Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:18:17 GMT

آیا روزهای ناخوشی مدیریت شهری تمام می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۹۵۶۲

پس از آغاز عملیات اجرایی تقاطع سردار همدانی،شهروندان نه تنها روان سازی ترافیک را شاهد نبودند بلکه هر روز نیز به سبب بسته شدن بخشی از مسیر به بهانه انجام پروژه با مشکلات مضاعف تری مواجه شدند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ پروژه تقاطع غیرهم سطح سردار همدانی در آبان ماه سال 94 در حالی با حضور مسئولین کشوری و استانی  کلید خورد که امید آن می رفت با اتمام پروژه  مذکور بخشی از ترافیک در یکی از نقاط پرتردد شهر تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان، این تقاطع قرار بود در سه سطح،آسان سازی ترافیک یکی از معابرشهر را امکان پذیر سازد اما چندی پس از آغاز عملیات اجرایی، زمزمه های کمبود بودجه شنیده شد!

 

در این شرایط، به نظرمی رسید شورای چهارم با وجود آگاهی از وضعیت بودجه شهرداری همدان،در فضایی هیجانی تصمیم به آغاز این پروژه گرفته، در حالی که هنوز منابع مالی مطمئنی برای آن تعریف نشده بود!

 

پس از آغاز عملیات اجرایی تقاطع سردار همدانی،شهروندان نه تنها روان سازی ترافیک را شاهد نبودند بلکه هرروزنیز به سبب بسته شدن بخشی از مسیر به بهانه انجام پروژه با مشکلات مضاعف تری مواجه شدند!

 

به نظر می رسد آنقدر که آغاز یک پروژه مسئولین ما رو خوشحال و خرسند میکند،اتمام آن برایشان چندان لذت بخش نیست!

 

به دنبال آغاز به کار شورای اسلامی شهر در دور پنجم،دیروز بازدید پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید همدانی ،در دستور کار قرار گرفت که البته اخبار منتشر شده نشان از نارضایتی شورانشینان از پیشرفت کار داشت.

در همین رابطه گفتگویی ترتیب دادیم با رییس شورای اسلامی شهر و رییس کمیسیون رئیس کمیسیون خدمات شهری،حمل و نقل وترافیک،محیط زیست بهداشت شورای اسلامی شهرکه در ادامه گزارش به آن اشاره شده است.

 

* رییس شورای اسلامی شهر همدان :اجرای تک فازی پروژه تقاطع سردارهمدانی مد نظرشورای شهر نیست

رییس شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به اینکه پروژه تقاطع شهید همدانی در حال حاضر با ظرفیت یک فاز در حال انجام است،گفت:البته تک فاز کار کردن مورد نظر شورای شهر نیست و ما در نظر داریم این پروژه درچند فاز پیگیری شود.

 

 

ابراهیم مولوی با بیان اینکه مدیریت شهری در رابطه با پروژه تقاطع شهید همدانی با مشکلات مالی مواجه است، اظهار کرد:قرداد پیمانکار به صورت 60 درصد تملکی و 40درصدی نقدیمی باشد البته که در حال حاضر شهرداری در پرداختی های نقدی از وعده های داده شده عقب تر اما در مباحث تملکی جلوتر است که در همین رابطه با برگزاری جلساتی سعی کردیم پیمانکار را به ادامه کار تشویق کنیم.

 

*هرنوع جراحی با درد و خون ریزی همراه است

وی با اذعان به اینکه در هر حال ،هر نوع جراحی با درد و خون ریزیه همراه است،عنوان کرد:شهر یک موجود زنده است و برای اینکه بتوانیم در راستای توسعه پایداروارائه خدمات به شهروندان گام برداریم نیازمند جراحی های عمرانی هستیم.

 

مولوی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح سردارهمدانی به عنوان یک پروژه عمرانی ودر راستای تسهیل ترافیک در منطقه چراغ قرمز همدان باید عملیاتی می شد، گفت:اگرچه قبول داریم کار این پروژه با تاخیر انجام شده است،اما باید دانست که در حال حاضر تمامی شهرداری های کشور با مشکلات مالی مواجه اندو این معضل به مدیریت شهری همدان اختصاص ندارد.

 

وی بیان کرد:البته امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد استان،آغازبه کار شورای پنجم ،ورود شهردار جدید و باتعریف منابع جدید مالی پروژه تقاطع سردار همدانی هرچه سریع تربه نتیجه برسد.

 

*بودجه 22 میلیارد تومانی تعریف شده محقق نشد

رییس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با بیان اینکه ورود به این پروژه تصمیمی بود که در آن زمان توسط اعضاء شورای چهارم گرفته شد، عنوان کرد: به عقیده من این پروژه در شرایط هیجانی استارت نخورد و در آن زمان بر اساس منابع درآمدی 22 میلیارد تومانی موجود در شهرداری پروژه  مذکورتعریف شد و قرار بود ماهیانه 2 میلیارد تومان به پیمانکار اعطاء شود که البته بودجه 22 میلیارد تومانی مذکور محقق نشد.

 

*ظرف دو تا سه هفته آتی بتن ریزی انجام می شود

وی افزود:درشرایط فعلی خوشبختانه تمامی شمع ها به اتمام رسیده و طی دو تا سه هفته آینده بتن ریزی عرشه اصلی پل را آغاز خواهیم کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه این پرژه در چه زمانی به نتیجه مطلوب و بهره برداری می رسد،گفت: قطعا پروژه سردار همدانی در بازه زمانی تعریف شده به نتیجه نخواهد رسید چراکه هم اکنون نیز یک سال از پروژه عقب هستیم و اگرامروزهم باتمام توان وارد عمل شویم به بازه زمانی تعریف شده نخواهیم رسید.

 

گر با 30 درصد ظرفیت هم کار شود، خوب است

وی بیان کرد:به عقیده من،همین که نگذاریم این پروژه تعطیل شود،حتی اگر با 30 درصد ظرفیت کارادامه یابد،کار مثبتی است، چراکه در حال حاضر تمامی پروژه های عمرانی در سطح کشورنیز همین وضعیت نامطلوب را دارند.

 

*رییس کمیسیون خدمات شهری:پیشرفت پروژه 36 درصد است

کمیسیون رئیس کمیسیون خدمات شهری،حمل و نقل وترافیک،محیط زیست بهداشت شورای اسلامی شهربا بیان اینکه پروژه تقاطغ غیر هم سطح شهید همدانی طرحی است که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در دور چهارمو تعهدات شهرداری کلید خورد،گفت:در حال حاضر پروژه با پیشرفت فیزیکی 36 درصد در حال انجام است.

 

 

*به آن صورت که باید به روز نیستیم

کامران گردان با اشاره به اینکه البته هم اکنون پروژه به لحاظ زمانبندی عقب است، عنوان کرد:بر اساس بازه زمانی تعریف شد،این پروژه باید در 33 ماه کاری به نتیجه می رسید که در حال حاضر به آن صورت که باید به روز نیستیم.

 

*خبرنگاران و سایت های خبری در اموری که مربوط به آنان نیست دخالت نکنند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه" آیا پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید همدانی در شرایطی هیجانی در شورای چهارم کلید خورد"اظهار کرد:اگرچه در حال حاضر از زمان بندی تعریف شده عقب هستیم اما این پروژه در شورای چهارم بر اساس هیجانات کلید نخورد و این، تنها ساخته ذهن خبرنگاران و سایت های خبری است که در اموری که به آنان مربوط نیست دخالت میکنند.

 

*شهردار جدید با آگاهی از وضعیت مالی شهر،مسئولیت را پذیرفته است

گردان با بیان اینکه شهردارخودش میداند که باید این امور را چگونه مدیریت کند،عنوان کرد:پروژه سردار همدانی در یک برهه از زمان به دلیل کمبود نقدینگی دچاررکود شد اما هم اکنون در حال انجام است و شهردار جدید با آگاهی ازوضعیت مالی شهر،مسئولیت را پذیرفته است.

 

 

وی درادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا باید در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 48 درصد می بود،گفت:هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه 36 درصد است در حال که باید 40 درصد می بود و خیلی از بازه زمانی تعریف شده عقب نیستیم.

 

گردان افزود:چنانچه منابع مالی تامین وشیفت کاری تامین شود به حد نرمال خواهیم رسید.

 

*باشروع سرما،پروژه متوقف نخواهد شد

وی تاکید کرد:پروژه در فصل سرد سال نیزمتوقف نخواهد شد اگر چه براساس فصول مختلف سال این پروژه تعریف شده است.

 

*شهردار جدید همدان: حاضر به مصاحبه نیستم

درادامه نیز تماس تلفنی ای نیز با حسین مرادی شهردار غیر بومی و جدید همدانی ترتیب دادیم تا از برنامه های وی به منظورایجاد درآمدهای پایداروبه اتمام رساندن پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل شهر آگاه شویم که البته مرادی با بیان اینکه پیش از این در این خصوص زیاد مصاحبه کرده ام،نسبت به پاسخگویی تمایلی نشان نداد!

 

 

 

و اما ناگفته اینکه گاهی مسئولان و مدیران به دنبال انجام کار ماندگارطرح هایی را ارائه میدهند که زیرساخت های آن هنوز فراهم نیست و قرار گرفتن مسئولان در چنین فضای هیجانی سبب می شود تا پروژه ای همچون تقاطع غیر هم سطح سردار شهید همدانی به پروژه ای نیمه تعطیل و گاهی تعطیل تبدیل شود.

 

حالا سوال اینجاست که در چنین شرایطی اگر رسانه ها به عنوان نمایندگان افکارعمومی پیشرفت پروژه ها را مطالبه نمایند، دخالت در امورتخصصی مسئولین مربوطه است؟!!

 

باید نشست دید در شرایطی که دست شهرداری همدان در پوست گردو مانده است شهردار غیر بومی چه گلی بر سر مردم شهر خواهد زد!

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس

ایسنا/مازندران رئیس شورای شهر چالوس با اشاره به توجه مدیریت شهری به توسعه همه جانبه بخصوص توسعه زیرساختی در شهر، گفت: کارهای زیرساختی، مدیریت قوی و اتاق فکر قوی دغدغه اصلی مدیریت شهری چالوس است.

آرش رضوی امروز، ۸ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت مدیریت  شهری در جهت توسعه در چالوس اظهار کرد: اولویت با اقدامات زیرساختی است و در کنار آن کارهای واکسی از جمله مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی و جمع آوری زباله و سایر اقدامات انجام می‌شود.

وی تلاش در جهت کاهش بار ترافیکی معضل همیشگی چالوس را از مهم‌ترین اقدامات برشمرد و گفت: محدودیت کوه، جنگل و دریا موجب شده است چالوس یک شهر خطی باشد.

رضوی با بیان اینکه این شهر تنها شهری است که تمامی فضای ساحلی شهری آن باز است، تصریح کرد: برای رفاه شهروندان از رودخانه چالوس تا سردابرود مسیر پیاده رو و دوچرخه رو احداث خواهد شد و تا پایان امسال از پل آب‌نما به رادیو دریا متصل و مسیر ۱۷ شهریور به رادیو دریا کوتاه خواهد شد.

رئیس شورای شهر چالوس، روشنایی معابر و بلوارهای سطح شهر و پیاده روها را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد صرف خرید  روشنایی و حدود ۲۰ میلیارد برای نصب آن شد که در حال انجام است.

رضوی  پیاده رو سازی و مکانیزه کانال را از دیگر اقدامات دانست و یادآور شد: در رادیو دریا ۳۷ کیلومتر کانال کشی برای پیاده روسازی انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت معابر چالوس به حجم اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای عدالت محوری انجام شد، بیان کرد: امسال بوستان‌ها و پارک‌ها درعلویکلا، دارمیشکلا، شمال آباد، اشکاردشت و آبرنگ به‌زودی تجهیز و بهسازی می‌شود.

رئیس شورای شهر چالوس به تملک ۳۶ هزار متر برای ساختمان جدید شهرداری با همکاری سپاه خبر داد و یادآور شد: حیاط و فضای ساختمان جدید شهرداری باید به عنوان بوستان مرکزی شهر تبدیل شود و همه مردم از آن استفاده کنند.

رضوی خاطرنشان کرد: کشتارگاه سنتی چالوس از دغدغه‌های مردم و بویژه منطقه عسل‌سر و فرج آباد است که با احداث کشتارگاه صنعتی جدید در فضای جدید در مرزن آباد این معضل بزرگ برطرف خواهد شد و مدیریت شهری در نظر دارد بخشی از فضای کشتارگاه را در زمینه بوستان و فضای بازی و بخشی هم به مزار یوسف رضا اختصاص دهد.

وی از دیگر خدمات مدیریت شهری در چالوس را حل معضل زباله دانست و گفت: با پیگیری مدیریت شهری محل دفع زباله در نواب تعطیل و با کمک فرماندار به زباله سوز نوشهر انتقال یافت.

رئیس شورای شهر چالوس از تصویب بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شورا خبر داد و افزود: از این میزان بودجه ۲۷۰ میلیارد تومان بودجه جاری و مابقی برای کارهای عمرانی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج