Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات سابق عربستان سعودی در ادعاهایی بی‌اساس، ایران را به اشغال‌گری جزایر سه‌گانه، حمایت از تروریسم و دخالت در امور سایر کشورها متهم کرد.

وزیر سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکی الفیصل شامگاه پنجشنبه (امروز) طی سخنرانی خود در واشنگتن، ایران را متهم به اشغال جزایر سه‌‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در خلیج فارس متهم کرد.

وی همچنین مدعی شد که ایران در امور داخلی کشوهای مانند عراق، سوریه، یمن و بحرین دخالت می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات عربستان سعودی گفت: «همه‌ تلاش‌ها برای اصلاح رفتار ایران، بی‌فایده بود».

وی در مورد بحران قطر و تحریم این کشور به وسیله عربستان، مصر، بحرین و امارات گفت که امیدوار است بحران فعلی، قطر را به سمت انسجام کشورهای عربی خلیج فارس بازگرداند.

الفیصل بدون اینکه اشاره‌ای به نقش عربستان در ترویج اقدامات تروریستی و افراطی اشاره کند، مدعی شد که «تروریسم تنها به داعش و القاعده محدود نمی‌شود و ایران از گروه‌های افراطی در عراق، سوریه و لبنان حمایت می کند».

ترکی الفیصل که از شخصیت‌های صاحب نفوذ عربستان به‌شمار می‌رود، همکاری نزدیکی با گروهک منافقین دارد و پای ثابت گردهمایی‌های سالانه منافقین است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به تنهایی توانایی رقابت با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشور‌های دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم