلات سلامتی در دنیا هستند، اظهارداشت: در این گروه از بیماری‌ها براساس شیوع و بار ناشی از آن، بیماری‌های پوکی استخوان، کمردرد، استئوآرتروز و بیماری‌های دیسترفی عضلانی شیوع بیشتری دارند.

معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: ایران در شیوع شکایات روماتیسمی بالاترین رقم در منطقه آسیا را داشته و حدود ٧٠ درصد زنان و ٥٠ درصد مردان بالای ٥٠ سال نیز به نوعی دچار پوکی استخوان یا استئوپروز هستند و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، مداخله در هر سه سطح پیشگیری (اولیه، ثانویه و ثالثیه) بیماری های غیرواگیر جزو اولویت های نظام سلامت قرار گرفته است، کاهش شیوع پوکی استخوان، کمردرد و آرتروز در جمعیت به میزان حداقل ١٠ درصد سال پایه تا پایان برنامه ششم توسعه یکی از وظایف مرتبط با حوزه مدیریت بیماریهای غیر واگیر تعیین شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا لزوم برنامه‌ریزی در خصوص مدیریت بیماری‌های عضلانی اسکلتی از سال ١٣٩٠ به عنوان یکی از اولویت های برنامه ریزی مدیریت بیماری های غیرواگیر تعیین شده است و هم اکنون مدیریت بیماری های عضلانی اسکلتی با سه گروه بیماری هدف شامل "پوکی استخوان و اختلالات متابولیک وابسته"، "کمردرد و آرتروز" و "دیستروفی های عضلانی" شروع شده است که برنامه مدیریت بیماری پوکی استخوان و اختلالات متابولیک وابسته، در مرحله اجرای آزمایشی و نهایی سازی طرح "پیشگیری و درمان بیماری پوکی استخوان" است و سایر گروه‌های بیماری های هدف در مرحله مطالعه و جمع آوری داده‌ها هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وی تفاوت موجود در آمارهای ارائه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و گفت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به‌کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وزیر جهاد کشاورزی، آمار غلط را موجب سوگیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار درست در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسؤول اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل سالن سران اجلاس برگزار شد، عنوان کرده بود، وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت‌های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین‌های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی‌توان برنامه‌ریزی درست و دقیق داشت.

کد خبر 6099304

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • اعترافات تکان‌دهنده؛ ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها / ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها | ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت رخ داد + تصاویر قاتلان و صحنه‌های قتل
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی