Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه نروژ چشم انداز فعالیت شرکت‌های نروژی در ایران را امیدوار کننده خواند.

به گزارش ایسنا، مریت برگر روسلند در گفت‌وگو با خبرگزاری NTB خاطرنشان کرد: فعالیت و علاقه زیادی از سوی شرکت‌های نروژی به ویژه در بخش‌هایی از قبیل شیلات و آبزی پروری، کشاورزی، نفت و گاز، انرژی‌های تجدید پذیر و پروژه‌های زیربنایی مختلف وجود دارد و شرکت‌های تجاری نروژ عکس العمل مثبتی در قبال باز شدن بازار ایران نشان داده اند و امضای قرارداد شرکت ساگا انرژی تاکیدی بر این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته روزنامه اقتصادی DN، شرکت ساگا انرژی یک شرکت نروژی مربوط به حوزه انرژی خورشیدی است. این شرکت هفته جاری یک قرارداد پنج ساله با ایران امضا کرده است. ارزش این قرارداد 2.5 میلیارد یورو، یعنی بیش از 23 میلیارد کرون نروژ است که بر اساس آن شرکت مذکور تعدادی پارک خورشیدی در مناطق مختلف کشورمان احداث خواهد کرد که براساس برنامه انتظار می‌رود حدود دو هزارمگاوات برق از آنها تولید شود. این مقدار برق معادل برق مصرفی حدود سه میلیون خانوار در ایران خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد

یکی از مهم‌ترین سامانه‌های حوزه بازار اجاره که به دنبال کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم مستاجر و مالک در زمینه شناسایی و عقد قرارداد است؛ سامانه خودنویس است. سامانه خودنویس با تکیه بر ایجاد بستری کاملا ساده و آسان جهت عقد قرارداد بین مالک و مستاجر تعبیه شده است و به دنبال تسهیل فرآیند عقد قرارداد و به صفر رساندن هزینه عقد قرارداد اجاره بوده است.

در همین رابطه پیرامون اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و رایگان کردن هزینه عقد قرارداد در زمان نقل و انتقالات مسکن در کشور با آقای محمدعلی شایان‌اصل کارشناس سیاست‌گذاری اقتصادی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

محمدعلی شایان‌اصل کارشناس سیاست‌گذاری اقتصادی در رابطه با رویکرد تحول گرایانه حاکمیت در بازار مسکن و عقد قرارداد در این بخش گفت: سامانه خودنویس یک رویکرد جدید و تحول گرایانه برای اجاره املاک است که به دنبال حذف واسطه ها و ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم بین مستاجران و مالکان است. این سیستم مبتنی بر خودنویسی است که به مستاجر و صاحبخانه اجازه می دهد بدون نیاز به واسطه قرارداد اجاره را منعقد کنند. با استفاده از این پلت فرم آنلاین ساده، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند.

وی ادامه داد: بازار اجاره نقش مهمی در فراهم کردن مکانی برای زندگی افراد و خانواده ها، چه به صورت موقت و چه طولانی مدت، ایفا می کند. با این حال، فرآیند اجاره یک ملک اغلب می‌تواند پیچیده و پرهزینه باشد و واسطه‌هایی مانند بنگاه‌های املاک و دلالان معامله را انجام دهند. در تلاش برای ساده‌سازی فرآیند اجاره و کاهش هزینه‌ها هم برای مستاجران و هم برای مالکان، سامانه جدیدی به نام «خودنویس» معرفی شده است. هدف این سیستم حذف واسطه ها و تسهیل ارتباط مستقیم بین مستاجران و مالکان به منظور تسهیل فرآیند اجاره ملک است.

این کارشناس حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی در رابطه با حذف واسطه در بازار اجاره با کمک این سامانه گفت: سامانه خودنویس به گونه ای طراحی شده است که فرآیند اجاره را شفاف تر، کارآمدتر و مقرون به صرفه کند. با حذف واسطه ها از معادله، مستاجران می توانند مستقیماً با صاحبخانه ها مذاکره کنند و اطمینان حاصل کنند که بهترین معامله ممکن را به دست می آورند. این سیستم همچنین امکان دستکاری دلالان و نمایندگان در قیمت ها و ایجاد موانع غیر ضروری برای اجاره ملک را کاهش می دهد.

وی در مورد مزایای سامانه خودنویس گفت: یکی از مزیت های اصلی سامانه خودنویس این است که بازار اجاره مسکن را انحصار زدایی می کند و به افراد این آزادی را می دهد که انتخاب کنند چگونه می خواهند قرارداد اجاره را منعقد کنند.

ویگفت: سامانه خودنویس گامی مثبت در جهت کاهش آشفتگی بازار اجاره و ایجاد فرآیند کارآمدتر و کاربرپسندتر برای اجاره املاک است. این سامانه با حذف واسطه‌ها، ساده‌سازی ارتباطات بین مستاجران و صاحبخانه‌ها و توانمندسازی افراد برای کنترل نیازهای مسکن خود، این پتانسیل را دارد که روش اجاره ملک را متحول کند. همانطور که افراد بیشتری از مزایای سیستم خودنویس آگاه می شوند، بازار اجاره به احتمال زیاد رقابتی تر و برای همه قابل دسترس تر می شود.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح